סגור

מבחני ריסוק חדשים: חמישה כוכבים לשני דגמי ג'נסיס, ארבעה כוכבים לסיטרואן C4

ב-EURONCAP מציינים שרכב השטח הקוריאני עשוי להיות מסוכן דווקא ליושבי המכונית שתפגע בו. שיווק ג'נסיס יחל בקרוב באירופה וגם החל לאחרונה בישראל. השיווק של סיטרואן C4 צפוי להתחיל בישראל בעתיד

ארגון הבטיחות האירופי EURONCAP מפרסם היום את תוצאות מבחני הריסוק לשלושה דגמים חדשים: שניים מתוצרת ג'נסיס הקוריאנית, ששיווק מכוניותיה יחל בקרוב באירופה וגם החל לאחרונה בישראל – ואחד לסיטרואן C4 ששיווקה צפוי להתחיל בישראל בעתיד.
מניתוח תוצאות מבחני הריסוק עולה כי הסיטרואן קיבלה ציון חלקי של ארבעה כוכבים מתוך חמישה במבחן הבטיחות הנחשב. תא הנוסעים אומנם נותר יציב במהלך ניסוי הריסוק ולא קרס – אבל רגלי בובת הריסוק שישבה במושב הנוסע נפגעו בחלקן התחתון. בנוסף לפי ה- EURONCAP במבחן אשר מדמה פגיעה צידית נרשמה תנועה מוגזמת של בובות הריסוק.
2 צפייה בגלריה
סיטרואן C4
סיטרואן C4
סיטרואן C4
(יצרן)
במקרה של רכב הכביש שטח הגדול של ג'נסיס, ה- 80 GV מציין הארגון כי ה- 80 GV קיבל ציון בטיחות מלא של חמישה כוכבים. לפי ניתוח מבחן הריסוק, תא הנוסעים נותר יציב בזמן תאונה חזיתית. לפי הממצאים, הימצאה של כרית אוויר מרכזית ברכב מנעה מבובות הריסוק לנוע במקומותיהן באופן מוגזם בזמן תאונת דרכים – אך ב- EURONCAP מציינים שה- 80 GV עשוי להיות מסוכן לא ליושבי הרכב, אלא דווקא ליושבי מכוניות אחרות שיפגעו בו בזמן תאונה.
2 צפייה בגלריה
ג'נסיס GV80
ג'נסיס GV80
ג'נסיס GV80
(יצרן)
הג'נסיס הנוספת אשר נבחנה היא רכב המנהלים G80 אשר נבחנה לאחרונה על ידי "כלכליסט". ה- G80 קיבלה ציון מרבי של חמישה כוכבי ריסוק – אך עם זאת ב EURONCAP מציינים כי במבחן אשר מדמה פגיעה חזיתית נגרם נזק לחזה של בובת הנהג.