סגור

פורום היוניקורנס
כמה חדי קרן אפשר לשים על במה אחת?

פורום היוניקורנס של כלכליסט ודיסקונט־טק יארח כמה ממייסדי היוניקורנים הבולטים בהייטק הישראלי, וגם את המשקיעים המובילים בענף

כמה חדי קרן אפשר לשים על במה אחת? כלכליסט יגלה את התשובה בפורום היוניקורנס, שייערך ב־12.12 במתחם "שבע" בתל אביב. הוועידה תרכז את היזמים של כמה מהיוניקורנים הבולטים בהייטק הישראלי, המשקיעים מהקרנות שהובילו את ההשקעות בהם ושחקנים בולטים אחרים בתחום.
אורי לוין, מנכ”ל קבוצת דיסקונט, השותפה הראשית של “כלכליסט” בפורום היוניקורנס, יפתח את האירוע. אחד הדוברים המרכזיים יהיה יוסי כהן, שאחרי שסיים את תפקידו כראש המוסד ביוני האחרון, מונה ביולי להוביל את הפעילות בישראל של קרן ההשקעות היוקרתית של סופטבנק, שהשקיעה גם בלא מעט חברות ישראליות, בהן אניוויז'ן ורדיס לאבס. באוקטובר הוביל כהן השקעה בסך 25 מיליון דולר של הקרן בפלטפורמת ההשקעות הישראלית OurCrowd. אסף כוחן, מפקד 8200 היוצא, פיקד על היחידה שהפכה לשם נרדף ליצואנית של המוחות הגדולים של ההייטק הישראלי. היחידה, שנחשבת לאחת הטובות בתחומה עם יכולות שמתחרות במקבילתה האמריקאית NSA, הולידה כמה מהיזמים וחברות הסייבר הבולטות בישראל. כוחן יגיע לוועידה לשיחה פתוחה שתהיה ההופעה הראשונה שלו על במה אחרי סיום תפקידו.
מתן בר, מנכ"ל ומייסד־שותף Melio, עומד בראש חברה שעד כה גייסה 506 מיליון דולר והיא שווה כבר יותר מ־4 מיליארד דולר. Melio פיתחה פתרון טכנולוגי פשוט המאפשר לעסקים קטנים בארצות הברית להעביר תשלומים לספקים בצורה דיגיטלית. הפתרון אפשר לכל העסקים הקטנים להתגבר על קשיי קבלת והעברת תשלומים בתקופת הקורונה, ולמעשה לרבים מהם היה חבל הצלה בפעילות העסקית.

