סגור
ועידת האנרגיה - משה קפלינסקי
(סיני דודפור )

ועידת האנרגיה
יו״ר בזן משה קפלינסקי: "בלי שת״פ בין הממשלה לחברה לא יהיה שינוי במשק האנרגיה"

קפלינסקי אמר בוועידת האנרגיה של כלכליסט כי "הדרך לחזון הירוק של שנת 2050 ארוכה ודורשת תוכנית עבודה. אין לנו ברירה, אנו נשתנה בהתאם לציפיות. כדי שלא ניתקל במשבר אנרגיה עלינו להמשיך להשקיע בדלק פוסילי, מקווה שנעשה זאת יחד עם הממשלה"

"אנו מבינים את החשש מפני העתיד ומזדהים עם החשש. עלינו להקשיב לחשש הזה מכיוון שמדובר בסוגיה עמוקה יותר מסיסמאות ופופוליזם. מדובר על איזונים. לעצור את בית הזיקוק כדי לומר שפתרנו את בעיות האקלים לא יהיה מועיל. מבחינתי זה כמו לומר שיש לעבור בצד שמאל אך נעשה זאת בהתחלה רק עם המשאיות"- כך אמר משה קפלינסקי, יו"ר קבוצת בזן, בראיון לעיתונאי כלכליסט עמיר קורץ בוועידת האנרגיה של כלכליסט ובזן.


יש להדגיש כי אחד מכובעיו הקודמים של קפלינסקי הוא בתפקיד מנכ"ל בטר פלייס, שקרסה ביחד עם חזון המכוניות החשמליות של שי אגסי. גם קפלינסקי נחשף כמובן להמלצה הממשלתית לפנות את בזן ממפרץ חיפה בעתיד - ולעבור לאנרגיה ירוקה עד שנת 2050. לדבריו: "חזון ראש הממשלה הוא חזון וכפי שלמדתי, חזון דורש תכנית עבודה. אין לנו ברירה אחרת, אנו נשתנה בהתאם לציפיות. לאחרונה פרסמנו את האסטרטגיה שלנו למעבר למימן ואנו מקווים להוביל בתחום. מדובר בשימוש בפולימרים ממוחזרים ומתקדמים, זה תחום שעליו אנו אמונים. אני משוכנע שאנו בונים כאן משהו שיקח אותנו למקום טוב יותר".

1 צפייה בגלריה
‍משה קפלינסקי יו"ר בזן
‍משה קפלינסקי יו"ר בזן
‍משה קפלינסקי יו"ר בזן
(צילום: אוראל כהן)

לדברי קפלינסקי: "ברגעים אלה ממש אנשים רבים בבזן שוקדים על מעבר למימן, זה מעבר בראש סדרי העדיפויות שלנו. פרסמנו שאנו משקיעים במהלך זה סכומים גדולים ובשנה הבאה תחנה מימנית ראשונה תפעל. אנו מטפלים גם בתשתיות מעבר לאנרגיה ירוקה ומדובר בהשקעה משמעותית".
עוד הדגיש קפלינסקי כי: "הדרך עד לחזון הירוק של שנת 2050 שעליו מדברת הממשלה היא דרך ארוכה ואני מסכים עם ההערכות הקובעות כי שיא הביקוש לדלק פוסילי יתרחש באזור 2035 עד 2040. כדי שלא ניתקל במשבר אנרגיה כפי שקרה לאחרונה בבריטניה, עלינו להמשיך להשקיע בדלק פוסילי בתקופה זו אך ברור לנו שעלינו לעשות זאת טוב יותר, נקי יותר. אני מקווה שנעשה זאת יחד עם הממשלה כי כדי לייצר גשר חדש יש לייצר תאום. זהו פתרון לבעיה ולא בעיה".
"מכוניות חשמליות זה טוב אבל מכוניות יתודלקו בדלק עוד הרבה זמן"
עוד ציין קפלינסקי: "אני רואה את קצב כניסת המכוניות לישראל, אני שמח על שהמכוניות החשמליות נכנסות - אך מספרי המכוניות האבסולוטיים מראים כי שנים קדימה מכוניות יתודלקו בדלק פוסילי". לדבריו, "אני טוען שכדי שיהיה מעבר נכון לעתיד ירוק, אנו הפתרון ואני מעריך שתושבי חיפה יראו את בזן עוד זמן רב".
קפלינסקי הוסיף: "ההתמודדות עם התדמית הלא ירוקה היא התמודדות קשה, כי השיח אינו עמוק ומורכב מאמירות פופוליסטיות. אם נבדוק את העובדות אזי נגלה שהבאזז סביב בזן אינו נובע רק משיקולי איכות סביבה. המשרד להגנת הסביבה מפרסם דוחות הקובעים כי חיפה אינה האזור הבעייתי בישראל והתרומה לזיהום במפרץ חיפה אינה נובעת בעיקר מבזן. אנו משדרים לעובדינו ולצרכנינו כי עלינו להמשיך להשתפר".