סגור

החשמלית הקטנה של רנו התרסקה במבחן של ארגון הבטיחות האירופי

רנו זואי, המשווקת בישראל, זכתה לציון בטיחות גרוע של אפס כוכבים מתוך חמישה. דאצ'יה ספרינג, חשמלית נוספת, קיבלה ציון גרוע של כוכב אחד מתוך חמישה במבחן. פיאט 500 החשמלית ומארוול R של MG קיבלו ארבעה כוכבי ריסוק בלבד

ארגון הבטיחות האירופי EURONCAP מפרסם היום את תוצאות מבחני הריסוק שערך למספר דגמים חדשים וכן למספר דגמים ותיקים יחסית שנבחנים רק כעת על ידי הארגון. בחלק מהמקרים התוצאות שהשיגו המכוניות, גם כאלה שמשווקות בישראל, הן מביכות ומצביעות על סכנה ליושבי הרכב בזמן תאונה.
כך, הדגם החשמלי של רנו זואי, המשווק בישראל, שזכה לציון בטיחות גרוע במיוחד של אפס כוכבים מתוך חמישה.


יש לציין כי לא זו בלבד שהזואי היא מכונית חשמלית שמשווקת בישראל – מדובר גם במכונית החשמלית השיתופית הנפוצה בישראל - המשמשת בציי הרכב השיתופי של פרויקט "אוטו תל". הזואי שנבחנה על ידי הארגון היא גרסה שעברה לאחרונה מתיחת פנים, כלומר עדכון קוסמטי, אך עובדה זו אינה משפיעה לרוב על בטיחות הרכב. על פי עיקרי התוצאות שמפרסם הארגון, שמתייחסות לפגיעה בבובות הריסוק עצמן עולה כי לוח המחוונים של הזואי החשמלית פגע בבובות הריסוק, חזה הנהג נפגע - וגם בובות הריסוק שישבו בספסל האחורי נפגעו באזור הצוואר - כלומר לו היה מדובר בנוסעים בשר ודם - היה מדובר בפגיעת "צליפת שוט".
לצד הזואי החשמלית נבחנה עוד חשמלית קטנה - דאצ'יה ספרינג שקיבלה ציון גרוע של כוכב אחד מתוך חמישה במבחן. לפי EURONCAP בובת הריסוק שישבה בדאצ'יה החשמלית נפגעה גם באזור הרגליים וגם באזור החזה, כמו גם באזור האגן, כאשר כל הפגיעות נגרמו על ידי לוח המחוונים.
רשימת המכוניות שלא זכו לציון חמשת הכוכבים כוללת גם מכוניות שזכו לארבעה כוכבים, ציון שנחשב טוב בפני עצמו אך כאמור – לא ציון מלא. כך, פיאט 500 החשמלית ומארוול R של MG קיבלו ארבעה כוכבי ריסוק כאשר במבחן הריסוק של הפיאט ציין ארגון הבטיחות כי לוח המחוונים עשוי במקרים מסוימים לפגוע ברגלי הנוסע ואילו במקרה של ה MG עשוי במקרי קיצון להיגרם נזק לחזהו של הנהג.
יתר המכוניות שנבחנו על ידי EURONCAP זכו כולן לציונים מרשימים של חמישה כוכבים: מרצדס EQS, ג'נסיס G70 ו GV 70,סקודה פאביה, ב.מ.וו IX, ניסאן קשקאי החדש ופולקסווגן קאדי קיבלו כולן את הציון הגבוה יותר.