סגור

פרשנות
נתניהו עומד להתייבש באופוזיציה. זה מה שנשאר לו

כל עוד בנימין נתניהו נמצא בזירה הפוליטית הוא ימשיך לשמור על אחדותה של הקואליציה מספסלי האופוזיציה. העיניים בליכוד מופנות אל יו"ר כחול לבן בני גנץ בתקווה שיספק עבורם את הסחורה בפירוק הממשלה

האישור שהתקבל ביממה האחרונה לתקציב המדינה ולחוק ההסדרים לשנים 2022-2021 מהווה ניצחון גדול לקואליציה והפסד צורב לאופוזיציה. יו"ר האופוזיציה בנימין נתניהו קיווה שהתקציב לא יעבור, אבל לא הצליח לגייס מספיק עריקים, למעט את ח"כ עמיחי שיקלי (ימינה) שהתנגד לתקציב. כך שהאפשרות להפיל את התקציב ואת הממשלה לא עלתה בידו.

כעת, משהוסר האיום על המשך כהונתה של הממשלה, לפחות עד חודש מרץ 2023, אם עד לאותו מועד לא יאושר תקציב המדינה לשנה זו - נתניהו בעצם יתייבש בספסלי האופוזיציה.
1 צפייה בגלריה
בנימין נתניהו תקציב 3.11.21
בנימין נתניהו תקציב 3.11.21
בנימין נתניהו השבוע בכנסת. דיוני תקציב המדינה
(עמית שאבי)
האפשרות שלו להפיל את הממשלה תתקיים רק אם ישיג תמיכה של 8 חברי כנסת נוספים על גוש הליכוד, ש"ס, יהדות התורה, והציונות הדתית - שיתמוך במועמד אחד בהצבעת אי-אמון כמי שיעמוד בראשות הממשלה.
העיניים באופוזיציה מופנות אל יו"ר כחול לבן בני גנץ שיכול לספק עבורם את הסחורה. אבל הוא כבר מכיר את נתניהו ואת הטריקים והשטיקים שלו. גנץ שנכווה ברותחין נזהר בצוננים. אך באופוזיציה לא מרימים ידיים ומקווים לפחות שלפני הרוטציה בין נפתלי בנט ליאיר לפיד בקיץ 2023 יוכלו לצרף את גנץ לגוש או שהממשלה תתפרק.
בינתיים, ח"כי הליכוד ימשיכו לתקוף את הממשלה במליאה ובוועדות הכנסת. בהצבעות בקריאות טרומיות במליאה מדי יום רביעי הם ינסו להביך את הממשלה ולהעלות חוקים מחוקים שונים. למשל, להרחבת ההתיישבות ביהודה ושומרון, או תמיכה בהצעת חוק של הרשימה הערבית המשותפת להקמת בית חולים בסחנין. אך גם אם הצעת חוק כזו תעבור בניגוד לעמדת הקואליציה, יהיה מדובר בנחמה פורתא. שכן הקואליציה תנסה להדוף אותה בהמשך הדרך.
לאחר שהתגברה על המכשול המרכזי הקואליציה מתחילה לעבוד. בעתיד יעמדו בפניה איומים לא פשוטים. מאחר שמדובר ב-8 מפלגות מקצות הקשת הפוליטית מרע"מ ועד תקווה חדשה - אזי יתגלעו מחלוקות ביניהן בשלל נושאים. למשל, בנושא המאחז אביתר, סיוע לפלשתינאים או מו"מ איתם, ועוד ועוד.
אם הקואליציה רוצה להמשיך לשרוד עליה להמשיך ולהחזיק ידיים. וכל עוד נתניהו נמצא בזירה הפוליטית הוא מסייע לה בכך. שכן הוא משמש כדבק שמאחד אותה.