סגור
מימין משה בן זקן  מנכ"ל הקרן לעידוד הענף בישראל ושרת התחבורה מירי רגב
משה בן זקן ומירי רגב (צילום: ארבל ועקנין, עמית שאבי)

״הבוס האמיתי״: למרות שנפסל, משה בן זקן קיבל שולחן במשרד המנכ״ל החדש

כחלק מ"עיצוב מחודש" של לשכת המנכ"ל שבה עובד אבנר פלור, הוחלט להוציא את השולחן העגול שהיה שם עד לאחרונה ושימש לישיבות, ובמקום זה הוכנס שולחן משרדי נוסף. השולחן ישמש את בן זקן המשמש כמ"מ המשנה למנכ"ל

מקורבה של שרת התחבורה מירי רגב, משה בן זקן, שנפסל מלכהן כמנכ"ל המשרד על ידי ועדת המינויים, "תקע יתד" במשרד מנכ"ל המשרד. כחלק מ"עיצוב מחודש" של לשכת המנכ"ל שבה עובד אבנר פלור, הוחלט להוציא את השולחן העגול שהיה שם עד לאחרונה ושימש לישיבות, ובמקום זה הוכנס שולחן משרדי נוסף. השולחן הנוסף מיועד לבן זקן, המשמש כמ"מ המשנה למנכ"ל.
לבן זקן יש גם חדר לשכה משלו, אך תקיעת היתד במשרד המנכ"ל משדרת מסר ברור בנוגע לשאלה מי הבוס האמיתי במשרד התחבורה. מציאות זו, כמו גם רשמים של בכירים בממשלה שהיו בקשר בימים האחרונים עם הנהלת משרד התחבורה, משקפת כי ההחלטות במשרד מתקבלות על ידי רגב ובן זקן, וזאת אף שמי שחתום עליהן בפועל הוא פלור.


בתחילת החודש ניסתה רגב למנות את בן זקן, שהיה ראש המטה שלה ובין מארגני הליכודיאדה, למנכ"ל המשרד. אלא שוועדת המינויים בראשות נציב שירות המדינה פרופ' דניאל הרשקוביץ קבעה כי "המועמד אינו כשיר בשלב זה לתפקיד... מינויו לתפקיד בעל השפעה כה דרמטית על חיי היומיום של כלל האזרחים, אשר הנושאים העומדים לפתחו הינם בעלי השלכות מאקרו־כלכליות כבדות משקל, עלול לפגוע בתפקוד המשרד וביכולתו לעמוד במשימותיו הרבות והמורכבות".
באופן רשמי רגב החליטה לכבד את עמדת ועדת המינויים ולא להביא את המינוי לישיבת הממשלה. הפתרון שלה היה למנותו למ״מ המשנה למנכ״ל עד שיצבור ניסיון באופן רשמי וימונה למנכ"ל בעוד כחצי שנה. מלשכת רגב נמסר: "מרגש ששמים לב לריהוט ואדריכלות המשרד. מאז ומתמיד היו שם שני שולחנות, רק שולחן הזכוכית הוחלף לעץ. באם יש לך הצעות נוספות לעיצוב המשרד, נשמח לשמוע".