סגור
שר הביטחון יואב גלנט בסקירה ביטחונית בקריה
שר הביטחון יואב גלנט (צילום: טל שחר)

גלנט: "לא אתמוך בטיוטת חוק ההשתמטות. קורא לגבש הסכמה רחבה לטובת צה"ל ומדינת ישראל"

שר הביטחון יואב גלנט הודיע שלא יתמוך בטיוטת מתווה חוק ההשתמטות שמקדם ראש הממשלה בנימין נתניהו. הממשלה תחליט על מתווה החוק ביום שלישי הקרוב - כשגלנט יהיה בביקור בארה"ב, אך רק בסוף יוני היא תנסה להעביר את חוק

שר הביטחון יואב גלנט הודיע הבוקר (א') שלא יתמוך בטיוטת מתווה חוק ההשתמטות שמקדם ראש הממשלה בנימין נתניהו. כפי שנחשף בכלכליסט, הממשלה תחליט על מתווה החוק ביום שלישי הקרוב כשגלנט יהיה בביקור בארה"ב.
הכוונה היא לאשר מתווה כללי ולהציגו לבג"ץ ביום רביעי כדי להשיג דחייה של שלושה חודשים בהמשך המצב הקיים. רק בסוף יוני מתכוונת הממשלה לנסות ולהעביר את חוק. עד למועד זה יוכנסו שינויים במתווה הכולל כעת: העלאת גיל הפטור ל-34, נקיטת סנקציות כלכליות רק ב-2027 ואי נקיטת סנקציות פליליות. בחוק ייקבע שכל אברך שרוצה ללמוד בישיבה יוכל לעשות כך.
הממשלה תטיל על משרד הביטחון לגבש את החוק. נוכח התנגדותו של גלנט החוק יוגש ע"י ראש הממשלה.
לדברי גלנט "בשבועות האחרונים קיימנו מספר ישיבות, חלקן בראשותי, בניסיון להגיע להסכמות בנושא מתווה הגיוס, שחיוני לקיומו ולהצלחתו של צה״ל - צבא העם. בפגישות שהתקיימו הצדדים סירבו להתגמש לצערי, והתבצרו בעמדותיהם הפוליטיות".
"ביום שלישי הקרוב תובא לממשלה הצעת החלטה בנושא הגיוס על ידי ראש הממשלה וביוזמתו. עמדתי לא השתנתה, לא אהיה שותף לכל הצעה שאינה מוסכמת על כל חלקי הקואליציה - ומערכת הביטחון בראשותי לא תגיש אותה לחקיקה. לפיכך, איני עומד מאחורי ההצעה המתגבשת ולא אתמוך בה. עדיין יש זמן לשבת יחד ולגבש הצעה משותפת. אני שב וקורא לראש הממשלה ולשר בני גנץ לנצל את הזמן הנותר ולגבש הסכמה רחבה בעניין חוק הגיוס, לטובת צה"ל ולטובת מדינת ישראל".