התחרות עם סין לוחצת, ופולקסווגן תסגור לראשונה מפעל בגרמניה
ענקית הרכב הגרמנית תסגור את המפעל בדרזדן ותפטר 35 אלף עובדים עד שנת 2030; זאת בעקבות קשייה בתחרות עם סין ומעבר איטי מהצפוי לכלי רכב חשמליים
לראשונה ב־88 שנותיה, ענקית כלי הרכב פולקסווגן תסגור מפעל בגרמניה, כך דיווחה החברה היום (ג'). המהלך מגיע ברקע הסכם שגיבשה עם איגודי העובדים ב־2024 שלפיו תפטר 35 אלף עובדים עד 2030 ותצמצם את היקף הייצור בגרמניה.
המהלך הדרמטי מתבצע בתגובה לתחרות הקשה מול היצרניות הסיניות, ירידה בביקושים לרכביה בשוק האירופי ומעבר איטי מהצפוי לכלי רכב חשמליים. היום עצרה החברה את הייצור במפעל, שצפוי להיסגר כבר בימים הקרובים.
פולקסווגן נקלעה לקשיים תזרימיים בשל מכירות חלשות בשוק הסיני כמו גם לחץ שהופעל על שורת הרווח בשל המכסים הגבוהים שהשית ממשל טראמפ. במקביל, במהלך חמש השנים הבאות תידרש החברה לממן השקעות בהיקף של כ־160 מיליארד יורו.
המפעל בדרזדן ייצר כ־200 אלף כלי רכב מאז נחנך ב־2002, פחות ממחצית היקף הייצור במפעל המרכזי של החברה, בוולפסבורג. בעת פתיחתו אמור היה המפעל בדרזדן לשמש מתקן הדגל להצגת יכולותיה הטכנולוגיות של החברה, עם דגמי Phaeton ו־ID.3. לאחר שהופסק ייצור דגם Phaeton ב־2016, הפך המפעל לסמל לפרויקט החשמול של פולקסווגן, שבמסגרתו יוצר דגם ID.3 המונע בסוללות. עם זאת, גם הרכב החשמלי אכזב.
סגירת המפעל אמורה לסייע עתה לפולקסווגן במאמציה לשרוד את התחרות הקשה מול סין, את המכסים האמריקאיים ובירוקרטיה מקומית סבוכה, כמו גם עלויות אנרגיה גבוהות וזכויות מפליגות הניתנות לעובדיה.






























