סגור
ראש הממשלה בנימין נתניהו ונגיד בנק ישראל אמיר ירון
הנגיד אמיר ירון וראש הממשלה בנימין נתניהו. ירון: "ראיתי תהליכים יותר אלגנטיים אבל התוצאה היא החשובה" (צילומים: אלכס קולומויסקי, ABIR SULTAN / REUTER)

הממשלה אישרה: כהונת הנגיד אמיר ירון תוארך בחמש שנים

הממשלה אישרה את הצעת נתניהו וסמוטריץ'. בתחילת השנה מתח ירון ביקורת על השלכות מהלכי ההפיכה המשטרית על המשק והכלכלה. בספטמבר חשף "כלכליסט" כי לשכת נתניהו ניהלה מגעים עם פרופ' אפרים בנמלך למינויו לתפקיד

הממשלה אישרה הערב (ב') את הצעת ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר האוצר בצלאל סמוטריץ' להאריך בחמש שנים את כהונתו של נגיד בנק ישראל פרופ' אמיר ירון. הנגיד ירון נשאל הערב במסיבת עיתונאים על ההליכים האיטיים בהארכת כהונתו ואמר כי "ראיתי תהליכים יותר אלגנטיים אבל התוצאה היא החשובה".
בישיבת הממשלה אמר נתניהו כי "הנגיד ירון עושה עבודה מצוינת וחשובה. זה חלק מהיציבות של כלכלת ישראל שהוכחה ככלכלת ישראל. אני בטוח שכולם גם יגבו את ההחלטה לגבי מינוי הנגיד. זה שדר לשווקים שבסך הכול מגיבים בצורה מיטבית למצב המלחמה שבו אנו נמצאים". נראה שדבריו האחרונים מכוונים ליו"ר ועדת הכספים ח"כ משה גפני שטען היום שירון הוא נגיד רע והביע ביקורת על הארכת כהונתו.
ירון מונה לפני חמש שנים לתפקידו על ידי נתניהו ושר האוצר דאז משה כחלון. נתניהו חיפש בחודשים שלפני המלחמה נגיד חדש לבנק ישראל, ולא ממש התלהב להאריך את כהונתו של ירון. זאת לאחר שירון מתח בתחילת 2023 ביקורת על השלכות מהלכי ההפיכה המשטרית על המשק והכלכלה. בשבוע שעבר מתחו ירון וחטיבת המחקר בבנק ישראל ביקורת על הקצאת הכספים הקואליציוניים בתקציב 2023-4.
בספטמבר האחרון חשף "כלכליסט" כי לשכת נתניהו ניהלה מגעים אינטנסיביים למינויו לתפקיד של אפרים בנמלך, פרופסור לכלכלה ישראלי-אמריקאי בעל שם עולמי מאוניברסיטת ורתו'ווסטרן, מומחה עולמי בנושא מימון.
לאחר פרוץ המלחמה, הכניס נתניהו לממשלה את מפלגת המחנה הממלכתי, שלפי דרישתה נקבע בהסכם הקואליציוני כי יוארכו עד לסוף המלחמה המינויים הממשלתיים הבכירים שכהונתם צפוייה להסתיים בקרוב. הכוונה היא לנגיד בנק ישראל, מפכ"ל המשטרה ונציבת שירות בתי הסוהר. הנגיד הודיע אז כי הוא נרתם לסייע לתקופת כהונה נוספת אבל למרות שחלפו למעלה מחודש וחצי ימים מאז חתימת ההסכם הקואליציוני עם המחנה הממלכתי, רק בשבוע שעבר הודיעו נתניהו וסמוטריץ' על כוונתם להאריך את כהונת הנגיד למשך חמש שנים.