סגור

ועידת ישראל-יוון
המזכיר של ארגון התיירות היווני: "הישראלים הם יותר מסתם תיירים"

לדברי דימיטריס פראגאקיס, ליוון יש יתרונות שהופכים אותה ליעד תיירותי פוטנציאלי בכל ימות השנה; עוד הוסיף כי "הקיימות היא היעד הלאומי של יוון עד 2030"

"הקיימות היא ללא ספק האתגר הגדול ביותר של העשור הנוכחי והיעד הלאומי של יוון עד 2030. הממשלה הנוכחית חלוצה בתחום הגנת הסביבה והסתגלותנו לאתגר הקיימות, וזה מתבטא גם בחוק האקלים שעבר בפרלמנט", כך אמר דימיטריס פראגאקיס, המזכיר הכללי של אירגון התיירות היווני.
"קיימות היא לא רק שימור משאבי הטבע או שימור המורשת התרבותית", הוסיף. "לקיימות יש גם היבט חברתי עמוק, במיוחד עבור המדינה שלנו. בה תיירות בת קיימא יכולה למלא תפקיד עוד יותר חשוב בחיזוק הלכידות החברתית".
לדבריו, האתגר הגדול הוא פיזור של מוצר התיירות מבחינת זמן ומקום וכתוצאה מכך הגדלה ההכנסות באזורים רבים יותר של המדינה ועבור יותר אזרחים. "ליוון יש את כל היתרונות היחסיים שהופכים אותה ליעד תיירותי פוטנציאלי בכל ימות השנה. המשמעות היא יותר צמיחה, יותר חשיפה לקהילות המקומיות ויותר מקומות עבודה לצעירים. ככל שהתיירות מתמקדת יותר בקהילות המקומיות, כך גדלה גם התועלת עבור כל האזרחים", אמר.

1 צפייה בגלריה
דימיטריס פראגאקיס מזכיר כללי של ארגון התיירות היווני
דימיטריס פראגאקיס מזכיר כללי של ארגון התיירות היווני
דימיטריס פראגאקיס, מזכיר כללי של ארגון התיירות היווני
(ואנגליס זאבוס)

האם הקורונה והמשברים העולמיים שינו את הדרך בה האנשים מטיילים?
"המגפה שינתה הכל בתיירות היוונית, אבל גם בתיירות העולמית. המדיה הדיגיטלית לחיפוש וקניית חופשות התפתחה מאוד, ואחוז גדול של הצעירים המטיילים מזמינים כעת חופשות דרך הטלפונים הניידים שלהם. השתנו גם הדרישות ביחס ליעדים עצמם. אחוז גבוה של המטיילים מחפש קודם כל את הבטיחות. נושא הבטיחות חשוב ביותר ויוון סימנה הצלחה בנושא במהלך המגפה. הדבר השני שהמטיילים מחפשים היום הוא חוויה, כלומר לבקר במקום בו יחוו את החוויה המקומית האותנטית. והדבר השלישי שהם בעצם רוצים זה למצוא תשתיות טובות, גם במישור הפרטי וגם במישור הציבורי. אירוח טוב, מסעדה טובה, רחוב מואר שאפשר ללכת בו, מדרכה נקייה, דברים שהם בעצם מובנים מאליהם".
מהו הפוטנציאל של הקשרים הבילטרליים בין תעשיית התיירות הישראלית והיוונית?
"הישראלים הם יותר מסתם תיירים, הם מטיילים אמיתיים שתמיד מחפשים להכיר מקומות ולצבור חוויות חדשות. הם אוהבים לחקור ולעיתים רחוקות נשארים במקום אחד. וזה בדיוק מה שמהווה חופשה ביוון: מסע, חוויה, מגע אנושי. כל יוון היא כמו מפה סודית של אוצרות נסתרים שכדאי לגלות. מלבד האיים הפופולריים בים היוני והאגאי, ישנן הערים הגדולות ואפילו הקטנות יותר – אתונה, סלוניקי, יואנינה, חאניה. הן קרובות מאוד לישראל ומציעות את החופשה העירונית האידיאלית. שילוב מצוין של בילוי, תרבות, גסטרונומיה, קניות ולינה נוחה".