סגור

איזו חשמלית הכי זולה לטיפול בישראל? הסיניות מפתיעות לרעה

משרד התחבורה חשף את מחירי תחזוקת הרכבים החשמליים בישראל. טסלה 3 זכתה בתואר סל הבסיס המשתלם ביותר בעוד הסיניות גרפו את המקומות האחרונים

נתוני משרד התחבורה חושפים באופן מפתיע כי הרכבים החשמליים הסיניים הכי יקרים לתחזוקה בישראל, בעוד שהמכוניות המתוחכמות ביותר הכי זולות.
לאחרונה פרסם משרד התחבורה מדד מחירי חלפים לרכב, וכעת מבלי להודיע לציבור הוסיף מדד נוסף וחשוב: עלויות הטיפול ברכב חשמלי.
מדד המחירים של משרד התחבורה מנתח את עלויות הטיפול והתיקון של כל הדגמים החשמליים שנמכרים בישראל– החל מטסלה 3 וכלה ברכב החשמלי של AIWAYS.
מטבע הדברים, מכוניות חשמליות דורשות פחות ביקורים במוסך, הן לא זקוקות להחלפת שמן מנוע, יש בהן פחות חלקי מנוע נעים, ועדיין מדובר במכוניות שדורשות החלפת מסנני אוויר לתא הנוסעים, רפידות בלם, נוזלי קירור שונים ועוד. בנוסף, קיימים הבדלים בין הרכבים השונים בארץ: בגודל, במפרט הטכני ועוד.

2 צפייה בגלריה
רכב יונדאי איוניק 5
רכב יונדאי איוניק 5
יונדאי איוניק 5

למכונית החשמלית בישראל מצטרפת תוכנית טיפול מהיבואן. רוב היצרניות דורשות מהלקוח להגיע לבדיקה שנתית של הרכב, כאשר בחלק מהמקרים, למשל ב-SKYWELL, הלקוח מתבקש להגיע למוסך רק אחרי ארבע שנים.
מדד המחירים של משרד התחבורה חושף כאמור שרכב חשמלי פשוט אינו בהכרח זול. כך, המכונית החשמלית הזולה ביותר לתחזוקה בישראל היא טסלה 3. מדד מחירי החלפים של משרד התחבורה פועל לפי שיטה שאינה חושפת את עלות סל החלפים, אלא קובעת את הרכב הזול ביותר כ"רף בסיס" שביחס אליו מחושבים מחירי הטיפול של הדגמים האחרים. טסלה 3 היא הבסיס וממנה העלויות הולכות וגדלות.
כך, רנו זואי החשמלית היא מכונית שעלות סל התחזוקה שלה יקרה ב–78% מעלות התחזוקה של הטסלה 3, סל התחזוקה של ה-MG ZS EV החשמלית יקר ב-86% מזה של טסלה 3. סל התחזוקה של פיג'ו 208 החשמלית יקר ב-112% מהטסלה וסל התחזוקה של יונדאי איוניק 5 יקר ב-148% מהסל הבסיסי של טסלה.

2 צפייה בגלריה
מבחן סל התחזוקה לרכבים חשמליים
מבחן סל התחזוקה לרכבים חשמליים
מבחן סל התחזוקה לרכבים חשמליים בישראל
(משרד התחבורה)

ומיהן המכוניות החשמליות היקרות ביותר לתחזוקה בישראל?

התשובה מפתיעה: המכונית החשמלית היקרה ביותר לתחזוקה לפי משרד התחבורה היא GAC הסינית שמחיר הסל שלה גבוה בלא פחות מ-229% ממחיר סל התחזוקה הבסיסי. במקום השני נמצאת עוד סינית – של SERES, שמחיר הסל שלה גבוה ב-214% ממחיר הסל הבסיסי, ובמקום השלישי קיה נירו החשמלית שמחיר סלה יקר ב–171% ממחיר סל התחזוקה הבסיסי לרכב חשמלי.