בלעדי
הסייברטראק בדרך? טסלה ישראל קיבלה רישיון ליבוא רכב מסחרי
משרד התחבורה מאפשר לטסלה ישראל לייבא לישראל גם רכבים מסחריים כבדים של מעל 3.5 טונות; עד היום הסייברטראק יובא לישראל רק באופן עקיף
טסלה ישראל קיבלה ממשרד התחבורה לראשונה רישיונות ליבוא של רכב מסחרי - כך עולה מנתונים שפרסם משרד התחבורה. המשמעות היא שכעת טסלה ישראל תוכל לייבא ארצה באופן רשמי את הסייברטראק, שעד כה לא יובא לארץ על ידי היצרנית באופן ישיר - אלא רק ביבוא עקיף.
כיום יבואני רכב בישראל מקבלים ממשרד התחבורה כמה סוגי רישיונות יבוא אשר קובעים בין היתר את סוגי המכוניות שביכולתם לייבא - מכוניות נוסעים, מסחריות, מסחריות כבדות, משאיות וכו'.
לפי משרד התחבוה, עד כה החזיקה טסלה ישראל רק ברישיון יבוא למכוניות מסוג M1, כלומר מכוניות נוסעים; כעת, לבקשת היבואנית, מרחיב המשרד את היקף סוגי הרכב שביכולת טסלה ישראל לייבא - כך שהזיכיון יכלול גם רכבים מסחריים שמשקלם הוא עד 3.5 טונות (N1)- ורכבים מסחריים שמשקלם הוא מעל 3.5 טונות (N2).
כיום אין לטסלה רכב מסחרי שמשקלו פחות מ-3.5 טונות, אך לא ניתן לדעת אילו פיתוחים תציג היצרנית בשנים הקרובות וכיצד הם יסווגו מבחינת סוג הרישיון; עם זאת ליצרנית יש רכב אחד ששייך לקטגוריה של רכבים מסחריים שמשקלם מעל 3.5 טונות- הסייברטראק.
כיום טסלה ישראל היא יבואנית של מכוניות נוסעים בלבד - ולמעשה של שני דגמים בלבד: מודל 3 ומודל Y. כפי שפורסם בכלכליסט, במרץ טסלה הפסיקה לשווק את מודל S ואת מודל X הבכירים בישראל "באופן זמני", והדגמים האלה טרם חזרו לישראל. לפני כחודשיים טסלה גם הפסיקה לשווק אותם באירופה.
במקביל, שוק הטנדרים החשמליים הגדולים חווה כיום בישראל צמיחה משמעותית: שברולט סילבראדו החשמלי והדגם המקביל לו - הסיירה של GMC - זוכים בארץ להצלחה משמעותית, במיוחד בקרב בעלי טנדרים כבדים שמעדיפים לוותר על טנדרי הדיזל הגדולים בגלל עלויות הסולר. שוק זה כיום נשלט באופן בלעדי על ידי רכבים שהגיעו לישראל באמצעות יבואני רכב עקיפים ולא באמצעות היבואנים הישירים.
בניגוד לשוק הטנדרים הקטנים, בשוק הטנדרים הגדולים ללקוחות, כך ניכר, אין בעיה עם רכבים גדולים "אמריקאיים" ומוחצנים; על כך תעיד הודעת רשות המסים לגבי גרסתו החשמלית של ההאמר, שלפיה הרשות לא תכיר בקיזוז מע"מ בגין דגם זה מכיוון שמדובר ברכב שלתפישתה אינו משמש את בעליו לעבודה.
-






























