סגור
ועידת ניו יורק 2022

השבוע בניו יורק - ועידת Mind The Tech NY החמישית

ביום רביעי השבוע תיפתח בניו יורק ועידת Mind the Tech של כלכליסט ובנק לאומי שתפגיש את בכירי תעשיית ההייטק וההשקעות הישראלית עם בכירי הקהילה העסקית של ארה"ב, בהם מנהלים בקרנות המובילות בעולם

ועידת Mind the Tech של "כלכליסט" ובנק לאומי חוזרת לניו יורק: בימי רביעי וחמישי השבוע (14-15 בספטמבר) יסתערו על העיר בכירי תעשיית ההייטק וההשקעות הישראלית לשורה של דיונים ומפגשים עם בכירי הקהילה העסקית של ארה"ב.
לפרטים המלאים - Mind The Tech NY
אירוע הקוקטייל החגיגי ייערך ב־14 בספטמבר ב־Top of the Standard, אחד הגגות היפים של ניו יורק במלון Standard האייקוני במנהטן. אירוע הוועידה המרכזי ייערך ב־15 בספטמבר במרכז הכנסים Apella Alexandria, ויכלול פאנלים בהשתתפות דוברים מפתיעים על כל הנושאים הבוערים של עולם ההייטק.
את המשלחת הישראלית לוועידה יובילו שרת החדשנות, המדע והטכנולוגיה אורית פרקש־הכהן; מנכ"ל לאומי, השותף המרכזי של "כלכליסט" בוועידה, חנן פרידמן; ראש עיריית ירושלים משה ליאון; ומו"ל "כלכליסט" יואל אסתרון. "הוועידה תתקיים הפעם בעין הסערה, כשהכלכלה העולמית מנסה להתאושש ממגפה ומלחמה, כשהשווקים הגלובליים מחפשים כיוון, וההייטק הישראלי מיטלטל בין אופטימיות לחרדה", אמר אסתרון לקראת הוועידה.

7 צפייה בגלריה
מימין משה ליאון אורית פרקש חנן פרידמן נוסייר יאסין ועידת ניו יורק חדש
מימין משה ליאון אורית פרקש חנן פרידמן נוסייר יאסין ועידת ניו יורק חדש
מימין: משה ליאון, אורית פרקש, חנן פרידמן, נוסייר יאסין

