סגור
היועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב מיארה 12.1.23
היועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב מיארה 12.1.23 (צילום: גיל נחושתן)

היועמ"שית מסתייגת ממתווה חוק ההשתמטות - ועשויה לסרב להגן עליו בבג"ץ

מתווה החוק, הכולל בין השאר את העלאת גיל הפטור מגיוס ל-34, אמור לקבל את אישור הממשלה ביום שלישי. השרים גלנט וגנץ הביעו היום את התנגדותם להצעה - וגם באגף התקציבים תקפו אותה בטענה כי תגרום לנזקים כלכליים עצומים

היועצת המשפטית לממשלה, גלי בהרב מיארה, מסתייגת ממתווה חוק ההשתמטות, ועשויה לסרב להגן עליו בבג"ץ. עקב כך יהיה צורך בהכנסת שינויים במתווה בטרם הדיון בממשלה. במשרד המשפטים סירבו להגיב.
הממשלה צפויה לאשר ביום שלישי נוסח כללי של מתווה החוק, ולהציגו לבג"ץ ביום רביעי כדי להשיג דחייה של שלושה חודשים בהמשך המצב הקיים. רק בסוף יוני מתכוונת הממשלה לנסות ולהעביר את חוק. עד למועד זה יוכנסו שינויים במתווה הכולל כעת את העלאת גיל הפטור מגיוס לתלמידי ישיבות ל-34, נקיטת סנקציות כלכליות רק ב-2027 ואי נקיטת סנקציות פליליות. בחוק ייקבע שכל אברך שרוצה ללמוד בישיבה יוכל לעשות כך.
במהלך היום הביעו השרים יואב גלנט ובני גנץ את התנגדותם למתווה; גם באגף התקציבים באוצר יצאו היום נגד ההצעה, ואמרו כי תגרום לנזקים כלכליים עצומים. במכתב ששיגר הממונה על התקציבים, יוגב גרדוס, לרה"מ ולשר האוצר הוא ממליץ לבטל את גיל הפטור ולגייס את החרדים לשירות "בעל תועלת ביטחונית".