סגור

ירושלים משיגה את תל אביב: משיקה שירות להשכרת אופניים חשמליים

מערך ה"ירופאן" בירושלים יופעל בשבועות הקרובים, לאחר תקופת הרצה, ב-25 עמדות עגינה שפוזרו באתרים מרכזיים בעיר. מחיר השכרת האופניים החשמליים: 4 שקל לשחרור נעילה ו-60 אגורות לדקה, בדומה למחירי השכרת קורקינטים חשמליים בתל אביב

אחרי הרכבת הקלה, ירושלים תקדים את תל אביב גם בשירות עירוני להשכרת אופניים חשמליים.
בשבועות הקרובים יתחיל לפעול מערך הירופאן, אחיו הירושלמי של תל אופן הפועל בתל אביב, אשר לא מציע עדיין שירות של אופניים חשמליים.
השירות יושק בירושלים באיחור של כחודשיים מהתוכנית המקורית בעקבות התמשכות משבר הקורונה. הוא נועד לשמש את תושבי העיר, ואת מי שמגיע אליה לעבודה ולטיולים, ויכלול גם אופניים רגילים וגם חשמליים.
1 צפייה בגלריה
תל אופן ירושלים ירופאן משה ליאון ראש עיריית ירושלים
תל אופן ירושלים ירופאן משה ליאון ראש עיריית ירושלים
משה ליאון ראש עיריית ירושלים. חונך עמדת ירופאן בעיר
מחירה של נסיעה לרוכב מזדמן יהיה 4 שקל לשחרור נעילה. מי שייבחר באופניים רגילים ישלם 40 אגורות לדקת שימוש, ומי שיעדיף חשמליים ישלם 60 אגורות לדקה. מדובר במחיר דומה לזה שנדרש עבור שימוש בקורקינטים בתל אביב. בירד למשל גובה 5 שקל לשחרור נעילה ו-50 אגורות לק"מ. ליים גובה 5 שקל לשחרור נעילה ו-60 אגורות לק"מ.
בנוסף יוצעו מינויים לשלושה חודשים (132 שקל) ולשנה (360 שקל), שיהיו פטורים מתשלום עבור שחרור נעילה, יקבלו חצי שעה נסיעה ללא תשלום באופניים רגילים, ו-20 אגורות הנחה לדקה לאחר מכן, ולכל דקת שימוש בחשמליים. בעלי כרטיס "ירושלמי" המונפק לתושבי העיר ישלמו 99 ו-270 שקל למנוי, בהתאמה.
כמו בתל אופן האופניים ימתינו לרוכבים ב-25 עמדות עגינה בעיר, שפוזרו באתרים מרכזיים, כמו מתחם התחנה המרכזית ותחנת הרכבת, קריית הממשלה, קריית המוזיאונים, שוק מחנה יהודה, מתחם התחנה, מרכז העיר, שער יפו ועוד.
הפרויקט מבוצע באמצעות חברת עדן, החברה הכלכלית העירונית וחברת FSM, שמפעילה גם את שירות תל אופן. הוא כולל 200 זוגות אופניים, 80 זוגות רגילים ו-120 זוגות חשמליים. התשלום ושחרור האופניים בסריקת קוד QR יבוצעו באמצעות אפליקציית ירופאן.
ראש עיריית ירושלים משה ליאון, אמר כי "אנחנו נמצאים בישורת האחרונה לקראת הפעלת מיזם 'ירופאן', שנועד לשנות את דפוסי התנועה במרכז העיר ולתת אפשרות אמיתית להגעה מנקודה לנקודה ללא צורך בשימוש בכלי רכב".
פרדי קלו, מנכ"ל חברת FSM, אמר כי "ירושלים היא העיר ראשונה בישראל שחונכת מיזם אופניים חשמליים. ממערך ה'ירופאן' ייהנו תושבי העיר והמבקרים בה. רכיבה על אופניים אינה רק חלופה ופתרון לתחבורה היא גם חוויה מסוג אחר. ירוקה, בטוחה, ספורטיבית, משוחררת וכיפית".