כוכב הרשת הבינלאומי נוסייר יאסין, שיהיה בין הדוברים המרכזיים, התפרסם בזכות הסרטונים היומיים שהוא מפרסם בפלטפורמות חברתיות תחת השם Nas Daily. יאסין, יליד עראבה שבגליל ויוצא חברת הפינטק Venmo, החל ב־2016 בפרויקט שבמסגרתו יצר מדי יום ובמשך אלף ימים סרטון בן דקה. הפרויקט זכה לתשומת לב רבה ואף הוביל לפגישות עם אושיות כמו מארק צוקרברג וביל גייטס. אחרי סיום הפרויקט השיק את Nas Academy, סטארט־אפ שרוצה להפוך את תרבות וכלכלת המשפעינים לרשת רחבה של אוניברסיטאות וירטואליות, וגייס לאחרונה 12 מיליון דולר מהקרנות Pitango OurCrowd ו־BECO Capital מדובאי. בוועידה ידבר על המעבר מיוצר תוכן ליזם ועל עליית ה־Creator Economy.
בין המשקיעים הבולטים בוועידה ניתן למנות את גארי ריינר, שותף בקרן הצמיחה ג'נרל אטלנטיק, שם הוא מספק תמיכה אסטרטגית וייעוץ לצוות ההשקעות של הקרן ולפורטפוליו החברות שלה, תוך מיקוד באסטרטגיה וטכנולוגיה. ריינר הוא דירקטור בחברות כמו Devo, Atera ו־Zoomin; וויטני באק, שותפה מנהלת ב־Insight Partners, הצטרפה לקרן השנה אחרי שהחזיקה בתפקידים בכירים בחברות דוגמת Box, HelloSign, EMC ואורקל; אשים צ'אנדנה, שותף ב־Greylock, הוא משקיע מוקדם בחברות כמו פאלו אלטו נטוורקס, AppDynamics ו־Sumo Logic; תימור ארבל־סדרס מנכ"לית לאומיטק, זרוע ההשקעות בהייטק של בנק לאומי; בועז דינטי, שותף מנהל בקרן קומרה וחבר בדירקטוריונים של חברות דוגמת AppsFlyer, MinuteMedia ו־At bay; היזם הסדרתי אבי אייל הוא כיום מייסד ושותף כללי ב־Entrée Capital, שהשקיעה בחברות דוגמת Blink, BreezoMeter ו־Deliveroo; מרב רותם נעמן, שותפה כללית ב־State of Mind Ventures, שלפני כן ניהלה את פעילות ההשקעות בישראל ובאירופה של ענקית הטלקום והמדיה האמריקאית Verizon; מנכ"ל Elron Ventures, ירון אלעד; ופבל ליפשיץ, שותף כללי ב־Hetz Ventures.
כמו כן ישתתף ג'ון סטצ'ר, סמנכ"ל הטכנולוגיות של Blackstone, ומוביל את ההיבטים הטכנולוגיים בכל פעילותה של ענקית האחזקות, המנהלת נכסים בהיקף של כ־880 מיליארד דולר. במסגרת תפקידו, סטצ'ר מייעץ לצוותי ההשקעות של החברה ומספק ידע ומשאבים טכנולוגיים לחברות הפורטפוליו שלה. על הבמה ידבר סטצ'ר עם יפעת אורון, מנהלת הפעילות של הקרן בישראל, על האופן שבו ענקית ההשקעות משתמשת ומשקיעה בטכנולוגיה ברחבי העולם.

7 צפייה בגלריה
מימין תימור ארבל סדרס  גיל גור אריה הילה קליין אשים צ'נדנה ועידת ניו יורק
מימין תימור ארבל סדרס  גיל גור אריה הילה קליין אשים צ'נדנה ועידת ניו יורק
מימין תימור ארבל סדרס, גיל גור אריה, הילה קליין, אשים צ'נדנה

שני יוניקורנים יישבו לראשונה ביחד להחלפת דעות והערכות: אדם סינגולדה – המייסד והמנכ"ל של טאבולה שהונפקה בנאסד"ק לפני כשנה וחצי ונחשבת למובילה בינלאומית בתחום המלצות התוכן ברשת הפתוחה (Open Web) ומאפשרת לגולשים לגלות תכנים חדשים שעשויים לעניין אותם. אסף רפפורט – מייסד ומנכ"ל חברת הסייבר Wiz, ששווייה מוערך ב־6 מיליארד דולר. וויז סורקת את סביבת הענן, על כל שכבות המחשוב השונות שבה, על ידי התממשקות api פשוטה. וויז מנתחת לעומק את המשאבים בענן, כולל ניתוח מעמיק של מבנה הרשת, הרשאות גישה וטעויות קונפיגורציה שעלולות להוות פתח לתוקפים. בנוסף, הפלטפורמה סורקת גם את שכבת האפליקציה והתוכנה ומזהה חולשות ונוזקות.
במסגרת הוועידה, ובדומה לשנים קודמות, תחשוף קרן קומרה את רשימת 10 חברות הצמיחה המבטיחות. הדירוג מבקש לחשוף חברות טכנולוגיה ישראליות חדשניות, הצומחות במהירות ועתידות להפוך למובילות בתחומן.

