סגור

ועידת ניו יורק
קארל אשנבך: "נפעל להגיע לחברה ישראלית בשווי 100 מיליארד דולר"

אשנבך, שותף בקרן סקויה: "אני לא יודע אם יש חברה ישראלית שתוכל להגיע לשווי הזה, אבל נעבוד עם חברות כדי להגיע למטרה". רועי אליהו מנכ"ל ומייסד משותף של Salt Security: "בשנתיים האחרונות לא היה לנו מקרה של עובד אחד שעזב את החברה, ואנחנו בסביבה תחרותית מאוד"

"אנחנו מקווים שתהיה בישראל חברה בשווי של 100 מיליארד דולר. שוק הסייבר הוא הזדמנות אדירה, היום ובעתיד. אני לא יודע אם יש חברה ישראלית שתוכל להגיע ל-100 מיליארד דולר, אבל נעבוד עם חברות כדי להגיע למטרה הזו" – כך אמר קארל אשנבך, שותף בקרן סקויה בוועידת Mind The Tech NY 2021 של כלכליסט ובנק לאומי.
אשנבך, שדיבר בשיחה עם כתבת כלכליסט סופי שולמן, התראיין על הבמה לצד רועי אליהו, מנכ"ל ומייסד משותף של Salt Security. סקויה היא אחת המשקיעות המרכזיות בסולט, שהשקיעה בה 30 מיליון דולר בשנה שעברה. בשיחה הסביר אשנבך איך החליטה סקויה להשקיע בחברה. "זה היה שילוב של דברים", אמר. "ראינו גידול בחיבור בין אנשים והמידע, האפליקציות והפלטפורמות שלהם למערכות API, אבל לא ראינו מערכות אבטחה טובות סביבם. נפגשנו עם מספר חברות שפועלות בתחום, חיפשנו מייסדים, חזון טוב, נחישות ואומץ. גם חשבנו שזה ייחודי שיש מייסדים שאחד מהם מישראל והשני מארה"ב.
מעולם לא הייתי מעורב בחברה כזו, וזה מאפשר להגדיל אותה במהירות רבה יותר. בנוסף, הקורונה האיצה מאמצי טרנספורמציה דיגיטלית. אנשים עובדים ממקומות שונים ורוצים להתחבר בדרכים שונות לתשתיות ולאפליקציות. זה רק האיץ את הצורך בעוד אבטחה. זה הוביל אותנו להשקיע בחברה".
אשנבך סיפר גם על העבודה מול יזמים צעירים. "עבדתי כמעט 30 שנה בתפקידים תפכעוליים לפני שהצטרפתי לסקויה. אני מנסה להביא מהניסיון התפעולי ומנהיגותי שלי לחברות עם מייסדים צעירים. מה שהכי בולט לי זה החזון שלהם. למייסדים הצעירים האלו יש חזון איך לקחת חברה לעתיד, ואיך ליצור חברה שתעמוד במבחן הזמן. אנחנו רוצים לטפח חברות מרעיון ל-IPO ומעבר. לרועי יש חזון ודחף להצליח, ויכולת להיות גמיש מספיק כדי לבצע שינויים בדרך. צריך לגלות גמישות, וקיבלנו בדיוק מה שחשבנו שנקבל מהצוות הצעיר הזה".
האם יש בשוק בועה?
"בסופו של יום, השוק קובע את הערכות השווי. בסקויה יש לנו 50 שנים של קבלת החלטות נבונות מאוד. באופן טיפוסי, כשרואים מצב כמו היום צריך להיות בררנים מאוד עם מי ליצור שותפות ובמי להשקיע. אם מקבלים החלטה נכונה, אפילו אם השווי קצת גבוה, חברות טובות תמיד צומחות אליו. יש לנו אמונה בחברות שלנו שהן יצמחו לשווי שלהן עם הזמן".
1 צפייה בגלריה
 ועידת ניו יורק 2021 קארל אשנבך שותף בקרן סקויה
 ועידת ניו יורק 2021 קארל אשנבך שותף בקרן סקויה
קארל אשנבך
(צילום: אוראל כהן)
בדבריו דיבר אליהו על ההשפעה של הקורונה על תחום הפעילות של סולט: "היתה למגיפה השפעה עמוקה על השוק שלנו. הקמנו את החברה ב-2016 וגייסנו וסיד ב-2018. הינו רזים מאוד, אבל הבנו שיש בעיה גדולה ואין לה הרבה מודעות. זה היה נכון לפני הקורונה והקורונה האיצה את זה, הכל נעשה יותר דיגיטלי. זה גרם להרבה חברות לתעדף מחדש את מפת הדרכים שלהן כדי להתמקד בדיגיטל".
אליהו סיפר עוד על ההתמודדות עם גידול מהיר של חברה. "בתוך שנה גייסנו 22 מיליון דולר, שני סיבובים היו לא מתוכננים", הוא אמר. "מהיום הראשון שמנו דגש על תרבות, על מה לא מקובל בחברה לא משנה כמה אתה טוב. אם יש לך אגו, אם אתה לא יכול לקבל משוב ולא יודע לעבוד בצוות לא יהיה לך מקום אצלנו. מדי חודש אנחנו משקפים את כל המצב של החברה לכל 100 העובדים. יש לנו מעגל אמון שבו כולם עובדים לטובת אותה מטרה בלי קשר לצוות שבו הם חברים. זה יוצר תרבות מדהימה. בשנתיים האחרונות לא היה לנו מקרה של עובד אחד שעזב את החברה, ואנחנו בסביבה תחרותית מאוד".