$
חדשות טכנולוגיה

השדרוג של אנדרואיד: גוגל רוצה להדביק את הפער

גרסת מערכת ההפעלה המותאמת לטאבלטים, יחד עם מנגנון התשלום בתוך האפליקציות, יעזרו לגוגל להתקרב לאפל במירוץ שבו היא עדיין נמצאת בפיגור

שי ענבל 18:3806.02.11
עוד לפני יציאת האייפד בתחילת שנה שעברה, בגוגל ידעו שהטאבלטים הולכים להיות הדבר הבא. לאחר יציאת האייפד, שמכר ב-2010 כ-15 מיליון יחידות, ברור היה כי הקטגוריה החדשה דורשת נוכחות מלאה של גוגל.

 

מה מנע ממנה להיכנס לתחום עד כה? אחרי הכל, מכשירים כמו הגלקסי טאב של סמסמונג הושקו וזכו להצלחה מסויימת, והעידו שיש ביקוש למערכת ההפעלה הפתוחה על מסך גדול. העניין הוא שמבחינתה של גוגל, אנדרואיד לא הייתה מותאמת לטאבלטים ב-2010. כל מכשיר שהריץ אותה, גם הגלקסי טאב, היה בסך הכל טלפון גדול.

 

אז בגוגל החליטו לשנות את המצב הזה, כפי שהעידה השקת מערכת ההפעלה החדשה מסדרת אנדרואיד ברביעי האחרון, העונה לשם Honeycomb. אמנם לקח לחברה כשנה שלמה לתת את התשובה לאפל, אבל התוצאה בהחלט מעניינת וצפויה לתת פייט שימנע מאפל להמשיך לשלוט בכתר.

 

אז מה חדש ב-Honeycomb? בעיקר עיצוב חדש לגמרי למסכי הבית. המשתמשים יכולים להכניס יותר ווידג'טים ואייקונים, לעבור בין מסכים, לנהל משימות ולהשתמש בטאבלטים כמחשב של ממש. הטאבלטים של אנדרואיד אינם כוללים כפתורים פיזיים - הכל נמצא על המסך עצמו, שמתהפך כשמסובבים את המכשיר. גם היישומים המובנים של גוגל באנדרואיד עברו התאמה למסכים גדולים, הם מכילים הרבה יותר פרטים והניווט בהם נראה נוח במיוחד.

 

 

גוגל עדיין סוגרת פערים

 

אחד החידושים המשמעותיים שהוצגו באירוע, נוסף על החנות לדפדפן שסקרנו בהרחבה, הוא ה-In-App Purchases - האפשרות לבצע רכישות בתוך האפליקציות, וכך להעשיר או לשדרג יישומים ומשחקים בקלות. הדבר יאפשר למפתחים להציע גרסאות Premium, למכור שירים וחפצים וירטואליים - ולגרוף רווחים נאים.

 

אפליקציות בתשלום היא אחת הבעיות המעיקות על גוגל: אף על פי שנתח השוק של אנדרואיד הולך וגדל, האפסטור של אפל עדיין מצליחה להוביל על המרקט מבחינת כמות אפליקציות, משחקים ויישומים איכותיים ומושקעים.

 

המפתחים הפוטנציאליים אינם מסתכלים גם על מספר המשתמשים, אלא גם על האופן שבו המנגנון של חנויות האפליקציות מתגמל אותם על עבודתם הקשה. מנגנון הרכישות, יחד עם פתיחת אפליקציות אנדרואיד בתשלום לעשרות מדינות נוספות בחודשים האחרונים, הם צעדים חשובים בהקשר הזה.

 

קשה שלא להעריך את הדרך הייחודית שבה ניגשת גוגל אל עולם המובייל. הקו של החברה נשאר עקבי מאז גרסת אנדרואיד הראשונה: גישה לתכני הענן של חשבון הגוגל מכל מקום. אם בעבר היה מדובר בג'ימייל וב-Google Calendar, הרי שהיום מדובר כבר בפיתרון כולל יותר. בדומה למערכת ההפעלה Chrome OS, אנדרואיד אינה תלויה במידע מקומי: אפשר להחליף מכשיר, לאבד אותו או להוסיף אליו טאבלט. כל המידע, מאנשי הקשר ועד אחרון היישומים, יותקן מחדש, בלי לבזבז זמן וכסף.

 

ובכל זאת, בכל הקשור למערכת ההפעלה עצמה, קשה גם למצוא חידושים משמעותיים שלא ראינו עד כה. יישומים המותאמים לטאבלטים ראינו כבר באייפד, ואפשרות לרכוש אפליקציות מהמחשב היא פיצ'ר שקיים כבר שנים באייפון. גוגל עדיין סוגרת פערים, ועצם העובדה שלא הצליחה להקדים את אפל בתחום הטאבלטים מעידה כי המובילה הבלתי מעורערת של עולם המובייל היא עדיין הענקית מקופרטינו. לפחות בינתיים.
בטל שלח
    לכל התגובות
    x