בלעדי
אם אי אפשר להביס אותם, תצטרפו אליהם: UMI החלה לשווק טנדרים חשמליים ביבוא מקביל
יבואנית שברולט משווקת טנדרים חשמליים שיובאו על ידי חברת ליסינג, מחוץ לאולמות התצוגה וללא פרסום רשמי. המהלך עשוי להעיד על שינוי באסטרטגיית היבוא שלה
UMI, יבואנית שברולט החלה למכור רכבים ביבוא עקיף, כך נודע ל"כלכליסט". הרכבים נמכרים באמצעות מחלקת הטרייד אין של UMI ולכן אינם מוצגים באולמות התצוגה של היבואנית או מופיעים באתרה.
כיום רכבים מיובאים לישראל בשלושה אופנים: יבוא ישיר כשהיבואן רכב רוכש את המכוניות ישירות מיצרן הרכב, יבוא עקיף הוא יבוא שבמסגרתו היבואן רוכש את המכוניות מסוכן של יצרן הרכב בחו"ל- ויבוא זעיר, במסגרתו סוכן יבוא מייבא מכוניות עבור עד 60 לקוחות בשנה. בדרך כלל, היבוא העקיף נחשב למתחרה של היבוא הישיר, כלומר יבואני הרכב הוותיקים מתחרים על אותם פלחי שוק , אך במקרה של UMI מדובר בטנדרים חשמליים של GMC ושל שברולט שיובאו לישראל על ידי חברת ליסינג- ביבוא עקיף.
כיום שוק הטנדרים החשמליים בישראל נהנה מפריחה מרשימה מסיבות מובנות: טנדרים כבדים מקבלים בישראל הכרה במס, אך רובם המכריע מצויד במנועי דיזל גדולים וזללנים ולכן כיום יש עליה משמעותית במכירותיהם של טנדרים חשמליים, במיוחד של יצרניות הרכב האמריקאיות - שברולט ו-GMC.
UMI הודיעה בשנה שעברה כי תייבא לישראל ביבוא ישיר ובאופן רשמי את הסילבראדו החשמלי של שברולט, אך עד כה היבוא לא החל - ולנוכח המהלך שבמסגרתו היא משווקת טנדרים חשמליים ביבוא עקיף, ספק אם זה יצא לפועל. UMI אינה יבואנית הרכב היחידה שמשווקת רכבים שהגיעו ארצה ביבוא עקיף.
בשנים האחרונות מספר יבואניות הודיעו למשרד התחבורה כי ייבאו ארצה רכבים ביבוא עקיף, ואולם היבוא העקיף בוצע על ידי אותן יבואניות שלא באמצעות צד שלישי. כלומר, היבואנית היתה זו שייבאה את הרכב, שלא כמו במקרה של UMI שמשווקת בעקיפין רכבים שיובאו על ידי צד שלישי.
UMI בחרה שלא להתייחס לדברים.