סגור

שמח בריקולים: ממרצדס ש"עובדת" על שירותי החירום ועד פורד עם גגון שעלול להתפרק

משרד התחבורה מפרסם רשימה ארוכה של קריאות שירות, ובהן כמה דגמי פיג'ו בשל חשש לפליטת מזהמים עודפת, סובארו אימפרזה בשל בעיה במערכת ההצתה וכמה דגמי קרייזלר וג'יפ בשל בעיות במערכת המולטימדיה

כריות אוויר פגומות, חריגות מזיהום אוויר מותר ומצלמות שעלולות להסיח את דעתם של נהגים: השבועות האחרונים היו שבועות מעניינים במיוחד מבחינת הריקולים (קריאות תיקון) להם נדרשו מכוניות שנוסעות בכבישי ישראל – כך עולה מרשימת ריקולים מפורטת שמפרסם משרד התחבורה.

על פי החוק בישראל, בעליה של מכונית שלא ביצע ריקול בתוך חצי שנה ממועד הכרזת הריקול לא יוכל לעבור את מבחן הרישוי השנתי וגם לא יוכל לבצע העברת בעלות על מכוניתו. רשימת הריקולים מגוונת וכוללת מכוניות יוקרתיות לצד דגמים עממיים, ריקולים חמורים מבחינה בטיחותית וגם ריקולים לפריטים יחסית מינוריים.
מרשימת הריקולים שמסכמת את השבועות האחרונים עולה כי בעלי ספינת הדגל היוקרתית של מרצדס בנץ - ה-S קלאס, שקיבלו השנה את מכוניתם החדשה, מתבקשים להגיע למוסך מכיוון שכרית האוויר המותקנת לפני הנוסע הקדמי עלולה לא להיפתח בזמן תאונת דרכים. יתרה מזאת, שורה ארוכה של דגמים של מרצדס מזומנים למוסך ריקול של מערכת ה-E CALL - מערכת שתפקידה לשלוח אות לשירותי החירום במקרה של תאונת דרכים. אלא שבמכוניות של בעלי C קלאס, GLB, GLE, GLS ועוד דגמים של יצרנית היוקרה שיוצרו בין 2016 לסוף 2020 המערכת עלולה לשלוח לשירותי החירום מיקום לא נכון, כך לפי הודעת משרד התחבורה.
2 צפייה בגלריה
מרצדס S קלאס
מרצדס S קלאס
מרצדס S קלאס
(צילום: מרצדס)
מרצדס לא נמצאת לבד ברשימת יצרני רכבי היוקרה המזמנים לקוחות לריקול. גם ריקול כריות האוויר של וולוו מופיע ברשימות משרד התחבורה. לצד אלה זומנו למוסך מכוניות פיג'ו מדגמי 208, 2008 וגם 3008 שיוצרו בשנת 2019 מחשש לפליטת מזהמים עודפת.
2 צפייה בגלריה
פורד אקספלורר
פורד אקספלורר
פורד אקספלורר
(צילום: פורד)
במקרה של סובארו אימפרזה, כך מפרסם משרד התחבורה, קיימת בעיה במערכת ההצתה במכוניות שיוצרו בין השנים 2017 ל-2019. בנוסף, מספר דגמים של קרייזלר וג'יפ זומנו גם הם לריקול בגלל בעיה במערכת המולטימדיה. כך ג'יפ רנגלר, גלדיאטור ורנגייד וגם טנדרים של ראם משנת 2019 מזומנים למוסכי היבואנית, לפי לשון הודעת משרד התחבורה, מכיוון שמערכת המולטימדיה ממשיכה להציג את התמונה ממערכת מצלמת הרוורס זמן רב לאחר שהרכב כבר אינו נוסע לאחור. ראם וג'יפ אינן יצרניות הרכב האמריקאיות היחידות ברשימה: בעלי פורד אקספלורר מודל 2014 עד 2019 לא ישמחו לגלות שמסילות הגג של רכב השטח שלהם עלולות להיפרד מהרכב.