סגור
באנר דסקטופ כלכליסט טק

סטארט-אפ המשלוחים המשותפים Avo השלים גיוס שני השנה - הפעם של 45 מיליון דולר

הסבב מגיע רק כמה חודשים אחרי הראשון, וכעת מסתכמים כספי הגיוס ב-80 מיליון דולר. המנכ"ל דקל ולצר: "נוצר מומנטום משמעותי שיצר הזדמנות לגיוס מאינסייט פרטנרס, וזה שם אותנו בליגה אחרת"

הסטארט-אפ הישראלי Avo, שפיתח פלטפורמה טכנולוגית למשלוחים משותפים, מודיע על השלמת סבב גיוס B בהיקף של 45 מיליון דולר. הגיוס הוא בהובלת קרן Insight Partners ובהשתתפות המשקיעים הקיימים F2 Capital, Kleiner Perkins, IBI Tech Fund, הפניקס ו- JLL Spark.
Avo הודיעה על השלמת סבב A רק השנה, וכעת עומדים כספי הגיוס על יותר מ-80 מיליון דולר. החברה הודיעה שתגייס בשנה הקרובה כ-300 עובדים חדשים בישראל למגוון משרות, ובהן פיתוח, בינה מלאכותית, פיתוח עסקי, שיווק, ניהול לקוחות, ניהול מוצר ואופרציה. Avo פעילה כיום בכמה ערים בישראל וכן בניו יורק ובשיקגו, ובכוונתה להתרחב לשווקים נוספים בשנה הקרובה. מהחברה נמסר כי היא רשמה עלייה של 1,000% בהכנסות במהלך השנתיים האחרונות.
Avo הוקמה ב-2017 כחברה לריכוז משלוחים למוצרי תינוקות להורים בפעוטונים בתל אביב, אבל אז הבינו מייסדיה שהם יכולים לחסוך את העלויות הגבוהות ביותר בתחום המשלוחים באמצעות איגוד דיירי בניינים, עובדי משרדים ועוד לרשת צרכנית. היום רשומים בחברה אלפי בניינים, תאגידים, אוניברסיטאות ובתי חולים, ועובדיהם ודייריהם יכולים להזמין דרך החנות הדיגיטלית מוצרי יסוד, מוצרי תינוקות, פארמה, ניקיון, גאדג'טים, פלאפונים, מחשבים, ירקות ופירות, מתנות, מוצרי מטבח, מוצרים לחיות מחמד, מוצרי ספורט ועוד.
על ההחלטה לצאת לסבב גיוס חודשים ספורים אחרי ההודעה על סבב קודם, אומר דקל ולצר, מנכ"ל החברה ומייסד-משותף: "נוצרה סיטואציה בשוק של מומנטום משמעותי - גם בהקשר של הקורונה וגם בגלל התוצאות שלנו בארצות הברית - שיצרה הזדמנות לגיוס מאינסייט, וזה שם אותנו בליגה אחרת". החיבור לאינסייט, שמבצעת השקעות רבות בישראל בשנים האחרונות, הגיע כי ולצר ומייסד נוסף בחברה הם יוצאי מאנדיי הישראלית, שסיפקה לאינסייט אקזיט מרשים בהנפקה שביצעה באחרונה.

2 צפייה בגלריה
צילום של המנכל דקל וולצר והנהלת החברה AVO
צילום של המנכל דקל וולצר והנהלת החברה AVO
המנכ"ל והמייסד-המשותף של Avo דקל ולצר
(צילום: אוראל כהן)

