סגור

משה חוגג חשוד במרמה במאות מיליוני שקלים; עדי שלג, שותפו לשעבר - בין העצורים בפרשה

בעל השליטה בקרן סינגולריטים העוסקת בהנפקת קריפטו, והבעלים של בית"ר י-ם, נעצר הבוקר לחקירה בחשד לעבירות מרמה והונאת משקיעים בכמה מיזמים בתחום המטבעות הדיגיטליים; חוגג חשוד גם בעבירות מין; שלג, עד המדינה לשעבר בפרשת נוחי דנקנר, חשוד בשורה של עבירות כלכליות

הותר לפרסום: משה חוגג, בעל השליטה בקרן סינגולריטים העוסקת בהנפקת מטבעות קריפטו, והבעלים של קבוצת הכדורגל בית"ר ירושלים הוא איש העסקים שנעצר הבוקר לחקירה בחשד לעבירות מרמה והונאת משקיעים בכמה מיזמים בתחום המטבעות הדיגיטליים, גניבה, עבירות מס, הלבנת הון ועוד, בהיקף של מאות מיליוני שקלים. בנוסף חשוד חוגג בעבירות מין ועבירות מוסר, שלא ניתן לפרט לגביהן.


שופט בית משפט השלום בראשון לציון ארז מלמד התיר את התיק לפרסום. המשטרה ביקשה להאריך את מעצרו של חוגג ב-11 יום. חוגג לא הוכנס לדיון ועורכי דינו עמית חדד ומשה מזור הגיעו לסיכום מוקדם עם המשטרה על מעצרו לשבעה ימים, עד ליום רביעי הקרוב.
עוד הותר לפרסום הערב: עדי שלג, עד המדינה לשעבר בפרשת נוחי דנקנר ושותפו לשעבר של חוגג הוא אחד העצורים הפרשת המרמה והגניבה במטבעות דיגיטליים. השופט מלמד האריך את מעצרו של שלג בשישה ימים עד יום שלישי. עו"ד אבי חימי המייצג אותו טען בדיון כי שלג עזב את החברה בתחילת 2018 ודחה את החשדות נגדו. שלג אינו חשוד בעבירות מין כמי חוגג אלא בשורת עבירות כלכליות כמו הלבנת הון, מרמה והונאה, עבירות מס, גניבה ורישום כוזב במסמכי תאגיד.
במהלך הדיון בהארכת מעצרו של שלג התברר כי המשטרה ערכה בחודשים האחרונים האזנות סתר לחשודים בפרשה. בשיחות הטלפון שלהם הם דיברו, על פי החשד, על מעשיהם הפליליים.
מעצרם של 7 חשודים נוספים בפרשה הוארך קודם לכן בהסכמה - חלקם עד יום שני וחלקם עד שלישי. על שמם של חשודים אלה הוטל בשלב זה צו איסור פרסום.
חשוד נוסף בפרשה, בכיר בחברה של חוגג ששמו נאסר בפרסום, נחת לפני דקות אחדות בנתב"ג ושם נעצר על ידי המשטרה. הוא למעשה העצור העשירי בפרשה מאז הבוקר. הדיון בהארכת המעצר נערך בהיעדרו ובהסכמת עורך דינו טל שפירא מעצרו הוארך עד ליום שלישי.

3 צפייה בגלריה
כנס וירג'ין לחדשנות 2019 משה חוגג מינגלינג
כנס וירג'ין לחדשנות 2019 משה חוגג מינגלינג
מושה חוגג
(צילום: אוראל כהן)

על פי בקשת המעצר בפרשה מדובר ב"פרשייה רחבת היקף ובינלאומית". המשטרה מגדירה אותה "סבוכה ומורכבת בתחום חדש – סחר במטבעות קריפטוגרפיים, תחום שנמצא מתחת לרדאר של רשויות האכיפה ובשל כך נוצל על ידי החשודים בפרשה. הם חשודים שפנו למשקיעים 'באופן שיטתי ובאמצעות יצירת מצגי שווא' והציגו להם תוכנית סדורה להשקעת כספים תוך פרסום שקרי של השקעות לכאורה במיזמים של מעצבי דעת קהל. כך הם הונו את המשקיעים להשקיע את מיטב כספם. בעקבות זאת מיליוני שקלים של המשקיעים 'הונחו על קרן הצבי'. זאת מאחר והכסף לא הושקע במיזמים בהתאם לתוכנית שהוצגה אלא נגנב על ידי החשודים והועבר לכיסם. בכספים אלה השתמשו החשודים "למימון צרכיהם הפרטיים או עסקיהם הפרטיים", נטען בבקשת המעצר.


