מסתמן: יו"ר נת"ע הבאה - יודפת אפק ארזי
השרים רגב ואמסלם הסכימו על מינוי מנכ"לית עיריית בת ים לשעבר ליו"ר החברה הממשלתית, בכפוף לאישור דירקטוריון החברה, משרד האוצר והוועדה למינויים בכירים. היו"ר הנוכחית, מיה ליקוורניק, תסיים את הקדנציה שלה במאי. חברת נת"ע מרכזת תחתיה פרויקטי תחבורה במאות מיליארדי שקלים ובהם הרכבת הקלה והמטרו בגוש דן
דירקטוריון נת"ע צפוי לדון בימים הקרובים במינויה של יודפת אפק ארזי, ששימשה עד לאחרונה כמנכ"לית עיריית בת ים, לתפקיד היו"ר. מדובר במינוי מקצועי שעליו הסכימו שרת התחבורה מירי רגב והשר הממונה על החברות הממשלתיות דוד אמסלם. המינוי כפוף לאישור הדירקטוריון, משרד האוצר והוועדה למינויים בכירים.
אפק ארזי (42) גדלה במשרד האוצר והייתה בין היתר אחראית על תחומי תשתיות ואנרגיה. היא הובילה את הרפורמה בחברת החשמל מטעם המדינה. בהמשך שימשה כסגנית ראש רשות החברות הממשלתיות, ולאחר מכן מונתה למנכ״לית עיריית בת-ים. כיום היא משמשת כיועצת לאגף התקציבים ולמשרד הפנים על הבראת רשויות במשבר, וכן משמשת כיועצת בשוק הפרטי.
אם מינויה של אפק ארזי יאושר, היא תחליף בתפקיד את היו"ר הנוכחית מיה ליקוורניק, שצפויה לסיים את תפקידה במאי. ליקוורניק מכהנת בתפקיד מאז 2022 לאחר שמונתה ע"י שרת התחבורה הקודמת מרב מיכאלי, וכעת הגיעה הקדנציה שלה לסופה. במקביל משמשת ליקוורניק כיו"ר חברת כרטיסי האשראי מקס.
חברת נת"ע היא החברה המקימה את פרויקטי הרכבת הקלה בגוש דן ומקדמת את הקמת המטרו (הרכבת התחתית העתידית בגוש דן), שהיקפם מוערך במאות מיליארדי שקלים. היום פרסמה החברה לוחות זמנים חדשים לפרויקטים, בעקבות בחינה מחודשת של המנכ"ל החדש, איתמר בן מאיר, לתוכניות העבודה של החברה. לוחות הזמנים מקדימים מעט הערכות זמנים קודמות שקבעו איחורים נרחבים יותר בשל המלחמה, ועוד קודם לכן בשל עיכובים שנגרמו במהלך הקורונה. העמידה בלוחות הזמנים החדשים תהיה מאתגרת כשמדובר בפרויקטים בהיקפים כאלה, והאחריות על כך תהיה על הכתפיים של בן מאיר והיו"ר שייבחר.































