סגור
משה בן זקן  מנכ"ל הקרן לעידוד הענף בישראל
משה בן זקן. לא עמד בתנאי הסף (צילום: ארבל ועקנין )

פרסום ראשון
אכזבה למירי רגב: ועדת המינויים פסלה את משה בן זקן מתפקיד מנכ"ל משרד התחבורה

הוועדה של שירות המדינה סבורה כי פעיל הליכוד, שמועמדותו הוגשה על ידי שרת התחבורה, אינו כשיר לתפקיד; בן זקן משמש כיום כמנכ"ל הקרן לעידוד ופיתוח ענף הבנייה; ההערכות הן כי עתה רגב תביא את המינוי לממשלה ובכך תעקוף את הוועדה שהחלטתה היא בגדר המלצה בלבד

ועדת המינויים בשירות המדינה פסלה את כשירותו של פעיל הליכוד מאשדוד, משה בן זקן, לתפקיד מנכ"ל משרד התחבורה. הבקשה הוגשה על ידי שרת התחבורה החדשה, מירי רגב, שעתה משכה אותה.
בן זקן שימש בעבר כראש המטה שלה במשרד התחבורה, היום הוא מנכ"ל הקרן לעידוד ופיתוח ענף הבנייה, וסמנכ"ל באיגוד הקבלנים. בקרב גורמים ממשלתיים הושמעה אתמול ההנחה שהוא לא יוכל לעבור את תנאי הסף ואת ועדת המינויים.
ההערכה היא שרגב תביא הצעת החלטה לממשלה לאשר את המינוי של בן זקן למרות החלטתה של ועדת המינויים שהיא בבחינת המלצה בלבד. בקבוצות הווטסאפ של פעילי הליכוד הושמעו טענות כי יש להביא את המינוי של בן זקן לאישור הממשלה, בדומה לאישורה של הממשלה למינויו של עמיר פרץ כיו"ר התעשייה האווירית אף שנפסל על ידי ועדת גילאור - למינויים בכירים בחברות הממשלתיות.
יש לציין כי מועמדים יכול להתמנות למנכ"ל במשרד ממשלתי בהתקיים שני תנאים: האחד - הם בעלי תואר אקדמי המוכר על ידי המועצה להשכלה גבוהה בישראל או המקביל לה בארץ בה והוא אושר כשקול לתואר מהתארים האקדמיים הנהוגים בישראל, וזאת על ידי האגף להערכת תארים מחו"ל. התנאי השני - הם בעלי ניסיון ניהולי בכיר בשירות הציבורי או בתאגיד בעל היקף עסקים ו/או פעילות משמעותיים, או בעלי ניסיון בתפקיד בכיר אחר בתחום פעילותו העיקרית של המשרד בו הם מיועדים לכהן כמנכ"ל או בכל תפקיד רלבנטי אחר.