סגור
ועידת ניו יורק - חנן פרידמן
(תומריקו)

ועידת ניו יורק
"מהפכת הטכנולוגיה תשנה את העולם יותר מהמהפכה התעשייתית"

מנכ"ל לאומי, חנן פרידמן, הציג את חזון הבנק להעניק סיוע לסטארט־אפים שמובילים את העידן הטכנולוגי, והדגיש: "אנו הבית הפיננסי של 50 חברות שהפכו לחדי־קרן השנה מתוך 70 חדי־קרן שנולדו ב־2021 ברחבי העולם"

"היום זה ברור כי אנו בעיצומה של מהפכה טכנולוגית. מהפכה זו עומדת לשנות את עולמנו בצורה דרמטית יותר מהמהפכה התעשייתית", כך אמר מנכ"ל לאומי חנן פרידמן בפתיחת ועידת Mind the Tech NY 2021 של כלכליסט ובנק לאומי. "אני גאה שישראל ממלאת תפקיד חשוב במהפכה הזאת, ובכך שלאומיטק הינה מרכיב מהותי בהצלחתו של ההייטק הישראלי".
הכנס שהתקיים בניו יורק אחרי שבוטל בשנה שעברה בעקבות מגפת הקורונה, התמקד בין היתר בגל חדי הקרן הגדול של חברות ישראליות. "אנו הבית הפיננסי של חברות רבות ש-50 מהן הפכו השנה לחדי קרן, מתוך 70 חדי קרן שנולדו ב-2021 בכל רחבי העולם", אמר פרידמן.
1 צפייה בגלריה
 ועידת ניו יורק mind the tech 2021 חנן פרידמן חדש
 ועידת ניו יורק mind the tech 2021 חנן פרידמן חדש
מנכ"ל בנק לאומי חנן פרידמן
(צילום: אוראל כהן)
"כל זה השגנו, הודות לשלושה מרכיבים של האקו-סיסטם הייחודי של לאומי: לאומיטק, כזרוע הבנקאות לתעשיית ההייטק; לאומי פרטנרס, כזרוע הבנקאות להשקעות - עם ניסיון רב בהשקעות בתחום ההייטק, לצד מומחיות מעמיקה והבנה מלאה של התעשייה; ובנק לאומי, בנק שמבוסס על טכנולוגיה, מודלים מבוססי בינה מלאכותית ויוזמות דיגיטליות. בנק שמבין לא רק את חשיבות הטכנולוגיה, אלא שהטכנולוגיה כבר מוטמעת בו עמוק, על מנת להוביל את מהפכת הטכנולוגיה בבנקאות".
"האסטרטגיה בלאומי, היא ש"בנקאות לעסקים" היא "בנקאות של קשרים". הבנקאות הזאת שונה מאוד מבנקאות עבור לקוחות קמעונאיים ועסקים קטנים. שם הטמענו מודלים חכמים ובנקאות דיגיטלית מבוססת בינה מלאכותית. בנקאות של "קשרים" - שבה אנחנו מבינים לעומק את העסק של הלקוח, מאפשרת לנו להציע פתרונות בנקאיים מותאמים אישית לצורכי לקוחות ההייטק.
פרידמן הזכיר כי במהלך מגיפת הקורונה השיקו פעילות "הלוואות סיכון", והכריזו על מיזוג בין בנק לאומי ארה"ב ל-Valley National Bank. עסקה שנועדה להרחיב את הנוכחות של לאומי, להפוך אותו לאחד מהבנקים המשמעותיים בארה"ב ובכך להפוך את עסקיו רלבנטיים במדינה. "הבנו, שבנק בגודל בינוני לא יוכל לענות באופן מלא על הצרכים של לקוחותיו. לכן, החלטנו להיות בעל המניות הגדול ביותר בבנק גדול וצומח, שלאחר המיזוג יימנה על הבנקים הגדולים בארה"ב. אני שמח שמצאנו שותף שחולק ערכים, DNA ואסטרטגיה דומים לשלנו: הבנה מעמיקה שבנקאות עסקית היא "בנקאות של קשרים", והבנה מעמיקה שעולם הבנקאות של היום הינו מבוסס טכנולוגיה. כיום, אנו מסוגלים להעניק ללקוחות ההייטק שלנו הרבה יותר. אני מזמין אתכם להמשיך וליהנות מהיכולות של הצוות המקצועי והמסור שלנו בלאומיטק, שמגובה ביכולות פיננסיות, טכנולוגיות ועסקיות איתנות של בנק גדול (לאומי). אנו נעשה כמיטב יכולתנו על מנת להמשיך להיות ראויים לאמון שלכם"