ממפה מערכת החיסון האנושית

יואל בר אל הוא מייסד ויו"ר Trax, שבאפריל האחרון השלימה גיוס של 640 מיליון דולר — הגדול ביותר אי פעם של חברה ישראלית, לפי שווי של 2.25 מיליארד דולר. פלטפורמת הענן של Trax מאיצה את הטרנספורמציה הדיגיטלית של יצרנים בתחום מוצרי הצריכה ורשתות מזון קמעונאיות, בכך שהיא מספקת להן בזמן אמת תמונת מצב עדכנית על מצב החנות ותובנות על התנהגות הצרכנים. השנה האחרונה לא היתה פשוטה לחברות העוסקות בתחום הצרכנות הפיזית, כאשר צרכנים רבים נמנעו מלהגיע לחנויות והעדיפו רכישה מקוונת גם של מוצרי מזון.
הדר צייטלין היא מייסדת שותפה ב־Hailo. החברה מפתחת שבבי בינה מלאכותית מבוססי למידה עמוקה למכשירי קצה, ובהם מצלמות אבטחה ומכוניות אוטונומיות. היא גייסה ביוני 100 מיליון דולר לפי שווי של 1.1 מיליארד דולר, ומתעדת להנפיק בקרוב בנאסד"ק לפי שווי של עד 2 מיליארד דולר.
חן עמית, מנכ”ל ומייסד משותף של Tipalti, שהודיעו אתמול על גיוס נוסף של 270 מיליון דולר לפי שווי של 8.3 מיליארד דולר - פי 4 משוויה הקודם. את הגיוס הובילה קרן G Squared, שהעלתה את סך ההון שגייס יוניקורן הפינטק הישראלי עד כה ליותר מ־550 מיליון דולר.
2 צפייה בגלריה
מימין אסף כוחן מפקד 8200 היוצא שרית פירון שותפה מנהלת אורי לוין מנכ”ל קבוצת דיסקונט ו יוסי כהן
מימין אסף כוחן מפקד 8200 היוצא שרית פירון שותפה מנהלת אורי לוין מנכ”ל קבוצת דיסקונט ו יוסי כהן
מימין: אסף כוחן, מפקד 8200 היוצא; שרית פירון, שותפה מנהלת, Team8 Capital; אורי לוין, מנכ”ל קבוצת דיסקונט; ויוסי כהן, ראש המוסד היוצא
עמית בן דב, שותף־מייסד ומנכ"ל Gong.io, שגייסה ביוני לפי שווי של 7.2 מיליארד דולר. החברה, שמפתחת בינה עסקית עבור אנשי מכירות, גייסה 250 מיליון דולר בסבב גיוס E. עד כה היא גייסה 584 מיליון דולר והיא חברת ההייטק הפרטית עם השווי הגבוה ביותר אי פעם בישראל.
ד"ר נועם סלומון הוא מייסד משותף ומנכ"ל של Immunai, שגייסה באוקטובר 215 מיליון דולר בסבב B לפי שווי של יותר ממיליארד דולר. החברה מיפתה את מערכת החיסון האנושית, מה שאפשר ליצור את מאגר התאים האימונולוגי־קליני הגדול מסוגו בעולם. מתוכו, באמצעות מנוע למידה חישובית מתוחכם, מזהה החברה מנגנוני פעולה חדשים שמסבירים מחלות ומטרות שונות בתחום פיתוח התרופות. לחברה יש שיתופי פעולה עם חברות ביוטכנולוגיה ומוסדות אקדמיים מובילים, ביניהם הרווארד, סטנפורד, ממוריאל סלואן קטרינג ומכללת ביילור לרפואה.
פיליפ בואזיז, סמנכ"ל הכספים של Deel, הוביל באוקטובר גיוס של 425 מיליון דולר לפי שווי של 5.5 מיליארד דולר. המערכת שפיתחה החברה מפשטת את תהליכי ההעסקה והניהול של עובדים ופרילנסרים ברחבי העולם. בדיל פיתחו פלטפורמת "שירות עצמי" שמטפלת בכל ההיבטים של העסקת עובדים מרחוק - החל מיצירת חוזים מותאמים, ניהול בצד ה־HR וההטבות לעובדים, יצירת תלושי שכר ואת התשלום עצמו.
שאול מרידור הוא סמנכ"ל הכספים של Lightricks, שגייסה בספטמבר 130 מיליון דולר לפי שווי של 1.8 מיליארד דולר. החברה מפתחת אפליקציות לעיבוד תמונה וסרטונים במובייל. האפליקציה הראשונה שפיתחו היתה Facetune (פייסטיון) שמאפשרת לשפץ ולשפר תמונות סלפי, למשל להעלים פצעונים, לשפר תאורה ולהוסיף אפקטים. האפליקציה זינקה לראש דירוג ההורדות בתשלום באפסטור האמריקאי.

