סגור
צעדת מחאה להגנה על מערכת המשפט שדרות רוטשילד תל אביב
צעדת מחאה להגנה על מערכת המשפט (צילום: עופר צור)

משרדי עורכי דין בכירים: הממשלה לא תכבד פסיקת בג"ץ? יש להשבית את המשק

הקריאה מתפרסמת לאחר דבריו של נשיא אוניברסיטת תל אביב, פרופ' אריאל פורת, כי ישבית את המוסד אם הממשלה תסרב לציית לפסיקת בית המשפט; המשרדים קוראים ליתר ראשי הגופים והארגונים במדינה לחבור ליוזמה ולהשבית את המשק במקרה כזה

לאחר דבריו של נשיא אוניברסיטת תל אביב, הפרופ' למשפטים אריאל פורת, כי ישבית את המוסד אם הממשלה תסרב לציית להוראות בג"ץ ותיתן הוראות סותרות לאלו של בית המשפט, הודיעו הערב (ג') כמה משרדי עורכי דין גדולים כי הם יצטרפו ליוזמה.


על המכתב חתומים המשרדים הבאים לפי סדר הופעתם: ברנע, הרצוג, AYR, שיבולת, ארדינסט-בן נתן-טולידאנו ושות', פישר, מיתר, ERM, פירון, ארנון, נשיץ-ברנדס-אמיר, KRB, ארנון, פירון, ש.הורביץ, GNY, פרל-כהן, אגמון-טולצ'ינסקי ו-APM.
"אנו, משרדי עורכי הדין המובילים בישראל", נכתב בהודעה שפורסמה בחשבון הטוויטר של מטה "חופשי בארצנו", המאגד ארגוני מחאה שונים, "נענים לקריאתו של נשיא אוניברסיטת תל אביב, וקוראים גם ליתר ראשי הגופים והארגונים במדינה, הציבוריים והפרטיים כאחד, לחבור יחד ולומר בקול צלול כבר עתה: ככל שנגיע למצב שבו הממשלה אינה מצייתת לפסיקתו של בית המשפט העליון, יושבת המשק".
על פי ההודעה: "אמירה זו שלנו אינה פוליטית. היא אינה קשורה לעמדה באשר לצדקתה של 'הרפורמה המשפטית'. היא נובעת מחובתנו המקצועית כמשפטנים. היא מבוססת על שלטון החוק ועל התפיסה הבסיסית לפיה על הממשלה – כמו כל אחד מאיתנו – לכבד את החוק, שהפרשן המוסמך שלו הוא בית המשפט, ולכן עליה לציית לפסיקתו גם אם היא אינה לרוחה".