סגור
פורום העסקים מקים מאהל מחאה
(צילום: אריק מורמן)

הפורום העסקי: "ננסה לעצור את החקיקה בכל דרך חוקית"

מנכ"ל קרן פימי, ישי דוידי, נאם במאהל המחאה של הפורום בירושלים, וקרא להידברות סביב ההפיכה המשטרית; אשת העסקים ליאורה עופר: "מגנה את האמירות הבזויות נגד שומרי הסף ובעיקר שומרות הסף"; חלק מהמשתתפים אמרו ל"כלכליסט" כי הם מעדיפים לנקוט זהירות לפני השבתת עסקיהם, ומעדיפים לעשות זאת עם ההסתדרות

"הפורום העסקי, המעסיק מאות אלפי עובדים במשק, מנסה בכל דרך חוקית אפשרית לעצור את החקיקה, להביא להידברות ולהגיע להסכמות", כך אמר היום (ה') ישי דוידי, מנכ"ל קרן ההשקעות פימי, בשם חברי הפורום שהגיעו למאהל המחאה נגד ההפיכה המשטרית בירושלים.
דוידי אמר כי "חברות בינלאומית ומשקיעים זרים רבים יורדים למדרון אחורי ובודקים לאן מדינת ישראל מביאה את תהליך חקיקה הזה". הוא הוסיף כי "בתחום הכלכלי חלק מההתרחשויות הן בזרמים בלתי נראים, וההשלכות עשויות לגרום נזק רב". דוידי העריך כי בכל מקרה "נידרש לרכוש מחדש את אמון החברות והמשקיעים ולייצר להם את התחושה שישראל ממשיכה להיות דמוקרטיה אמיתית".

3 צפייה בגלריה
אוהל המחאה של הפורום העסקי
אוהל המחאה של הפורום העסקי
מחוץ לאוהל המחאה של הפורום העסקי
(צילום: עמיר קורץ)

ההצהרה, שעשויה לרמוז גם על אפשרות לשביתה עתידית, הייתה מרוככת למדי כדי להתאים לדעתם של כלל אנשי העסקים בפורום. מחר צפויים לדבר במקום מנכ"לי הבנקים לאומי והפועלים, חנן פרידמן ודב קוטלר בהתאמה.
יש לציין כי הנאומים נישאו זמן קצר לפני הצהרתו הצפויה של ראש הממשלה בנימין נתניהו בנוגע להמשך החקיקה לביטול עילת הסבירות. חלק מהמשתתפים אמרו ל"כלכליסט" כי הם נוהגים בזהירות, והם יתלבטו מאוד לפני שישביתו את המשק. וככלל, אם יבחרו לעשות זאת הם מצפים להצטרפות של ההסתדרות לשביתה הזו.

3 צפייה בגלריה
ישי דוידי ב אוהל המחאה
ישי דוידי ב אוהל המחאה
ישי דוידי
(צילום: עמיר קורץ)


ליאורה עופר, יו"ר חברת עופר השקעות, אמרה: "הגענו לכאן כדי לקרוא למנהיגי המדינה לעצור את ההידרדרות שמובילה אותנו למלחמת אחים, למנוע את הקרע העמוק שמגיע לכל מקום, מפרק משפחות ומפרק חברויות". עופר הוסיפה: "שום דבר לא שווה את ריסוק העם, את הפילוג בצבא. שום דבר לא שווה את הרס הכלכלה הישראלית ואת השנאה וההסתה". עופר ודוידי יצאו בקריאה לפוליטיקאים: "עצרו את החקיקה ותדברו עכשיו לפני שיהיה מאוחר מדי".

3 צפייה בגלריה
מחאת פורום העסקים
מחאת פורום העסקים
מחאת פורום העסקים
(צילום: עמיר קורץ)


עופר אמרה גם: "אני מבקשת לגנות את האמירות הבזויות (מצד חברי הקואליציה, ש"ט) נגד שומרי הסף ובעיקר שומרות הסף - היועצת המשפטית לממשלה, מנהלת רשות החברות ונשיאת בית המשפט העליון. אסור להקריב נשים ואסור לרמוס עם כדי להשיג מטרות פוליטיות".
באירוע נכחו עשרות בכירים במגזר העסקי, ובהם איציק אברכהן, הראל ויזל, יאיר המבורגר, דנה עזריאלי וחיים כצמן. אך אנשי העסקים קימצו מאוד בשיחות עם התקשורת, וזאת במטרה לשמור על מסר אחיד של הקבוצה שלדברי רבים כוללת "חברים מכל גוני הקשת הפוליטית". זו גם הסיבה שהסיסמה שנבחרה למאהל המחאה היא "עוצרים, מדברים", ולא הצהרה מיליטנטית אחרת. אנשי העסקים סירבו להשיב על שאלות הנוגעות לחשש שלהם כי הממשלה והכנסת יצרו את צעדיהם בדרכים כאלו או אחרות בגלל השתתפותם במחאה.