3 צפייה בגלריה
עדי שלג מעיד בפרשת הרצת המניות של דנקנר ב2015
עדי שלג מעיד בפרשת הרצת המניות של דנקנר ב2015
עדי שלג
(אוראל כהן)

במסגרת עסק הקריפטו פעל חוגג לגייס בכירים לשעבר במשטרה למטרות ייעוץ ושותפות בהשקעות. כך למשל מפכ"ל המשטרה לשעבר, רנ"צ דודי כהן, ומפקד להב 433, ניצב בדימוס רוני ריטמן, היו אמורים להיכנס כשותפים בחברת בלוקצ'יין בקבוצת סינגולרטים של חוגג. ריטמן גם ייעץ לחוגג בנושאים נוספים.

3 צפייה בגלריה
תיק המשחק הגדול משה חוגג
תיק המשחק הגדול משה חוגג
תיק החקירה בפרשה נקרא "המשחק הגדול"
(צילום: עמיר קורץ)

הפרשה נחקרה ביאח"ה באופן סמוי חודשים ארוכים
החקירה הפכה הבוקר לגלויה לאחר חודשים ארוכים שהיא נחקרה באופן סמוי ביחידה הארצית לחקירות הונאה (יאח"ה) בלהב 433 בשיתוף פעולה עם יחידת יהלום מרשות המסים, נעצרו 9 חשודים ביניהם אנשי עסקים, בחשד לביצוע עבירות הונאה מתחום המטבעות הקריפטוגרפים בהיקפים של מאות מיליוני שקלים.
עשרות שוטרים פשטו על בתיהם ועסקיהם של המעורבים בפרשת ההונאה ותפסה ציוד ומסמכים. על פי החשד, במהלך תקופה ממושכת, החשודים, ובראשם חוגג, פעלו בצוותא באופן שיטתי, תוך ביצוע הונאה של משקיעים במספר מיזמים בתחום המטבעות הקריפטוגרפים.
המשטרה חושדת כי החשודים, כל אחד על פי חלקו, גרפו לכיסם עשרות מיליוני שקלים, תוך הצגת מצג שווא למשקיעים פוטנציאלים להשקיע במיזמים רווחיים לכאורה. החקירה עד כה העלתה חשדות לביצוע עבירות של קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות, גניבה בידי מורשה, קשירת קשר לביצוע פשע, עבירות לפי חוק איסור הלבנת הון ועבירות לפי פקודת מס הכנסה. כאמור, במהלך החקירה עלו חשדות נוספים נגד חוגג על אודות עבירות מין ומוסר שביצע לכאורה.
מעורכי הדין משה מזור ועמית חדד המייצגים את חוגג נמסר בתגובה: "מדובר בנושאים שהתפרסמו בעבר מטעם גורמים בעלי עניין ואשר כעת המשטרה בודקת אותם. חוגג מכחיש בכל תוקף את החשדות נגדו ומשתף פעולה באופן מלא עם חוקריו. אנו בטוחים שבסיום החקירה יתברר שאין שחר לטענות כלפיו".
עורכי הדין של החשודים הרבים בפרשה ששמם נאסר בפרסום הכחישו את החשדות נגדם. בין עורכי הדין המייצגים בפרשה: עדי כרמלי, ירון ליפשס, דרור מתתיהו, טל שפירא,עמרי עיני, מוטי אלעזר וכאמור אבי חימי המייצג את שלג ומשה מזור ועמית חדד המייצגים את חוגג.