סגור
ועידת ניו יורק - דקל ואלצר
(תומריקו)

ועידת ניו יורק
מייסד Avo: "במקום לשרת לקוח אחד, אנחנו משרתים בניין שלם"

לטענת דקל ולצר, מייסד משותף ומנכ"ל Avo, המודל הנוכחי של אי קומרס לא עובד והמודל שפיתחה החברה שייסד מוצלח בהרבה: "אנחנו קודם פונים לבניינים, מגיעים איתם להסכמים, והבניינים מציעים את השירות שלנו לדיירים. במקום מאה משלוחים למאה נקודות שונות עבור מאה לקוחות שונים, אנו מעבירים מאה משלוחים בנקודה אחת. זה יעיל יותר, וידידותי יותר לסביבה"

"שוק של טריליון דולר. זהו גודלו של שוק מוצרי המכולת האמריקאי בשנה שעברה לבדה", אמר דקל ולצר, מייסד משותף ומנכ"ל Avo בוועידת Mind the Tech NY 2021 של כלכליסט ובנק לאומי והוסיף: "אבל זה לא הנתון המעניין, הנתון המעניין הוא שרק 8% מתוך רכישות אלו נעשה באופן מקוון. מדוע זה כך? הרי קל להסכים שזה הרבה יותר נוח להזמין מזון באינטרנט מאשר לנסוע לחנות, לבחור, לקנות לסחוב ולנסוע חזרה. אז מדוע זה כך?"

ולצר טוען שהסיבה לכך היא שהמודל הנוכחי של אי קומרס לא עובד, "לא לצרכן וגם לא לפלטפורמות. כל חברה משרתת צרכן אחד כל פעם, וכל חברה כזו צריכה למסור חבילות למאות נקודות כדי להעניק שירות למאות צרכנים. זה כמובן לא יעיל ולא טוב לסביבה".
לדבריו, "ברמת הצרכן אנחנו נתקלים בנקודות חיכוך מרובות כמו טיפים או עלויות משלוח, אנחנו צריכים פתאום לחכות או לבצע הזמנת מינימום, לכן החדירה כה נמוכה. מנקודת מבט של פלטפורמות מסחר, יש להן אתגרים משלהן - בעיקר בעיית המייל האחרון והעלות הלוגיסטית, מישהו הרי צריך לנהוג למאות נקודות. זה שובר את המודל עצמו".
1 צפייה בגלריה
 ועידת ניו יורק 2021 דקל ולצר מייסד משותף ומנכ"ל  Avo
 ועידת ניו יורק 2021 דקל ולצר מייסד משותף ומנכ"ל  Avo
דקל ולצר. נגיע למשרדים ולאוניברסיטאות, לכל מקום עם ריכוז אוכלוסין
(צילום: אוראל כהן)
החברה של ולצר, AVO (קיצור של אבוקדו) השלימה גיוס של 45 מיליון דולר בספטמבר, הגיוס השני שלה השנה. ועם ההון הזה היא מנסה להציג דרך וגישה שונה למשלוחים. "במקום לשרת לקוח אחד כל פעם, אנחנו משרתים בניין שלם בבת אחת. אנחנו החברה היחידה שפועלת במודל של B2B2C: אנחנו קודם פונים לבניינים, מגיעים איתם להסכמים, והבניינים מציעים את השירות שלנו כשירות לדיירים. הלקוחות שלנו יכולים להזמין רק אבוקדו אחד, ולקבל אותו באותו היום וללא כל עלויות נוספות.
"מנקודת המבט שלנו של הפלטפורמה, אנחנו מבטלים את ההוצאות הגדולות והאתגרים הגדולים. אנחנו כמעט ולא צריכים לפרסם כי אנחנו פונים לבניינים שלמים. ברמה הלוגיסטית, במקום מאה משלוחים למאה נקודות שונות עבור מאה לקוחות שונים, אנו מעבירים מאה משלוחים בנקודה אחת. זה יעיל יותר, וידידותי יותר לסביבה".
ולצר מסביר כי החזון עובר הרבה מעבר למוצרי מכולת. "למה לעצור בקניות מצרכים? מה בנוגע לשירותי ניקוי, בגדים או צעצועים? כל המודלים האלו אינם יעילים. ב-AVO אנחנו מוסיפים את כל השירותים והמוצרים האלו על הפלטפורמה הזו. אצלנו אפשר להזמין חבילת חיתולים אחת, ולקבל אותה ביום אחד. אבל למה לעצור בבנייני מגורים - מה עם בנייני משרדים או אוניברסיטאות? אנחנו נהיה בכל מקום עם ריכוז אוכלוסין", מסכם ולצר ומבטיח: "בעתיד נהיה מרכזיים וחיוניים כמו המעלית בבניין שלכם".