סגור
ועידת שוק ההון- משה ברקת
(סיני דודפור)

כנס שוק ההון
ברקת: "ביטקוין הוא לא השקעה מתאימה לתיק הפנסיה"

הממונה על שוק ההון, ביטוח וחיסכון במשרד האוצר: "לצערי יש מנהלי השקעות שפונים לחלופות השקעה עם רציונל לקוי, למשל הביטקוין הוא דוגמה מצוינת לכך. יש כאן תמרורי אזהרה מכיוון שקיימים גורמי סיכון - סייבר לדוגמה"

"בשוק הישראלי נהיה הרבה יותר קשה לנווט בהצלחה בעולם ההשקעות, זהו שוק של ריבית נמוכה, עליית אינפלציה, הגנה מפני אינפלציה, הגורמים האלה מייצרים קשיים משמעותיים" - כך אמר היום (ב') ד"ר משה ברקת, הממונה על שוק ההון, ביטוח וחיסכון במשרד האוצר, בכנס שוק ההון של כלכליסט, הפניקס וקסם קרנות.


לדברי ברקת, "אנו רואים מנהלי השקעות שפונים לחלופות שונות שאינן חפות מבעיות משמעותיות, למשל הפניה לשוק מוצרי הצריכה. אין ספק שיש גבול לתמיכה במחירם של מוצרי הצריכה. מוצרי הצריכה הם כמובן סחורות והם חשופים לירידת ערך – ואז הם לא מניבים הכנסה.
"לצערי יש מנהלי השקעות מסוימים - גם ברמה המקומית וגם בעולם - שפונים לחלופות השקעה עם רציונל לקוי, למשל הביטקוין הוא דוגמה מצוינת לכך. בעמדה שפרסמנו לפני חצי שנה הזהרנו מהשקעות כאלה, ההשקעות האלה לא מתאימות לתיק הפנסיה של הציבור. אני אחדד ואציין כי האזהרה חלה על השקעה במטבע ספקולטיבי, אבל אציין כי האזהרה לא חלה על מודלים כמו הבלוקצ'יין, זו תעשייה שלדעתנו תצמח משמעותית".

1 צפייה בגלריה
ועידת שוק ההון 2022 ד"ר משה ברקת הממונה על שוק ההון ביטוח וחיסכון
ועידת שוק ההון 2022 ד"ר משה ברקת הממונה על שוק ההון ביטוח וחיסכון
משה ברקת. "היעדר לקיחת אחריות בשוק ההון היא תופעה מטרידה"
(צילום: אוראל כהן)

עוד אמר ברקת: "כמובן שהיתה ביקורת על עמדתנו מלפני חצי שנה והנה לפני שבועיים יצאה אזהרה דומה בארה"ב על ידי המפקח על הפנסיה בדבר השקעה בקריפטו, יש כאן תמרורי אזהרה מכיוון שקיימים גורמי סיכון - סייבר לדוגמה. אנו מתמודדים עם בעיות אלה בכובענו כגוף שמפקח על שירותים פיננסיים מוסדרים.
"היעדר לקיחת אחריות בשוק ההון היא תופעה מטרידה. בשוק שבו דירקטור זה לקבל שכר ולהיות רואה חשבון זה למלא טפסים - יש בעיה. התנהלות כזו מראה שיש בעיה בתחום לקיחת האחריות והמשקיעים יישארו בסוף ערומים. יש לפעול להסדיר זאת.
"אני רוצה להיות ברור מאוד - השוק במצב טוב ולא ניתן להטיל את כל האחריות על המוסדיים - להאשים אותם בחוסר אקטיביזם, או בעודף אקטיביזם. למוסדיים תפקיד חשוב בשוק והם ממלאים את תפקידם באחריות. עלינו לחבק את תפקידם של מנהלי הפנסיות ולא לפגוע במוטיבציה של המוסדיים, כי הפנסיות של הציבור ייפגעו. יש לבנות, לפתח את השוק הסחיר והלא סחיר ולהגדיל גמישות בניהול כספי הציבור", סיכם ברקת.