7 צפייה בגלריה
מימין אסף גלס פבל ליפשיץ אירה רובינס יגאל רותם ועידת ניו יורק
מימין אסף גלס פבל ליפשיץ אירה רובינס יגאל רותם ועידת ניו יורק
מימין: אסף גלס, פבל ליפשיץ, אירה רובינס, יגאל רותם

בין המשתתפים הנוספים בוועידה:
גיל גור אריה, לשעבר מנהל מחקר ופיתוח ב־8200 וכיום סמנכ"ל הדאטה של ענקית הרכב פורד. במסגרת תפקידו מוביל גור אריה את מהפכת הדיגיטל של פורד, הכוללת פיתוח אסטרטגיית הרכבים המחוברים, הביג־דאטה והבינה המלאכותית של החברה לשנים הקרובות.
ג'ק גרוצינגר, מייסד ומנכ"ל SeatGeek, שמפתחת פלטפורמה מקוונת לרכישת כרטיסים. הפלטפורמה של החברה היא זירת מסחר בין בעלי כרטיסים לצרכנים שמבקשים לקנות אותם במעין מכרז תחרותי, ובנוסף היא משווקת כרטיסים ראשית של קבוצות ספורט כמו דאלאס קאוביוז ומנצ'סטר סיטי.
רותם אירם הוא מייסד ומנכ"ל At–bay, שבשנה שעברה גייסה 185 מיליון דולר לפי שווי של 1.35 מיליארד דולר. החברה, שהוקמה ב־2016, מבטחת ארגונים נגד איומי סייבר. החידוש הגדול שהיא מביאה לתחום ביטוחי הסייבר, הוא שילוב של פוליסת ביטוח עם יכולות אבטחת מידע, המאפשר להוריד באופן אקטיבי את רמת הסיכון של מבוטחיה. הפתרון נחוץ לענף הביטוח על רקע תקיפות סייבר קשות שצלחות והפכו לעניין שבשגרה.
אידו ג'ינו, מייס RapidAPI שהשלימה במרץ גיוס של 150 מיליון דולר לפי שווי של מיליארד דולר. החברה מפתחת כלי API למגזרים שונים ובראשם שירותים פיננסיים, תחבורה, אנרגיה וקמעונאות.
אירא רובינס, מנכ"ל קבוצת הבנקאות האמריקאית, Valley, שרכשה בשנה שעברה את השליטה בלאומי ארה"ב. ואלי נשיונל מנהלת נכסים בהיקף של כ־41 מיליארד דולר, מתוכם כ־32 מיליארד דולר באשראי. בעקבות הרכישה היא הפכה לאחת מ־30 קבוצות הבנקאות הגדולות בארה"ב.
ד"ר ביל מרזק, חוקר בכיר במכון סיטיזן לאב של אוניברסיטת טורונטו, הוא הסמכות המובילה בעולם בכל הנוגע לפעילות חברות שמפתחות תוכנות ריגול, ובראשן NSO הישראלית. מחקריו בשנים האחרונות חשפו את השימוש שעושות מדינות בתוכנת פגסוס של NSO ובתוכנות דומות אחרות על מנת לרגל אחרי עיתונאים, פעילי זכויות אדם, מתנגדי משטר ופרקליטים, והיו גורם מרכזי בהכנסתן של NSO וקנדירו הישראליות לרשימה השחורה של מחלקת הסחר של ארה"ב.

7 צפייה בגלריה
מימין גיא כספי גיא פרנקלין מרב בהט יפעת אורון  ועידת ניו יורק
מימין גיא כספי גיא פרנקלין מרב בהט יפעת אורון  ועידת ניו יורק
מימין גיא כספי, גיא פרנקלין, מרב בהט, יפעת אורון

