סגור

פרסום ראשון
נתיבי איילון חושפת אפשרות להטלת אגרות לפי זיהום

קול קורא שפרסמה החברה מפרט שורה ארוכה של מהלכים שהיא מבקשת להחיל בכבישי ישראל. בין היתר, חברות טכנולוגיה מוזמנות להציג טכנולוגיות לגילוי זיהום אוויר, כדי "לזהות סביבות בהן קיים זיהום סביבתי חריג כתוצאה משימוש ברכב מונע בדלק, לצורך הטלת אגרה"

האם אגרות הגודש צפויות להשתכלל ולהפוך לאגרות מבוססות זיהום? חברת נתיבי איילון פרסמה קול קורא חדש בשיתוף רשות החדשנות, שחושף תוכניות שישפיעו ככל הנראה על נהגים בישראל.
נתיבי איילון היא הזרוע המבצעת של משרד התחבורה, כלומר היא זו שבוחנת עבור משרד התחבורה טכנולוגיות שונות, כדי שאלה ייושמו בכבישי ישראל בעתיד. בדרך כלל, לאחר שנתיבי איילון מפרסמת קול קורא, חברות נענות לו והטכנולוגיות שלהן מוטמעות במערך התחבורתי בישראל.
מהמסמכים שפרסמה נתיבי איילון בשיתוף רשות החדשנות עולה שורה ארוכה של מהלכים שמשרד התחבורה מבקש להחיל בנוגע לאגרות גודש, רכב אוטונומי ועוד.
2 צפייה בגלריה
פקק תנועה ב כביש איילון תל אביב עומסי תנועה
פקק תנועה ב כביש איילון תל אביב עומסי תנועה
איילון
(צילום: טל שחר)
הסעיף הראשון קורא לחברות להציג טכנולוגיות שיאפשרו גילוי של זיהום אוויר - כשהמטרה היא "לזהות סביבות בהן קיים זיהום סביבתי חריג כתוצאה משימוש ברכב מונע בדלק, לצורך הטלת אגרה/ גביית תשלום דיפרנציאלי שמטרתו לצמצם את הזיהום", לפי לשון המסמך. כלומר היכן שקיים זיהום אוויר מכלי רכב הכניסה תהיה יקרה יותר.
מעבר לכך מבקשת נתיבי איילון גם טכנולוגיות ל"חיבור סלולרי בין כלי תחבורה, הנוסעים והנוהגים בהם, עוברי הדרך ותשתיות הכביש", כלומר אפשרות לטלפונים לשדר מידע על מיקום משתמשי הדרך ומעשיהם. קישוריות סלולרית זו תיועד למגוון שימושים, כגון ניטור של שהיית כלי רכב בנת"ץ ומתן התראה להולכי רגל.
2 צפייה בגלריה
אגזוז של רכב עם עשן זיהום
אגזוז של רכב עם עשן זיהום
רכב מזהם
(צילום: שאטרסטוק)
וגם "אמצעים להתקנה ברכב המאפשרים התרעות על מצבים חריגים כגון האצות/ בלימות חירום/ התנגשות". כלומר בעתיד ייתכן שהסמארטפון "ילשין" על נהג משתולל.
בנוסף מבקש הקול הקורא גם "אמצעים לגביית תשלום אגרה דינמי על שימוש בתוואי PPU, מתווה של תשלום לפי שימוש. כלומר ייתכן שבעתיד הסמארטפון שלנו ישמש את מדינת ישראל כדי לדעת היכן נסענו ואם יש לשלם על כך אגרת גודש.