סגור

ועדת גילאור אישרה את מינוי עו"ד מיה ליקוורניק ליו"ר דירקטוריון נת"ע

ליקוורניק, המועמדת של שרת התחבורה מיכאלי, לא הייתה חברה בנבחרת הדירקטורים אך אושרה במסלול תואם נבחרת. בין היתר היא מרצה למשפטים באוניברסיטת תל אביב, חברה בוועדה לבדיקת המבנה על הפיקוח הפיננסי ודירקטורית בכלל ביטוח

ועדת גילאור למינויים בחברות ממשלתיות אישרה אתמול בלילה את מינויה של עו"ד מיה ליקוורניק לתפקיד יו"ר דירקטוריון חברת נת"ע, החברה שאמונה על ביצוע פרויקטי הרכבות הקלות והרכבת התחתית בגוש דן (המטרו).
מיכאלי הכריזה על מועמדותה לתפקיד לפני יותר משלושה חודשים. ליקוורניק לא הייתה חברה בנבחרת הדירקטורים אך אושרה במסלול תואם נבחרת. חברת נת"ע פעלה ללא יו"ר מאז כינון הממשלה הנוכחית, מפני שהיו"ר הקודם שלה, רם בלינקוב, מונה למנכ"ל משרד האוצר תחת השר ליברמן.
עו"ד ליקוורניק, בת 65, כיהנה בעבר כשותפה בכירה במשרד עורכי הדין מיתר. ליקוורניק חברה בוועדה לבדיקת המבנה על הפיקוח הפיננסי, מכהנת כחברה בוועד המנהל של האוניברסיטה העברית, חברת הוועד המנהל של מוזיאון ישראל, דירקטורית בחברת "אלוני חץ", דירקטורית ב"כלל החזקות" ולפני שנתיים הייתה מועמדת לראשות דירקטוריון של כלל. בנוסף, ליקוורניק משמשת מרצה בתכנית לתואר שני במשפטים של אונ' תל אביב.

2 צפייה בגלריה
עו"ד מיה ליקוורניק
עו"ד מיה ליקוורניק
עו"ד מיה ליקוורניק
(צילום: יריב כץ)

כאמור, ליקוורניק חברה בוועדה לבדיקת המבנה על הפיקוח הפיננסי אך ממשיכה לכהן כדירקטורית בחברת 'כלל ביטוח', ולכן התחייבה שלא לעסוק בכל עניין הנוגע במישרין לחברה זו במסגרת תפקידה בוועדה. בנוסף, התחייבה שלא לעסוק בעניינים הנוגעים לאוניברסיטה העברית ומוזיאון ישראל – אך גם אלו לא צפויים להשפיע על תפקידה בחברת נת"ע הפועלת בגוש דן.
לליקוורניק אין ניסיון קודם בניהול תשתיות או ניסיון בתחום התחבורה. בראיון פרישה ממיתר שהעניקה ל"כלכליסט" אמרה ליקוורניק כי אין לה רישיון נהיגה: "אין לי הסבר לאיך זה קרה", היא אומרת. "התחלתי ללמוד נהיגה, איכשהו לא ניגשתי לטסט, זה פשוט קרה ובשלב מסוים זה הפסיק להפריע לי. היום אני ממש פוחדת לעלות על הכביש. אני אדם חולמני, בכביש צריך להיות נורא מרוכז וזה נורא מפחיד אותי, חוץ מזה אני אוהבת שיש לי נקודה שחורה, גיבנת כזאת. האשה הזאת לא נוהגת. אני יכולה לנסוע למקומות בקפריזיות, אבל אני רק צריכה שמישהו יסיע אותי לשם".
לפני יותר מחצי שנה נחשף ב"כלכליסט" כי המועמדת המקורית של מיכאלי ליו"ר דירקטוריון נת"ע הייתה ציפי לבני, אבל בסופו של דבר מינוי זה לא צלח, ויש שתולים זאת בפארסת המינוי של עמיר פרץ ליו"ר תע"א.

2 צפייה בגלריה
שרת התחבורה מרב מיכאלי במסיבת עיתונאים בירושלים מכריזה על רפורמת "דרך שווה"
שרת התחבורה מרב מיכאלי במסיבת עיתונאים בירושלים מכריזה על רפורמת "דרך שווה"
שרת התחבורה מרב מיכאלי
(צילום: עמית שאבי)

עם ההכרזה על מועמדותה לתפקיד, שרת התחבורה והבטיחות בדרכים, ח"כ מרב מיכאלי אמרה כי "תשתיות התחבורה שלנו זקוקות היום לכוחות הטובים ביותר שידחפו ויקדמו אותן בכל הכח. עו"ד מיה ליקוורניק מביאה בדיוק את ההישגיות וההצטיינות, המחויבות ויכולת ההובלה שאנחנו זקוקות וזקוקים להן. בפני חברת נת"ע עומדים אתגרים עצומים ואין לי ספק שעו"ד ליקורניק תסייע לה לעמוד בהם בהצלחה יתירה."
על ההצעה לכהן כיו"ר נת"ע אמרה אז ליקוורניק: "כאזרחית המדינה וכתושבת תל אביב, אני רואה חשיבות גדולה ושליחות לאומית בהירתמות לביצוע הפרויקטים התחבורתיים שחברת נת"ע מובילה", והוסיפה "אלו פרויקטים שישפיעו לטובה על חיי כל אחד ואחת מאזרחי ישראל, וברצוני לתרום ולעשות כל שביכולתי כדי לעזור לחברה להוציאם לפועל באופן מיטבי".
מנהלת רשות החברות הממשלתיות, מיכל רוזנבוים: ״אני רואה חשיבות בקידום נשים מוכשרות ובעלות ניסיון לתפקידים בכירים בחברות הממשלתיות. הניסיון רב השנים של מיה ליקוורניק יתרום רבות לחברה חשובה כמו נת"ע".
שרת התחבורה והבטיחות בדרכים מרב מיכאלי מברכת על אישורה של עו"ד מיה ליקוורניק לתפקיד יו"ר נת"ע: "עו"ד ליקוורניק נכנסת להוביל חברה שעתיד התחבורה הציבורית תלוי בה במידה רבה. אני בטוחה שהיא תעשה את העבודה על הצד הטוב ביותר ותוביל את החברה ליעדים הנדרשים ולהישגים חדשים, לטובת הציבור הישראלי כולו".