בשנתיים האחרונות הפכו הנפקות ספאק למגמה החמה בקרב חברות טכנולוגיה שמבקשות להפוך לציבוריות. מי שמוביל את התחום בבורסת נאסד"ק הוא אקלאוויה סרף, ראש הספאק והרישומים החדשים בבורסה. סרף מוביל את מאמצי נאסד"ק למשוך חברות חדשות, ומסייע לחברות בשלבים מוקדמים למנף את משאבי הבורסה ולטייב את ההזדמנויות הפיננסיות שלהן.
חברת Dazz של מרב בהט עוסקת בפתרון חולשות אבטחה ובמניעת סיכונים בסביבות הפיתוח בענן. בעולמות ה־Cloud Security, בעיות אבטחה שאינן מטופלות עלולות להפוך למתקפה הבאה. המוצר של דאזז מחליף את תהליך תיקון חולשות האבטחה שקיים בארגונים כיום והוא ברובו ידני. הכלי מאפשר לאתר בדיוק את האדם הנכון לתיקון הבעיה ולדווח לו מה הוא צריך לעשות.
יגאל רותם, מנכ"ל פינארו (לשעבר קרדורקס), שהכריזה מוקדם יותר השנה על אקזיט ענק עם מכירתה ל־Shift4 תמורת 575 מיליון דולר. החברה, שמציעה פתרון לביטולן של עסקאות קנייה מקוונות על ידי הבנק הסולק, נמכרה לחברת הסליקה האמריקאית, שבראשה עומד ג'ארד אייזקמן, שותפו של אלון מאסק במיזם SpaceX.

7 צפייה בגלריה
מימין וויטני באק גארי ריינר דינה פסקא רז מרב רותם נעמן ועידת ניו יורק
מימין וויטני באק גארי ריינר דינה פסקא רז מרב רותם נעמן ועידת ניו יורק
מימין: וויטני באק, גארי ריינר, דינה פסקא רז, מרב רותם נעמן

גיא כספי, מייסד ומנכ"ל חברת הסייבר הישראלית Deep Instinct. פתרון האבטחה של דיפ אינסטינקט משתמש בבינה מלאכותית וטכנולוגיית למידה עמוקה כדי ליצור פתרון הגנה אקטיבי, שנמצא על המכשירים עצמם ומגן כנגד איומי יום אפס והתקפות סייבר מתקדמות. המערכת מסוגלת להציע חיזוי, זיהוי ומניעת התקפות.
עוד ישתתפו בוועידה: מנכ"לית אל על דינה בן טל־גננסיה; סלוואטורה מלילי, שותף ב־KPMG; דינה פסקא רז, שותפה וראש מערך טכנולוגיה ב־KPMG ישראל; ברק פלאט, שותף מוביל וראש תחום המיזוגים וההייטק במשרד עוה"ד יגאל ארנון־תדמור לוי; סגן נשיא לקוחות ב־IBI Capital, אסף גלס; גיא פרנקלין, מייסד ושותף כללי ב־Israelis Mapped in NY; עופר שלו, מייסד ומנכ"ל של חברת הטכנולוגיה הרפואית New Phase; נמרוד ורומן, שותף ההייטק במשרד יגאל ארנון ושות' ומנכ"ל חברת הייעוץ קונסיליירי.
הילה קליין היא ה־COO של פייבר הישראלית שהונפקה בבורסת ניו יורק ב־2019. החברה פיתחה פלטפורמה לחיבור בין פרילנסרים לארגונים ונהנתה מפריחה אדירה בתקופת הקורונה. יובל טל, מייסד חברת הפינטק הציבורית פיוניר ושותף מנהל בקרן Team8.

7 צפייה בגלריה
מימין אדם סינגולדה אסף רפפורט קרן הוד  ג'ון סטצ'ר ועידת ניו יורק
מימין אדם סינגולדה אסף רפפורט קרן הוד  ג'ון סטצ'ר ועידת ניו יורק
מימין אדם סינגולדה, אסף רפפורט, קרן הוד, ג'ון סטצ'ר

