סגור

ברייט פוד: סגן יו"ר תנובה גיא רוזן נמצא בניגוד עניינים

רוזן משמש גם יו"ר מילניום פוד טק הבורסאית ומחזיק 2% ממניותיה - ביולי חתמה החברה על הסכם שיתוף פעולה עם חממות הפוד טק של שטראוס

ברייט פוד הסינית, בעלת השליטה בתנובה, מובילה בדיקה ודורשת מהחברה לחקור את ניגודי העניינים של סגן היו"ר מטעם הקיבוצים גיא רוזן, כך נודע ל"כלכליסט". רוזן משמש גם יו"ר חברת מילניום פוד טק הבורסאית ומחזיק 2% ממניותיה. מילניום היא חברה ציבורית שהונפקה ביולי 2020 ונסחרת בשווי 65 מיליון שקל. תפקידו שם הוא בשכר, במקביל לתפקיד סגן יו"ר תנובה. ביולי האחרון נחתם הסכם שיתוף פעולה להשקעות משותפות בין חממות מילניום לקיטשן האב חממות הפוד טק של שטראוס - המתחרה של תנובה. לפי ההסכם תוקם חברה יעודית של מילניום וקיטשן להשקעה בכל סטארט־אפ.

כך, מילניום וקיטשן השקיעו בחודשיים האחרונים 2 מיליון דולר בחברת Yofix המתמחה בייצור מוצרי חלב על בסיס צמחי, ובכלל זאת יוגורט צמחי המשווק על ידי שטראוס תחת מותג ONLY ובחברת תחליפי הבשר Aleph Farm. אולם תנובה, שרוזן סגן היו"ר שלה, פועלת בתחום תחליפי היוגורט באמצעות מוצרי מותג אלטרנטיב (בדוחות מילניום מופיעה תנובה כמתחרה עם המותג אלטרנטיב) ותנובה גם פעילה בשוק תחליפי הבשר באמצעות הסכם עם חברת מיטלס פארם.
סיבוב ההשקעה ב־Aleph, שבה השקיעו מילניום ושטראוס 3 מיליון דולר, הביא לשטראוס רווח של 58 מיליון שקל בדוחות האחרונים. מילניום השקיעה גם 2.5 מיליון דולר בחברת סבוריט שמייצרת המבורגר מודפס, וסבוריט פעילה גם בתחליפי ביצים, שגם בו פעילה תנובה — ועוד מילניום מתכוונת להשקיע גם בחברות בתחום תחליפי החלב — שגם זה אחד היעדים של תנובה.


1 צפייה בגלריה
גיא רוזן יו"ר נקסט פוד
גיא רוזן יו"ר נקסט פוד
גיא רוזן
(צילום: שלומי הראל)

בברייט פוד טוענים כעת שרוזן משתמש ברזומה שלו כסגן יו"ר תנובה, בכנסים שעורכת מילניום למשקיעים, ולכאורה משתמש בתואר להשאת רווחים למילניום המקושרת לשטראוס באמצעות תפקידו בתנובה.
מטעמו של רוזן נמסר כי: "הניסיון של יו"ר תנובה, מר חיים גבריאלי, לזרות חול בעיני הציבור ולפזר מסך עשן מעל הסיפור האמיתי של כישלון ערכי ומוסרי והפרת כל קוד אתי מינימלי, ובוודאי דריסה ברגל גסה של הקוד האתי של תנובה על ידי גבריאלי בעצמו, הוא מגוחך ושקוף.
"למען הסר ספק, כל הפעולות של סגן יו"ר הדירקטוריון נעשות בשקיפות, מדווחות כחוק והוא חתום על הסכם ניגוד עניינים כנדרש. חבל שערכים של שקיפות, יושרה וטוהר מידות נעדרו מהתנהלות חיים גבריאלי שבחר לסכן את תנובה ואת יחסיה העסקיים, תוך רמיסת הקוד האתי שלה לאורך ולרוחב תוך תיאום עדויות, אי־אמירת אמת בהליך מעין שיפוטי וניסיון בלתי פוסק לשבש חקירה פנימית חמורה ביותר שעל פרטיה לא ניתן כרגע להרחיב.
"בשום תרחיש סביר חיים גבריאלי לא היה מחזיק אפילו באישור לחנות בחניית אורחים באף חברה או ארגון המכבדים את עצמם, את עובדיהם ואת מדינת ישראל. בכל ארגון, פרטי, עסקי או לאומי אחר, אדם שהפר כך ערכים מוסריים, אישיים וערכי ממשל תאגידי היה מסולק בבושת פנים באופן מיידי.
"ההשמצות המודלפות על ידי גבריאלי ואנשיו כנגד סגן היו״ר במטרה להסיט את הדיון ממעשיו החמורים של גבריאלי עצמו, ודברי השקר והבלע הכלולים בהן, לא ירתיעו אדם שכל חטאו בכך שפעל על פי חובותיו המובהקות כדירקטור על פי חובתו המוסרית, הערכית וכנושא משרה בתאגיד".