סגור
באנר דסקטופ כלכליסט טק

יוניקורן ישראלי חדש
חברת RapidAPI גייסה 150 מיליון דולר לפי הערכת שווי של מיליארד דולר

ממשקי ה-API שפיתחה החברה הישראלית שהקימו ב-2015 אידו ג'ינו ומיקי הסלבסקי משמשים כיום 4 מיליון מפתחים ברחבי העולם. החברה כמעט שילשה את כמות הלקוחות שלה ב-2021

חברת RapidAPI הכריזה היום (ד') על השלמת סבב גיוס D בהיקף של 150 מיליון דולר לפי הערכת שווי של מיליארד דולר. את הסבב הובילה ענקית ההשקעות היפנית סופטבנק כמשקיע חדש. עוד השתתפו בגיוס: קומרה קפיטל (Qumra) וסיטי ונצ'רס (Citi Ventures), כמו גם חלק מהמשקיעים הקודמים בחברה, בהם קרן ויולה צמיחה, M12 - קרן ההשקעות של מיקרוסופט, קרן גרוב הישראלית של דב מורן, גרין ביי (Green Bay) ואנדריסן הורוביץ' (Andreessen Horowitz).
החברה הודיעה שתקצה את הכסף שגויס להמשך הרחבת פלטפורמת ה-API Hub שלה תוך הוספת יכולות שתסייענה למפתחים ליצור ולשתף ב-APIs - זאת, לאחר השקת כלי API Testing ורכישת כלי פיתוח API בשם Paw. כמו כן, המימון ישמש להגדלת בסיס הלקוחות שלה על ידי הרחבת יכולות עסקיות מרכזיות, לרבות ממשל וניהול.
API הם ממשקי תוכנה המאפשרים לאפליקציות או לאלמנטים של מערכות מחשוב "לדבר ביניהם" ומספקים להם יכולות לבצע פעולות שונות. כלי API מספקים מגוון פונקציות, אותן יכולים המפתחים לשתול באפליקציות שלהם ממש כמו בנייה בלבני "לגו" וחוסכים למפתחים זמן קריטי בעת הוספת פונקציות נפוצות לאפליקציות שלהם, דוגמת טעינת כרטיסי אשראי, משלוח הודעות או שליפת נתוני מיקום. המגזרים העיקריים שבהם פועלת החברה הם שירותים פיננסיים, תחבורה, אנרגיה וקמעונאות.
לפי נתוני החברה, היא הרחיבה את קהילת המפתחים שלה ל-4 מיליון והגדילה את צפי ההכנסה השנתי (ARR) שלה ביותר מ-100%. ב-2021 יותר מ-25,000 מפתחים חדשים נרשמו לתוכניות RapidAPI בתשלום. עוד נמסר כי החברה כמעט שילשה את כמות הלקוחות הרשומים והמשתמשים בפלטפורמה שלה ב-2021 ומתכננת להמשיך לצמוח בקצב הזה גם ב-2022. לחברה משרדים בתל אביב והיא מעסיקה כיום כ-50 עובדים בתחומי הפיתוח. החברה הוקמה ב-2015 על ידי אידו ג'ינו ומיקי הסלבסקי, שעזב ב-2018. כיום ג'ינו מוביל את החברה לבדו. החברה גייסה עד כה כ-122 מיליון דולר בשישה סבבים כשהגיוס האחרון היה באפריל 2021 לפי שווי של כ-500 מיליון דולר.
1 צפייה בגלריה
אידו ג'ינו
אידו ג'ינו
אידו ג'ינו
(צילום: דמיאן מרהת'קה)
אידו ג'ינו, מנכ"ל ומייסד :RapidAPI מסר ל"כלכליסט": "המגפה והשינוי המהיר שהיא גרמה לו בשנתיים האחרונות חייבו כמעט כל חברה להפוך במהירות לשחקן דיגיטלי. כבר לא מדובר במשהו שנחמד, שיהיה, אלא בכלי הישרדותי. הדבר הוביל לביקוש עצום ובשל כך למחסור במפתחים - מה שמעכב את יכולת הארגון להשקיע באופן מלא ביוזמות לטרנספורמציה דיגיטלית. כתוצאה מכך, חברות מחפשות APIs וכלים דוגמת RapidAPI על מנת לממש את הדיגיטציה של הארגון שלהם".
נטהלי רפואה, שותפה-מנהלת בויולה צמיחה, הוסיפה: "RapidAPI היא חברה עם פוטנציאל שוק עצום. הטרנספורמציה הדיגיטלית מאיצה את הצורך של חברות בהטמעת פיתוחים טכנולוגיים באפס זמן. הצטרפנו לסבב הגיוס שנעשה לפני כשנתיים בשיא הקורונה ובתקופה של חוסר וודאות".
"הביקוש לפתרונות דיגיטליים וחדשנות בתוכנה גובר במהירות רבה ובהיעדר מספיק מפתחים בשוק התעסוקה, העולם זקוק ל-APIs כדי להמשיך לבנות תוכנות," סיכם נגראג' קשיאפ, שותף-מנהל בסופטבנק.