סגור

הנמסיס של אלון מאסק מציג מתחרה לטסלה מודל S

הנריק פיסקר, האיש שטוען כי הוא זה שבעצם המציא את טסלה S, חושף את מכונית ה"רונין"; היא תיוצר ב-2024, הטווח שלה - 885 ק"מ והמחיר - "מעט פחות מ-200 אלף דולר"

קצת יותר משבוע חלף מאז שהנריק פיסקר נטש את טוויטר במחאה על רכישתה על ידי אלון מאסק, המייסד של טסלה. כעת פיסקר, האיש שטוען שהוא זה שבעצם המציא את טסלה מודל S, חושף מכונית משלו אשר מיועדת להתחרות בה.

המכונית החדשה, שפיסקר מכנה "רונין", כשמו של סרט הפעולה גדוש מרדפי המכוניות, תיוצר בשנת 2024 ותצטרף לפיסקר אושן - רכב הכביש שטח החשמלי של פיסקר, שהחברה אמנם מקבלת עבורו הזמנות, אך בפועל עדיין אינה מייצרת אותו.
2 צפייה בגלריה
הנריק פיסקר
הנריק פיסקר
הנריק פיסקר
(צילום: AP)

לפי הנתונים שחושפת פיסקר, הרונין מיועדת להתחרות בפורשה טייקאן, בטסלה מודל S ובלוסיד AIR ותהיה מסוגלת לנסוע לטווח מרשים של 885 קילומטרים. לפי פיסקר עצמו, הרונין תהיה מבוססת על שלדה קלת משקל שמארז הסוללה יהווה חלק אינטגרלי ממנה, מה שיתרום להורדה של מרכז הכובד של המכונית.

2 צפייה בגלריה
מכונית רונין
מכונית רונין
מכונית רונין
(צילום: יצרן)

פיסקר חשף גם את מחיר היעד של המכונית – "מעט פחות מ-200 אלף דולר". זהו מחיר אשר ממצב את הרונין מעל טסלה מודל S ומעל לוסיד AIR.
פיסקר עצמה טרם חשפה מידע נוסף אודות הרונין, פרט לעובדה שמדובר במכונית אשר תוכננה בבריטניה על ידי צוות שבראשו עומד בכיר לשעבר באסטון מרטין.