סגור

המיני הבריטית מציעה: קטנה ועתיקה אבל חשמלית

יצרנית הרכב הבריטית תבצע עבור בעלי רכבי אספנות מהדגם הוותיק הסבה למנוע חשמלי עם טווח נסיעה של 160 ק"מ

מיני יוצאת במהלך שעשוי לגרום לשיער ראשם של מעריצי הדגם הקלאסי לסמור. היצרנית הבריטית - שבבעלות ב.מ.וו הגרמנית - הודיעה כי תציע ללקוחות הסבה של מכוניות מיני עתיקות להנעה חשמלית.
המיני המקורית, שנולדה כפתרון למשבר הדלק של שנות השבעים, פותחה בידי המהנדס אלק איזיגוניס, שהגה מכונית קטנה ומרווחת, שתיבת ההילוכים שלה ממוקמת בתוך אגן השמן של המנוע כדי לחסוך במקום, ולכן נדרש עיצוב פשוט שיאפשר חלל גדול תחת מכסה המנוע. הפנסים הועתקו לצדדים, והדגם נהפך בן לילה לאייקון אופנה, אף שתוכנן להיות כלי רכב שימושי. זאת בדומה למה שקרה לפיאט 500 הוותיקה.
1 צפייה בגלריה
רכבי מיני לחשמליים
רכבי מיני לחשמליים
הסבת מיני עתיקות לחשמליות
אבל מה שאנשי מיני לא צפו היתה החיבה שנהגי המרוצים פיתחו למכונית הבריטית הקטנה והחצופה, שהצליחה להשתחל ולתמרן במקומות שמכוניות ספורט גדולות ממנה לא יכלו לעשות זאת. זו אחת הסיבות לכך שהמיני פופולרית כבר שנים רבות והניבה דורות המשך מודרניים.
עד היום מתנהל מאבק בין טהרני מיני קלאסיות "בריטיות" לבין בעלי מיני מודרניות "גרמניות" על מהי מיני "אמיתית", והעובדה שעתה מיני עצמה מציעה הסבה של המכוניות לחשמליות בהחלט עשויה להכעיס לא מעט בעלי מיני ותיקות. לפי הודעתה של מיני, "אם אלק איזיגוניס היה יכול לתכנן מיני קלאסית כיום, היא היתה חשמלית".
במסגרת התוכנית של יצרנית הרכב, מנוע הבנזין הקטן (המיני הספורטיבית ביותר הוצעה עם מנוע בנפח 1,275 סמ"ק) נשלף מהמכונית ומוחלף במנוע שמפיק 103 כוחות סוס, ומותקנת ברכב סוללה. טווח הנסיעה הרשמי אינו גבוה, 160 ק"מ. החברה מבטיחה שאופייה המקורי של המכונית יישמר במסגרת תהליך ההסבה, וזאת בניגוד לעמדת משרד התחבורה, שמתנגד ליבוא לישראל של מכוניות אספנות שהוסבו לחשמליות - כי השינוי להנעה חשמלית "אינו עולה בקנה אחד עם מטרת שימור רכבי אספנות".