סגור

ליברמן יעביר 55 מיליון שקל מההנחות לאברכים - למאבק באלימות במשפחה

שר האוצר הודיע שיכפיל את תקציב התוכנית למאבק באלימות במשפחה כבר השנה - וישלש אותו בשנה הבאה; במשרדו מדגישים: תוספת התקציב השנה התאפשרה בעקבות החיסכון בהנחות לאברכים במעונות יום. הכספים ישמשו בין היתר לפתיחת חמישה מרכזים לטיפול בגברים מכים

שר האוצר אביגדור ליברמן החליט להעביר 55 מיליון שקל מהכספים שייחסכו מביטול ההנחות לאברכים במעונות יום לביצוע התוכנית הלאומית למאבק באלימות משפחה. בכך יגדיל את הסכום העומד למטרה זאת השנה מ-50 מיליון שקל ל-105 מיליון שקל. בשנה הבאה יגדל הסכום ב-50 מיליון שקל נוספים, ויעמוד על 155 מיליון שקל.
מימון תוכנית החומש למאבק באלימות במשפחה היה אמור לצמוח ב-50 מיליון שקל מדי שנה, להגיע השנה ל-150 מיליון ובעוד שנתיים ל-250 מיליון שקל. בפועל הוקצו בשלוש השנים האחרונות רק 128 מיליון מתוך 300 מיליון שקל במצטבר, כלומר 43% בלבד, והתוכנית הגיעה רק להיקף של 50 מיליון שקל - שליש מהמתוכנן. הסיבה היתה שהממשלה אישרה את התוכנית בלי לאשר לה תקציבים. בעקבות זאת התפתח ויכוח בין האוצר למשרד הרווחה אם הכספים צריכים להגיע מתקציבו או מתוספות.
בשבוע שעבר הודיע משרד האוצר על ביטול ההנחות במעונות יום לאברכים שלא יצאו לעבוד בהיקף של חצי משרה לפחות. הדבר אמור להביא לחיסכון של 300 עד 400 מיליון שקל, ובאוצר מציינים שהמקור התקציבי הזה הוא שאיפשר תוספת תקציב למאבק באלימות במשפחה כבר השנה. עם זאת, אין ספק שהקישור בין המהלכים צפוי לעורר סערה במפלגות החרדיות - ונראה שליברמן מעוניין בעימות הזה.
היום קיים ליברמן פגישה עם שר הרווחה מאיר כהן (יש עתיד) ועם שר החקלאות עודד פורר (ישראל ביתנו), שהיה יו"ר הוועדה למעמד האישה בכנסת, קורבנות אלימות במשפחה ונציגי משפחות של קורבנות. בעקבות הפגישה הוא הודיע על התוספות התקציביות.
התוספות של השנה ייועדו למטרות הבאות: פתיחת חמישה מרכזים ראשונים לטיפול בגברים אלימים במטרה להוציא אותם ממעגל האלימות; שילוש מספר התקנים של עובדים סוציאליים במשטרה המטפלים באלימות במשפחה (תוספת של 54 תקנים); תוספת 90 תקנים של עובדים סוציאליים למרכזים למניעת אלימות במשפחה; פתיחת מקלטים ייעודיים לנשים הרות ולנערות; והכפלה פי שלושה של מערך השוטרים המטפלים באלימות במשפחה במגזר הערבי.
1 צפייה בגלריה
שר האוצר, אביגדור ליברמן. האם התמ"א תוארך?
שר האוצר, אביגדור ליברמן. האם התמ"א תוארך?
שר האוצר, אביגדור ליברמן
(אבי מועלם)
שר האוצר ליברמן אמר: "למרות שאנחנו רק בתחילת דיוני התקציב, אי אפשר לחכות עם הנושא הזה - ולכן עשינו מאמץ גדול שכבר השבוע יועבר למשרד הרווחה תקציב. מבחינתנו זו אמירה חשובה: כולנו צריכים לפעול נגד אלימות במשפחה". שר החקלאות עודד פורר אמר שהוועדה בתקופתו דנה בכך שהממשלה לא העבירה את התקציב שנדרש למלחמה באלימות במשפחה. "היום אנחנו סוף-סוף צועדים בדרך לביצוע התוכנית שתציל נשים רבות מעולם שחור". שר הרווחה כהן אמר ש"שיתוף פעולה בין משרדי האוצר והרווחה יאפשר לנו לסייע ליותר ויותר אנשים, בתקווה להוקיע את התופעה המכוערת הזו מהחברה הישראלית".