סגור

ביטול סבסוד מעונות היום לאברכים – רק מנובמבר

שר האוצר אביגדור ליברמן ושרת הכלכלה אורנה ברביבאי החליטו לדחות את יישום ההחלטה בחודשיים כדי לאפשר לאברכים ארבעה חודשיים לחיפוש עבודה

שר האוצר אביגדור ליברמן ושרת הכלכלה אורנה ברביבאי החליטו לדחות את ביטול ההנחות במעונות יום לאברכים בחודשיים. ההחלטה תיכנס לתוקפה ב-1 בנובמבר ולא ב-1 בספטמבר. זאת, כנראה בשל הביקורת הרבה על שלא ניתן זמן להערכות להחלטה החדשה.
משמעות הדחייה היא שלאברך שרוצה למצוא עבודה יהיו ארבע חודשים לחפש. למי שאינו מתכוון לחפש עבודה, הדחייה לא תועיל שכן ההרשמה למעון מבוססת על ההנחה שהילד יהיה בו שנה שלמה.
1 צפייה בגלריה
חרדים בשכונת מאה שערים ירושלים
חרדים בשכונת מאה שערים ירושלים
חרדים בשכונת מאה שערים ירושלים
(צילום: עמית שאבי)
כזכור בשבוע שעבר הודיע ליברמן על ביטול ההנחות במעונות יום לאברכים כדי לעודד אותם לצאת לשוק העבודה. ההנחות יינתנו רק לתלמידים במוסדות שמעודדים עבודה כגון מוסדות להשכלה גבוהה ומכללות להכשרה מקצועית. לגבי יתר האוכלוסייה, ההנחה תינתן רק למי שממצים את כושר ההשתכרות שלהם, כלומר שני בני הזוג עובדים לפחות בהיקף של חצי משרה.
השבוע הודיע ליברמן שהחליט להעביר 55 מיליון שקל מהכספים שיחסכו בהנחות למעונות יום למטרת מאבק באלימות במשפחה. החיסכון מההחלטה מוערך ב-300 עד 400 מיליון שקל, תלוי בכמות האברכים שיצאו לעבודה או ילבינו עבודה קיימת.