משקיעי הון־סיכון מובילים

שרית פירון, שותפה מנהלת ב־Team8 Capital, התחילה את דרכה המקצועית במשרד רואי חשבון, והגיעה לעולם ההייטק כשהחליטה להצטרף לקבוצת רד של האחים זיסאפל. מאז היא הספיקה לעבוד כסמנכ"לית כספים, סמנכ"לית תפעול ומנכ"לית של חברות הייטק שונות.
2 צפייה בגלריה
סלע בפרהדר צייטלין, מייסדת שותפה ב־ Hailo ; חן עמית, מנכ”ל ומייסד משותף של Tipalti ; רונית אטד, מנכ”לית מיקרוסופט ישראל; ושאול מרידורסומת לטורנדו
סלע בפרהדר צייטלין, מייסדת שותפה ב־ Hailo ; חן עמית, מנכ”ל ומייסד משותף של Tipalti ; רונית אטד, מנכ”לית מיקרוסופט ישראל; ושאול מרידורסומת לטורנדו
מימין: הדר צייטלין, מייסדת שותפה ב־Hailo; חן עמית, מנכ”ל ומייסד משותף של Tipalti; רונית אטד, מנכ”לית מיקרוסופט ישראל; ושאול מרידור, סמנכ”ל הכספים של Lightricks
דני כהן, שותף־מנהל ב־Viola Ventures, הוביל השקעות ומכהן כדירקטור בחברות דוגמת Puls, Splacer, Deep, Lightricks, ו־Tapingo. משקיעים בולטים נוספים שישתתפו בוועידה כוללים את ירון אלעד, מנכ"ל אלרון ונצ'רס, המתמחה בהובלת השקעות בחברות טכנולגיה ישראליות בשלבים מוקדמים ובפרט בסטארט-אפים בתחומי הסייבר והתוכנה לארגונים; בועז דינטי, שותף מנהל בקרן קומרה, שמתמקדת בהשקעה בחברות לייט־סטייג' כמו פייבר, אפספלייר, מינוטמדיה וג'ייפרוג; אהרון מנקובסקי, שותף מנהל בקרן פיטנגו, משקיע בריסקיפייד שהונפקה השנה בבורסת ניו יורק, ובחברות כגון דרייבנטס, טיילור ברנדס, פורמלבס, טוליפ ו- Tomorrow.io שהודיעה שלשום על כוונתה לצאת להנפקה בנאסדאק באמצעות ספאק; ומשה פרידמן, מנהל אמדוקס ונצ'רס.
עירא בלסקי הוא מייסד Artlist ומנכ"ל משותף. Artlist היא חברת קריאייטיב וטכנולוגיה מובילה, המספקת ליוצרי תוכן ברחבי העולם תוכנות חדשניות לעריכת וידאו ותמונה בנוסף ליותר מ-880 אלף מדיות דיגיטליות עם רישיון גלובלי ייחודי שמכסה את כל סוגי תכני הוידאו. לפני למעלה משנה רכשה החברה את פלטפורמת הטאמפלטים Motion array ולאחרונה הודיעה החברה על רכישה פלטפורמת FXhome המספקת תוכנות וכלים חדשניים לעריכת וידאו ותמונה.
בין למעלה מ-16 מיליון לקוחות החברה נמנים, בין היתר: Google, Apple, Nike, Coca-Cola, Ikea, Mercedes, Samsung, Wix, Netflix, Dior ועוד. Artlist מעסיקה למעלה מ-250 עובדים בישראל (תל אביב, אפיקים ורעננה) ובאנגליה.

ואפילו כלת פרס טיורינג

רינה שאינסקי היא יו"ר ומייסדת־שותפה ב־Duality, שבין מייסדיה נמנית כלת פרס טיורינג הבינלאומי למדעי המחשב, פרופ' שפי גולדווסר. דואליטי פיתחה פלטפורמה ייחודית להתמודדות עם הצורך של ארגונים בשיתוף נתונים ביניהם תוך שמירה על פרטיות ואבטחה. הפלטפורמה מבצעת אופטימיזציה של חישובי נתונים שהוצפנו בשיטה הומומורפית - שיטת הצפנה המאפשרת לבצע חישוב על מסרים מוצפנים. היא מיועדת בעיקר לארגונים גדולים שרוצים לחלוק מידע, למשל בנקים שרוצים לשתף נתונים בניסיון להיאבק בהלבנות הון, גורמי מחקר רפואי, מסחר מקוון ועוד. גיל פרי הוא מנכ"ל ומייסד־שותף D-ID, שנוסדה על ידי יוצאי 8200. חברת D-ID מפתחת את טכנולוגיות העתיד לתעשיית המדיה והבידור (Media and Entertainment) והיא מובילה עולמית ביצירת מדיה מבוססת AI. החברה עומדת מאחורי הטכנולוגיה של הפרויקט המטלטל "הקשיבי בקולי", ופרי ידבר על שימוש ב-AI ליצירת אימפקט.

נציגי השותפים בפורום היוניקורנס

מנכ"ל Birght Data, אור לנצ'נר; מנכ"לית מיקרוסופט ישראל, רונית אטד; מנהל Discount Tech, ד"ר גיא נבון; שותף הייטק במשרד עוה"ד יגאל ארנון ושות' ומנכ"ל חברת הייעוץ קונסיליירי, עו”ד נמרוד ורומן; מנכ”לית דיסקונט קפיטל, הילה חימי אלפרט; ומייסד ומנכ"ל קבוצת ארליך, ד”ר גל ארליך.