סגור

עדי שלג שוחרר למעצר בית של שבועיים; נאסרה גישתו לארנקים דיגיטליים

לאחר 13 ימים במעצר, המשטרה ורשות המסים הסכימו לשחרורו של שלג, שותפו לשעבר של משה חוגג בקרן סינגולריטים, אשר חשוד ביחד איתו בהונאת משקיעי קריפטו. שלג, שלפי החוקרים היה מיוזמי ההונאה, יפקיד בנוסף ערבות של 500 אלף שקל. בפרשה גויסו שני עדי מדינה

בית המשפט שחרר היום (ג') למעצר בית של שבועיים את עדי שלג, שותף לשעבר (22.5%) בקרן סינגולריטים של איש העסקים משה חוגג, ואחד החשודים המרכזיים בפרשת הונאת משקיעי הקריפטו בקרן ההשקעות שחוקרים המשטרה ורשות המסים.
שלג היה עצור 13 יום בטרם הדיון היום, ומעצרו הוארך 3 פעמים לאחר שהמשטרה הציגה לבית המשפט ראיות לכאורה לפיהן הוא היה מיוזמי ההונאה.


שופט בית משפט השלום בראשל"צ, ארז מלמד, אישר את הסכמות הצדדים על תנאים מגבילים נוספים שיוטלו על שלג, עד המדינה לשעבר בפרשת הרצת מניות אי.די.בי, וקבע כי תיאסר עליו הגישה לארנקים הדיגיטליים שבלב החקירה למשך 45 ימים.

2 צפייה בגלריה
משה חוגג
משה חוגג
משה חוגג
(עוז מועלם)

שלג יפקיד בנוסף ערבות של 500 אלף שקל ומעצר הבית יהיה בבית הוריו בת"א. מלבד דרכונו הישראלי, גם דרכונו הגרמני ישאר בשלב זה בידי הרשויות והוצא נגדו צו עיכוב יציאה מהארץ למשך 180 יום. סנגרו של שלג, עו"ד אבי חימי, אמר בדיון כי שלג מתגורר בלונדון כיום, ולכן הוא יבקש בעתיד מבית המשפט לאפשר לו לצאת לחו"ל.
חוגג, בעל השליטה (100%) כיום בסינגולריטים, שלג ושני שותפים נוספים לשעבר בקרן, חשודים בעבירות הלבנת הון, עבירות מס, קשירת קשר לפשע, גניבה בידי מורשה, קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות ורישום כוזב במסכי תאגיד. לחוגג עצמו בלבד מיוחסות בנוסף עבירות מין, סמים ומוסר חמורות. בפרשה גויסו שני עדי מדינה עוד בטרם פתיחת החקירה.

2 צפייה בגלריה
עדי שלג מעיד בפרשת הרצת המניות של דנקנר ב2015
עדי שלג מעיד בפרשת הרצת המניות של דנקנר ב2015
עדי שלג מעיד בפרשת הרצת המניות של דנקנר ב-2015
(אוראל כהן)
על פי החשד, חוגג ושותפיו נהגו לגייס מאות מיליוני דולרים ממשקיעים למיזמים נוצצים ומבטיחים בתחום המטבעות הדיגיטליים, תוך הצגת מצגי שווא מתוחכמים – כמו למשל על אודות סלבריטאים מעולמות הספורט, כגון ליאו מסי, והקולנוע, כגון לאונרדו דה קפריו, שהשקיעו בהם לכאורה.
אולם בפועל, לפי החשד, כספי המשקיעים בהיקפים של מאות מיליוני דולרים נגנבו על ידי החשודים ובראשם חוגג, למימון אורח חיים ראוותני ופזרני, הכולל רכישת רכבי פאר, נדל"ן יוקרתי, טיסות מסביב לעולם במטוסים פרטיים ועוד.