סגור
כנס לוגיסטיטק יריב בש
(סיני דוד)

כנס לוגיסטיק
יריב בש, מייסד Flytrex: "אנחנו כמו וולט עם רחפנים והרבה יותר זולים"

"כשאנשים מקבלים את המשלוח מהמסעדה ברחפן, הם יוצאים לעשות סלפי", מוסיף בש, שדיבר בכנס לוגיסטיק של כלכליסט ובנק לאומי על היתרונות העצומים של רחפני במשלוחי מזון. "אנחנו מפעילים שם היום את שירות המשלוחים ברחפנים הגדול ביותר"

"אנחנו בעצםכמו וולט רק עם רחפנים מעופפים. אנחנו מתמקדים בתחום מאוד ספציפי והשוק שלנו הוא להביא ארוחת ערב למשפחה בפרברים האמריקנים", כך פתח את דבריו יריב בש, מייסד משותף ומנכ"ל Flytrex בכנס לוגיסטיק של כלכליסט ובנק לאומי.
בש דיבר בכנס על הפרקטיות של משלוחים מעופפים ואמר: "זה כבר עובד. אנחנו עושים עשרות משלוחים ביום בכמה עיירות בארה"ב והבעיה שאנחנו פותרים היא הבעיה של כל עולם הלוגיסטיקה – בני אדם. אין מה לעשות, בני אדם לא משתפרים ואם אתה נמצא במנהטן, השליח שלך יגיע על האופניים והוא עושה בממוצע שלושה משלוחים בשעה. בפרברים הוא עושה שני משלוחים בשעה והוא כבר חייב להשתמש ברכב כי המרחקים גדולים יותר -ש לא לדבר על זה שהוא גם חייב ביטוח מסחרי וזה כרוך בהוצאות גדולות. לכן, חברות כאלה לא מצליחות להיות רווחיות. זה יקר מאוד, כ-10 דולר למשלוח, וכולם מפסידים את התחתונים. וולט הורג את המסעדות. הן לא מרוויחות 30% על האוכל כפי שגובים מהן - וזה הורג אותן".
1 צפייה בגלריה
כנס לוגיסטיטק יריב בש מייסד משותף ומנכ"ל Flytrex
כנס לוגיסטיטק יריב בש מייסד משותף ומנכ"ל Flytrex
יריב בש מייסד משותף ומנכ"ל Flytrex
(צילום: יריב כץ)
בש פירט את תהליך העבודה, ההזמנה והתגובה של הלקוחות: "אנחנו מסתכלים על הכל בצורה הוליסטית ואני עובד על ווליום גבוה - כלומר, הרבה משלוחים במהירות. אנשים מורידים את האפליקציה שלנו, מזמינים ומקבלים את זה עם רחפן, בקרוב תהיה להם גם הערכה של זמן ההגעה (ETA) ברמה של שניות. אני יודע שאנשים אוהבים את זה. בפעמים הראשונות שהרחפן מגיע עם המשלוח כולם יוצאים ועושים סלפי. אנחנו מתמקמים במרכז מסחרי בפרבר אמריקאי ומאותו הרגע אני יכול לשרת את כל מסעדות באזור. עכשיו אנחנו מתחילים גם עם משלוחים של מצרכים בודדים. למעשה, היום אנחנו מפעילים את שירות המשלוחים הכי גדול בארה"ב ברחפנים".
לגבי הרחפן עצמו, אמר בש: "הרחפן לא מתעייף, התחזוקה שלו מאד נמוכה וזה משתלם למסעדה וגם לי. הרחפן שאנחנו משתמשים בו נדרש לעבור תהליכי בדיקות ואישורים כמו שעובר מטוס בואינג מסחרי. השוק הוא אינסופי. גייסנו עד עכשיו 60 מיליון דולר ובסיבוב הבא נצטרך לגדול".