מלכת המכירות החדשה של סין: הג'ילי שינג'ואן שהביסה את BYD
המכונית הקומפקטית החשמלית של ג'ילי מכרה 204,940 יחידות במחצית הראשונה של השנה בסין, ועקפה את ה-SEAGULL של BYD שמשווקת בישראל. הרשימה מדגימה את הכוח הגובר של מותגי הרכב הסיניים החדשים בשוק הביתי, בעוד שבעשרת הדגמים הנמכרים מופיעות רק שתי מכוניות זרות
המכונית הנמכרת ביותר בסין בחציון הראשון של 2025 אינה BYD, מלכת המכירות של השנה שעברה - אלא דווקא מכונית עממית של ג'ילי בשם שינג'ואן, כך עולה מנתונים המתפרסמים בסין.
המכונית הקומפקטית החשמלית שאינה משווקת בישראל, מצוידת במנוע חשמלי שמפיק 78 כוחות סוס בגרסת הבסיס או 114 כוחות סוס בגרסה הבכירה. טווח הנסיעה הרשמי הוא 410 קילומטר בתקן הנסיעה הסיני - אשר נחשב למתירני למדי.
לפי הנתונים, בסך הכול נמכרו בסין במחצית הראשונה של השנה 204,940 מכוניות ג'ילי שינג'ואן. במקום השני במכירות החצי שנתיות בסין נמצאת המתחרה של הג'ילי: ה-SEAGULL של BYD - שמשווקת בישראל בגרסה מקומית כ"דולפין סרף" – עם 174,912 מסירות. באופן מעניין, שני הדגמים הנמכרים בסין במחצית הראשונה של השנה משתייכים לפלח השוק שמכירותיו בישראל מדשדשות. למרות שיבואני הרכב משווקים מכוניות חשמליות קומפקטיות כמו הבוקס של דונגפנג והדולפין סרף, קשה לומר שמדובר בלהיטי מכירות.
רק במקום השלישי בשוק הסיני ניתן למצוא דגם משפחתי: טסלה מודל Y עם 171,491 מסירות. את המקום הרביעי מחזיקה עוד מכונית עירונית קטנה שאינה משווקת בישראל: וולינג הונגוואנג מיני החשמלית, עם 171,064 מסירות, ואחריה QIN PLUS המשפחתית של BYD שאינה משווקת בישראל- עם 163,603 מסירות.
רק במורד הטבלה ומחוץ לחמישייה הפותחת ניתן למצוא דגמים סינים גדולים יותר שמשווקים בישראל (טסלה מייצרת בסין אך לא נחשבת ליצרנית סינית) - כשבמקום השישי נמצא להיט המכירות של שיאומי- SU 7 – עם 155,692 מסירות ובמקום השביעי השינגוואה L של ג'ילי, רכב כביש שטח ממנו נמסרו 146,223 יחידות. במקום השמיני נמצא דגם נוסף של BYD שמשווק גם בישראל: סונג פלוס (137,324 יחידות) שמוכר בישראל כסיל U.
באופן מעניין, רק במקום התשיעי ניתן למצוא מכונית שאינה סינית: פולקסווגן לאבידה - משפחתית ייחודית לשוק הסיני שהיצרנית הגרמנית מייצרת בסין עם 136,962 מסירות, ואת העשירייה הפותחת סוגרת ניסאן סילפי, מכונית נוספת שאינה משווקת מחוץ לסין, עם 136,344 מסירות.






























