סגור

בלעדי
המדינה נערכת לניסויים ב"מכוניות מעופפות" ב-2023

עוקפים את הפקקים מהאוויר: המדינה תתמוך בחברות ישראליות בניסויי רחפנים להטסת נוסעים וכן להטסת מטענים של 15 ק"ג ומעלה למרחק עשרות קילומטרים

מיזם ניסויי הרחפנים הלאומי עולה שלב: רשות החדשנות ומשרד התחבורה מציעות לחברות ישראליות סבסוד לפיתוח ולניסוי "מכוניות מעופפות", רחפנים שיוכלו להטיס נוסעים, ולרחפני מטען כבדים, שיוכלו להטיס מטענים במשקל 15 ק"ג ומעלה למרחק עשרות קילומטרים, במהירות של 110 קמ"ש.


כך עולה מקול קורא שפירסמה הערב (ג') רשות החדשנות, לשלב השני במיזם הרחפנים הלאומי, נעמ"ה. הניסויים מתוכננים ל-2023 ול-2024, ויהיו פתוחים גם לחברות זרות, אם כי אלה יוכלו להגיע רק להדגים את היכולות שלהן בתנאי שימצאו שותף מקומי, אך לא יקבלו סבסוד ממשלתי.


1 צפייה בגלריה
כלי ה טיס AIR ONE
כלי ה טיס AIR ONE
כלי טיס של חברת AIR ONE
(צילום: AIR)

הפרויקט, שמתנהל בשיתוף פעולה של רשות התעופה האזרחית (רת"א), מנהלת תחבורה חכמה במשרד התחבורה ונתיבי איילון מיועד לקדם הפעלה מסחרית של כלי טיס מאוישים ובלתי מאוישים, כדי ליצור "כבישים אוויריים", ולהעביר לרחפנים פעילות משלוחים שכיום מבוצעת ברכב, ומגבירה את העומס בכבישים.
בישראל כבר פעילות מספר חברות בקטגוריית ה-eVTOL, תחום שאליו נכנסות גם חברות ענק כמו בואינג ואירבאס, ומכסה מכוון רחב של כלים חשמליים הממריאים ונוחתים אנכית, חלקם קרובים יותר בתכנון שלהם למכוניות מעופפות, ואחרות לרחפנים או למטוסים. בין החברות נמצאות AIR מפרדס חנה ו-PENTAXI מנתניה.
הניסויים אמורים להכין את הגופים השונים בתחום, כולל חיל האוויר ורת"א, לנהל טיסות של כלים כאלה בשמי הארץ, להיות מסוגלים להבדיל בינם לבין רחפנים עוינים, ולאפשר הקמה של מערך הפיקוח וניהול טיסות אוטומטי ככל האפשר, עם צורך מינימלי במעורבות פקחי טיסה אנושיים רק במקרי חירום.