ברנדן גהאן, שותף בסוכנות הקריאייטיב Mekanism, ומחלוצי תעשיית המשפיענים שפיתח קמפיינים עבור מותגים כמו אמזון, יוניליוור, 20th Century Studios והאולימפיאדה; אילית גלר, יזמית סדרתית בתחום הפינטק והיום שותפה מנהלת בקרן DiruptiveAI; ד"ר נמרוד קוזלובסקי, מייסד חברת ניהול משברי הסייבר Cytactic; תום ליבנה, מייסד משותף ומנכ"ל היוניקורן ורביט; עינת גז, מייסדת ומנכ"לית היוניקורן פפאיה גלובל; עופר בן־נון, מייסד משותף ומנכ"ל חברת הסייבר Talon; עמית רפפורט, מייסדת משותפת ומנכ"לית Compete; יפעת בכור מנכ"לית יוניסטרים.
מפגשים מרתקים "מחוץ לקופסה" יהיו עם העתידן ד"ר רועי צזנה, חוקר ומרצה על טכנולוגיות חדשות והשפעותיהן על החברה ומנהל המתודולוגיות הראשי של חברת הבינה המלאכותית SparkBeyond. ספרו הראשון, "המדריך לעתיד", עוסק באינטראקציה ובהשפעה ההדדית שבין טכנולוגיה לחברה. ספרו השני, "השולטים בעתיד", מתמקד בחלוקת הכוח בין ממשלה, תעשייה וציבור. בהרצאה שלו צזנה ייתן הצצה על השימושים העתידיים בבינה מלאכותית ואיך היא יכולה להפוך את מי שיידע להשתמש בה בחוכמה לגיבור על.

7 צפייה בגלריה
מימין דינה בן טל בועז דינטי ירון אלעד ברק פלאט ועידת ניו יורק
מימין דינה בן טל בועז דינטי ירון אלעד ברק פלאט ועידת ניו יורק
מימין: דינה בן טל, בועז דינטי, ירון אלעד, ברק פלאט

קוונטין ריצ'ארדסון ודריוס מיילס הם כוכבי NBA בעבר ואושיות תקשורת מקוונת בהווה בזכות הפודקאסט הפופולרי שלהם "Knuckleheads", שבו הם מנהלים שיחות נטולות סייגים על ספורט, תרבות וכדורסל עבר.
השניים ידברו על הקשר המפתיע בין NFT לספורט ביחד עם אסף פלד, מייסד ומנכ"ל Minute Media, שפיתחה פלטפורמה המאפשרת לאוהדי ספורט לייצר תכנים ייחודיים, ומחזיקה כיום בחמישה מותגי מדיה, שפועלים על הבסיס של הפלטפורמה הטכנולוגית שפיתחה. אוהדת או ספורטאי שמבקשים ליצור תוכן נכנסים לאחת הפלטפורמות של מינט, פותחים פרופיל משתמש ומתחילים לייצר תכנים. התוצר עובר לצוות העורכים של מינט שבודקים את איכות הסרטון, ולאחר שהסרטון מקבל את הטיפול הטכנולוגי של מינט, הוא מופץ על פני אחת הפלטפורמות של החברה או באתרי תוכן אחרים איתם יש לחברה שיתוף פעולה.
במהלך שני ימי הוועידה ייערכו שורה של מפגשים ושולחנות עגולים אקסקלוסיביים שיפגישו בין יזמים ישראלים למשקיעים ושותפים פוטנציאליים מארה"ב. מפגש בהובלת לאומיטק ו־Valley Bank יעסוק ביום שאחרי הרכישה והמיזוג, ושולחן עגול בהובלת ארז שחר מקומרה ואדם סינגולדה מטאבולה יעסוק בהתמודדות עם חוסר ודאות ושוק סוער. שולחן עגול לסטארטאפיסטים בהובלת Elron Ventures יעסוק בסייבר; שולחן עגול בהובלת Hetz Ventures; ומפגש של יזמיות מתל אביב ומניו יורק בהובלת קרן הוד, מייסדת ומנכ"לית WE. בערב השני יתקיים אירוע מיוחד שיחתום את הוועידה ויחגוג 400 סטארט־אפים ישראליים בניו יורק בהובלת Israelis Mapped in NY, Valley Bank, Team8 וסמסונג נקסט.