סגור

סקר: 38% מהעובדים חווים הטרדות - על אף העבודה מרחוק

על פי דו"ח של חברת AllVoices בקרב עובדים בארה"ב, ההטרדות מגיעות דרך מיילים, שיחות וידיאו, אפליקציות מסרים או אפילו בטלפון. עוד עולה, כי עובדים בעמדות זוטרות היו בעלי סבירות גבוהה יותר לחוות הטרדות פיסיות ואפליה (55.8%), בעוד שעובדים מעל גיל 45 חוו יותר הטרדות פסיכולוגיות

מקומות העבודה עברו בשנתיים שחלפו מאז פרוץ הקורונה שינוי דרסטי, שכלל גם מאמץ לשפר את רווחתם האישית של העובדים. אולם, סקר חדש חשף שהטרדות בעבודה ממשיכות להוות בעיה מרכזית, כולל תופעה של הטרדות בעבודה מרחוק. דו"ח של חברת AllVoices המפעילה פלטפורמה למתן משוב למעסיקים ונקרא "מצב ההטרדות במקום העבודה" (The State Of Workplace Harassment) מצא ש-38% מהעובדים עדיין חווים הטרדות על אף שהם עובדים מרחוק. ההטרדות מגיעות דרך מיילים, שיחות וידיאו, אפליקציות מסרים או אפילו בטלפון. בנוסף, 24% מהמשתתפים בסקר מאמינים שההטרדות ממשיכות או אפילו מחמירות דרך ערוצי התקשורת. בסקר השתתפו 822 עובדים במשרה מלאה בארה"ב.


לפי הדו"ח, סוגי ההטרדות שחווים העובדים משתנים בהתאם למגדר, לגזע, לנטייה מינית, לגיל ולמעמד סוציואקונומי. כך למשל, שיעור הנשים שחוו הטרדות מיניות (38.8%) ואפליה (36.4%) גבוה משל הגברים. בדומה, עובדים בעמדות זוטרות היו בעלי סבירות גבוהה יותר לחוות הטרדות פיסיות ואפליה (55.8%), בעוד שעובדים מעל גיל 45 חוו יותר הטרדות פסיכולוגיות (38%).

1 צפייה בגלריה
הטרדה ברשת
הטרדה ברשת
34% מהמשתתפים בסקר הודו שעזבו מקום עבודה בשל הטרדות
(צילום: גטי )
קלייר שמידט, מנכ"לית ומייסדת AllVoices ציינה בריאיון לאתר CNBC כי עובדים שחורים ולבנים חווים ומתמודדים בצורה שונה עם הטרדות במקום העבודה. "עובדים לבנים היו בעלי סבירות גבוהה ב-10 נקודות האחוז לטעון שמקום העבודה נוקט בפעולות נגד הטרדות בהשוואה לעובדים שחורים או מיעוטים אחרים", הסבירה. לעומת זאת, יש סבירות גבוהה יותר שעובדים שחורים יעידו שההטרדה נמשכת או מחמירה בזמן העבודה מרחוק. יש גם סבירות נמוכה ב-8 נקודות האחוז שהם ידווחו על ההטרדות. לפי הסקר, 39% מהעובדים השחורים חוו הטרדות אישיות בעבודה מרחוק, ו-36.1% חוו יחס גזעני.
יתרה מכך, 34% מהמשתתפים בסקר הודו שעזבו מקום עבודה בשל הטרדות. "הטרדה יכולה להשפיע לשלילה על חוויית יום העבודה של העובד, מרמת המורל ועד לתחושת הביטחון הפיסי והפסיכולוגי ואיבוד האמון בארגון אם הנושא לא נפתר", הוסיפה שמידט. לביטחון פסיכולוגי יש תפקיד גדול בתחושת הרווחה האישית של העובדים. לפי הסקר, 52% מהעובדים דיווחו שאינם חשים ביטחון פסיכולוגי במקום העבודה.
ממצא נוסף של הסקר הוא החשיבות בקיום ערוץ אנונימי באמצעותו ניתן להגיש תלונות על הטרדה מבלי להיחשף. 85% מהמשתתפים בסקר אמרו שיש סבירות גבוהה יותר שיתלוננו אם היה ערוץ אנונימי. "המעסיקים צריכים להתקדם מעבר לסדנה שנתית נגד הטרדות", הוסיפה שמידט. "עליהם להיות שקופים יותר לגבי צעדי המשמעת שינקטו נגד המטרידים. על המעסיקים גם לחקור את התלונות ביסודיות".
לפי שמידט, לחברות כדאי להשקיע ולבצע את השינויים הנדרשים, שקרוב לוודאי שיובילו לעלייה בגיוסי העובדים "שזה גורם בעל חשיבות גדולה מאי פעם לאור גל ההתפטריות הגדול", ציינה. "חברות שלא ינקטו בצעדים לטיפול בהטרדות, הן עבור העובדים מרחוק והן עבור העובדים במשרד, יחוו תרבות רעילה, יפסידו עובדים קצב מהיר לחברות אחרות...ויתקשו להתחקות על העובדים".