סגור

בלעדי
רם ארליכמן נבחר למ"מ מנכ"ל חברת החשמל; סמנכ"ל הכספים עוזב

ארליכמן משמש בשש השנים האחרונות כסמנכ"ל ייצור ואנרגיה בחברה; אבי דויטשמן, סמנכ"ל הכספים שהיה מועמד לתפקיד המנכ"ל, יעזוב באוגוסט

דירקטוריון חברת החשמל בחר הלילה ברם ארליכמן כמ"מ מנכ"ל החברה, כך נודע לכלכליסט. ארליכמן משמש ב-6 השנים האחרונות כסמנכ"ל ייצור ואנרגיה בחברה.


ארליכמן נבחר לתפקיד לאחר שביום חמישי האחרון, כפי שנחשף באתר כלכליסט, בחר הדירקטוריון לתפקיד מ"מ המנכ"ל את יצחק בלמס המשמש כמשנה למנכ"ל החברה, אך בעקבות פנייתו של חבר הדירקטוריון אברהם מנלה, מאחר שהנושא לא הוצב מראש על סדר היום - הדירקטוריון ביטל את הבחירה.
2 צפייה בגלריה
מוסף שבועי 25.7.19 זרועות השלטון עו"ד מיכל רוזנבוים
מוסף שבועי 25.7.19 זרועות השלטון עו"ד מיכל רוזנבוים
מנהלת רשות החברות הממשלתיות, מיכל רוזנבוים
(צילום: אלעד מלכה)
גורמים בחברה אומרים כי מינויו של ארליכמן הוא זמני, בעוד שבמקרה של בלמס אם הוא היה מתמודד על תפקיד מנכ"ל החברה והיה נבחר לפני כן לתפקיד המ"מ אזי סיכוייו להתמנות בסופו של דבר כמנכ"ל היו גבוהים יותר.
בתוך כך, אבי דויטשמן, סמנכ"ל הכספים של חברת החשמל, הודיע על סיום עבודתו בחברה לאחר שש שנים וחצי בתפקיד. דויטשמן נחשב אחד מעמודי התווך בחברה בכל הנוגע לצמצום החוב ובהיערכות החברה לתחרות - והיה אף מועמד לתפקיד המנכ"ל. דויטשמן יסיים את כהונתו בפועל בתום שלושה חודשים מהודעתו המוקדמת, כלומר ב-2 באוגוסט. גורמים במשק האנרגיה מעריכים כי דויטשמן פרש לאחר שלא מונה למנכ"ל.
עופר בלוך, מנכ"ל חברת החשמל אמר: "אני מודה לאבי בשמי ובשם הנהלת החברה על תרומתו יוצאת הדופן לייצוב מצבה הפיננסי של החברה תוך גיבוש והובלה של אסטרטגיה פיננסית שמרנית ואחראית. תרומתו לישום הרפורמה והובלת ההתייעלות בחברה אדירה, בזכות החוכמה והיושרה שלו לצד ניסיון עתיר שנים. מדובר באחד מאנשי המקצוע הפיננסים הטובים והמוערכים במשק".
בינתיים שרת האנרגיה קארין אלהרר עוד לא חתמה על מינויו של מאיר שפיגלר כמנכ"ל החברה, והמינוי טעון את אישורה של ועדת גילאור למינוי בכירים בשירות הציבורי. שפיגלר שימש עד לאחרונה כדירקטור בחברת החשמל. הוא מילא שורה של תפקידים בכירים במשק ובהם מנכ"ל המוסד לביטוח לאומי ומנכ"ל קק"ל, אבל לא ניהל בתחומי החשמל והאנרגיה.
מינויו של ארליכמן הלילה בא לאחר שמנהלת רשת החברות מיכל רוזנבוים שיגרה אתמול (א') מכתב אל חברי דירקטוריון חברת החשמל שבו קראה להם "לפעול באופן מיידי לייצוב הנהגת החברה ולהשלים את המשימה אשר הטלתם על היו"ר הפורש (אשר לצערנו לא השלים את המשימה) על בסיס קרטריונים מקצועיים לבחירת מ"מ למנכ"ל החברה". רוזנבוים ביקשה מהדירקטוריון שיכונס היום אחר הצהריים ש"הדיון יעשה בצורה עניינית תוך חתירה להגעה להסכמות רחבות בנושאים אלה".
2 צפייה בגלריה
רם ארליכמן ממלא מקום זמני של מנכ"ל חברת החשמל
רם ארליכמן ממלא מקום זמני של מנכ"ל חברת החשמל
רם ארליכמן, ממלא מקום זמני של מנכ"ל חברת החשמל
(צילום: יוסי וייס)
רוזנבוים הוסיפה כי "אני שבה ומזכירה לכם את האחריות המוטלת על כתפיכם כדירקטורים, הן אחריות חוקית והן אחריות ציבורית, אחריות המטילה על כל אחד ואחת מכם לפעול באופן שקול ואחראי ושקילת אך ורק האינטרסים הציבוריים לטובת פעילות החברה. אני סמוכה ובטוחה כי נקיטה בצעדים אלה מתוך אחריות מקצועית תוביל את החברה להישגים הראויים לה. אנו נמשיך לסייע וללוות אתכם ואת החברה ולעמוד לשירותכם לטובת השגת מטרה חשובה זו".
עוד הוסיפה כי "רשות החברות תבחן את הטענות של בהרב ביחס למינוי מנכ"ל החברה באופן יסודי ומעמיק, בין היתר במסגרת חוות דעת לוועדה לבדיקת מינויים. בנוסף, הרשות תקיים בירור יסודי בנוגע לעובדות העומדות בבסיס טענותיו של בהרב ישירות עם בהרב עצמו ועם גורמים נוספים בחברה. הרשות החלה באופן מיידי בבדיקות הנדרשות לשם כך".