סגור
באנר דסקטופ כלכליסט טק
Wiz founders
מייסדי וויז - מימין: מייסד שותף וסמנכ״ל מחקר ופיתוח, רועי רזניק; מייסד שותף וסמנכ״ל טכנולוגיה, עמי לוטבק; מייסד שותף והמנכ״ל, אסף רפפורט; מייסד שותף וסמנכ״ל מוצר, ינון קוסטיקה (Avishag Shaar-Yashuv)

חברת הסייבר WIZ כבר שווה 12 מיליארד דולר לאחר גיוס ענק של מיליארד

את הגיוס היום הובילה קרן ההשקעות האמריקאית אנדריסן הורוביץ. אסף רפפורט, מייסד-שותף ומנכ"ל: ״המשימה המרכזית - להמשיך ולהניע חדשנות עבור הלקוחות שלנו ולתת ערך מוסף לצוותי האבטחה והפיתוח שמשתמשים בפלטפורמה״

חברת הסייבר וויז (WIZ) דיווחה היום (ג׳) על גיוס ענק של מיליארד דולר לפי שווי של 12 מיליארד.
הגיוס היום כולל רכיב סקנדרי של עשרות מיליוני דולרים, אותו הובילו קרן ההשקעות האמריקאית אנדריסן הורוביץ (Andreesen Horowitz), Lightspeed Ventures Partners ו-Thrive Capital. בגיוס השתתפו גם הקרנות Greylock ו-Wellington Management, בנוסף למשקיעים הקיימים של החברה. במסגרת גיוס ההון חלק ממשקיעי החברה מכרו את אחזקותיהם בסכום משמעותי. מאז הוקמה ב-2020, גייסה וויז סכום כולל של 1.9 מיליארד דולר, כאשר בפברואר 2023 הכריזה החברה על גיוס של 300 מיליון דולר לפי שווי של 10 מיליארד דולר.
ההודעה היום מגיעה לאחר שמוקדם יותר השבוע דווח כי המשא ומתן לרכישת לייסוורק לא צלח.
״המשימה המרכזית שעומדת לנגד עינינו היא להמשיך ולהניע חדשנות עבור הלקוחות שלנו״
וויז צופה כי שנת 2024 תהיה "שנת הקונסולידציה" בתחום אבטחת הסייבר – באפריל האחרון הודיעה על רכישת Gem Security, כחלק מהרחבת פלטפורמת אבטחת יישומי הענן (CNAPP) של החברה, ובדצמבר רכשה את הסטארט-אפ Raftt. החברה אף ניסתה בשנה האחרונה לרכוש את סנטינל וואן ואת לייסורק אבל שתיהן לא יצרו לפועל.
בסוף 2023 הגיעה החברה להיקף מכירות של 350 מיליון דולר, זאת לאחר שהפכה לחברת התוכנה הצומחת בעולם - והגיעה ל-ARR (Anual Recurring Revenue)של 100 מיליון דולר תוך 18 חודשים מהיום בו החלה למכור את מוצריה. בתחילת השנה הודיעה וויז על מינויו של דאלי ראג'ק, לשעבר סמנכ"ל התפעול והנשיא של חברת הסייבר הציבורית זיסקיילר, כנשיא וסמנכ"ל התפעול.
אסף רפפורט, מייסד-שותף ומנכ"ל וויז: "המשימה המרכזית שעומדת לנגד עינינו היא להמשיך ולהניע חדשנות עבור הלקוחות שלנו – ולתת ערך מוסף לצוותי האבטחה והפיתוח שמשתמשים בפלטפורמה. סבב הגיוס הנוכחי יסייע לנו להמשיך לפתור את האתגרים המורכבים ביותר בתחום אבטחת הענן וכן לסייע לארגונים לקדם תהליכי קונסולידציה בקרב כלי האבטחה בהם הם משתמשים״
שרה וונג, Andreessen Horowitz: "וויז היא לא רק חלוצה בתחום אבטחת הענן – ההנהלה של החברה הפגינה יכולת יוצאת דופן לזוז מהר, לזהות את הדינמיקות בשוק ולהסתגל אליהן במהירות. כל אלה אפשרו לחברה לצמוח במהירות ובחוכמה ומיצבו אותה כשחקנית המובילה בתעשיית אבטחת הסייבר".