סגור
ועידת הנדלן - עמי אברהמי
(סיני דודפור )

ועידת הנדל"ן
מייסד Veev: "אנחנו יכולים לבנות בניין פי 4 מהר יותר ובעלות נמוכה"

עמי אברהמי אמר בוועידת הנדל"ן של כלכליסט ובנק הפועלים: "אחת הסיבות המרכזיות למשבר הדיור היא מחסור בכוח אדם. בארה"ב חווים את זה בענק. אנחנו יכולים לקחת כל תוכנית בנייה ולייצר אותה במפעל. נייצר קירות שמגיעים כבר עם החשמל, האינסטלציה, ומערכת 'בית חכם' build in, שמנהלת את הבית או הבניין"

"אנחנו מסוגלים לבנות כל בניין פי 4 מהר יותר, בעלות נמוכה, ובאיכות גבוה יותר", כך אמר עמי אברהמי, מייסד Veev, בוועידת הנדל"ן של כלכליסט ובנק הפועלים.
לדבריו משבר הדיור "הוא משבר עולמי. אנחנו חווים אותו בקטן בישראל, ובארה"ב חווים בענק - חסרות בה כרגע 7 מיליון דירות, 3 מיליון מהן רק בקליפורניה". אברהמי הסביר כי אחת הסיבות המרכזיות למשבר היא מחסור בכוח אדם. "בארה"ב ב-20 השנים האחרונות כוח האדם לא גדל ולו בבן אדם אחד. זו אחת הבעיות הקשות ביותר. אין מי שיבנה".

1 צפייה בגלריה
ועידת הנדלן עמי אברהמי מייסד Veev ו Reali
ועידת הנדלן עמי אברהמי מייסד Veev ו Reali
עמי אברהמי מייסד Veev ו-Reali
(צילום: אוראל כהן)

הפתרון ש-veev מציעה הוא הליך ממוחשב שמייצר את חלקי הבניין במפעל. "אנחנו יכולים לקחת כל תוכנית בנייה ולייצר אותה במפעל. אנחנו נייצר קירות שמגיעים כבר עם החשמל, האינסטלציה, ומערכת 'בית חכם' build in, שמנהלת את הבית או הבניין".
לדבריו, התהליך מתחיל בייצור תאום דיגיטלי של הבניין המתוכנן: "בונים אותו לפרטי פרטי, ומשם זה עובר למכונות. אנחנו מעבירים הוראות למכונות לייצר את הבניין עם כל התשתיות בתוך הקירות. לאחר מכן בשטח, הקירות מגיעים. 4 אנשים ומנוף, מחברים אותן בשיטת פלאג אין, וזהו. יש לנו בית עומד. וכל זה מוקף במערכת הפעלה: אם יש נזילה בנכס אנחנו יודעים את זה לפני הדייר".
בכנס הציג אברהמי פרויקט ש-veev בונה היום עבור חברת lennar, חברת הבנייה הגדול בארה"ב. שבונה לדבריו 60 אלף דירות מגורים בשנה. אברהמי הסביר כי הטכנולוגיה שפיתחה החברה מאפשרת לה לבנות פי 4 מהר יותר מאשר שיטת הבנייה הקונבנציונלית ולדבריו גם באיכות הרבה יותר גבוה. עוד הוסיף כי לחברה "יש מערכת שמנהלת את כל הדבר הזה, מסכים שיודעים להראות לנו את הסטטוס של כל נכס.
"בשנה האחרונה קיבלנו את אישור מכון התקנים האמריקאי להיות החברה הראשונה בארה"ב שמותר לה לבנות עם קירות סגורים: זה הגביע הקדוש בתחום. כי זה מאפשר לנו להביא קירות סגורים לגמרי עם התשתיות כבר מוטמנות בהם ולהתקין אותם בשטח. לפני שנה עשינו סבב גיוס, בו גייסנו 100 מיליון דולר בין היתר השקיעו בחברה lennar, פסגות, ומגדל".