אחת ההוצאות הגדולות ש-Avo מבקשת לחסוך היא זו של רכישת לקוחות, שחברות כמו מאנדיי מוציאות עליהן עשרות מיליונים בשנה. החברה מדלגת על השלב של הגעה לצרכן הבודד, מכיוון שהיא מחתימה רק קבוצות גדולות. במקביל הלוגיסטיקה פשוטה יותר, מאחר שמהמחסן הלוגיסטי יוצא רכב שמנייד משלוח מרוכז לכמה עשרות או מאות לקוחות. הלקוח שמזמין מוצר על גבי הפלטפורמה של Avo אינו מחויב למינימום הזמנה, ואינו משלם דמי משלוח.
אתם נכנסתם, בעצם לתחום שבו פועלות כבר ענקיות לוגיסטיקה כמו אמזון ואחרות, במיוחד בארצות הברית. איך אתם מתחרים בהן?
"גם לאמזון יש שני חלקים - המחסנים הלוגיסטיים שלה וסוחרים שמוכרים דרכה, אבל מייבאים את המוצרים בעצמם, לרוב מסין. את רוב מוצרי הליבה הבסיסיים אמזון לא תביא אליך מהיום להיום וללא דמי משלוח, זו אשליה ישראלית שכך דברים פועלים. אמזון לא קמה בשביל זה. אבל נתון שני וחשוב יותר הוא ששיעור האמריקאים שמזמינים מוצרי מזון מתכלים אונליין עומד על 10%, אז לכאורה אמזון אינה התחרות שלי - אלא החנויות הפיזיות. אני מנסה לחשוב איך לשכנע את אבא שלי לא לקנות בסופר הפיזי. זו התחרות שלי. כשאנחנו נכנסים היום לבניין מגורים בארצות הברית, את מתחרי האונליין קל לנו מאוד לקחת".
2 צפייה בגלריה
צוות AVO
צוות AVO
צוות AVO
(צילום: סטפן קופקו)
ולצר הקים את החברה עם עידן הרשקו, סמנכ"ל לקוחות; ניר סמדר, סמנכ"ל מוצר; ונרי בלומן, סמנכ"ל התפעול. היא מעסיקה מעל 800 עובדים במשרדיה בתל אביב, ניו יורק ושיקגו. כלל עובדי האופרציה, ובהם שליחים, נהגים ומלקטים, הם שותפים לדרך, ומקבלים הטבות בחברה בדומה לשאר העובדים במשרות הטכנולוגיות - כולל אופציות בחברה.
ההחלטה לחלק אופציות לעובדי הלוגיסטיקה היא יוצאת דופן בתחום המשלוחים והקמעונאות, שברובו מסתמך על כלכלת החלטורה.
"אצלנו מי שחי את תרבות החברה מבין שזה הברור מאליו. אנחנו לא מכירים חלטורה ועובדי קבלן. מבחינתנו, כל עובדי החברה הם יזמים. אם מישהו יבוא מחר בבוקר לעבוד אצלנו כמלקט במחסן, מה שמצופה ממנו הוא לא רק להכניס דברים לשקיות, אלא לחשוב על שיפור ההליך, והצוות הזה נמצא בקשר שוטף עם אנשי המוצר והטכנולוגיה במסגרת קבוצות עבודה ופגישות.
"מעבר לזה שכולם מועסקים במשרה מלאה, אנחנו נותנים אופציות לכולם. כמובן שיש סקיילים שונים, אבל אנחנו רוצים שאם זה יצליח כולם ייהנו, ושעד שזה יקרה כולם ירגישו שותפים לדרך. אני לא יודע אם יש חברות הייטק שבכלל קולטות לשורותיהן אנשים מהשורה. אני רוצה שילד שסיים צבא, במקום ללכת לתחנת דלק, יכניס רגל בדלת של חברת הייטק. אצלנו גם מעבר בין משרות אינה תופעה נדירה. מי שיש לו שאיפות יכול לעשות זאת.
"אני רוצה שהעובדים יהיו ממש מחוברים לחברה. גם שליח שמגיע לאותו בניין כל יום, אני רוצה שירגיש חלק מהחברה, וזה מתאים למודל העסקי שלנו. אני לא שופט חברה אחרת, שחושבת שאם תנהג כך היא תפשוט רגל. לשמחתנו לנו זה עובד".