סגור
ועידת הנדלן - עומר גרנות
(סיני דודפור)

ועידת הנדל"ן
נשיא מדלן ו-Localize: "החזון הוא לייצר מערכת הפעלה חדשה לעולם הנדל"ן"

עומר גרנות אמר בוועידת הנדל"ן של כלכליסט ובנק הפועלים כי "רכישת בית היא כנראה הבעיה הצרכנית הכי גדולה שהטכנולוגיה עדיין לא פתרה", משום שמחסור במידע גורם לרוכשי דירות לקבל החלטות לא נכונות. לדבריו "הצרכן בקצה אינו מקצוען בתחום הנדלן. לכן אנחנו מייצרים המון דאטה, כדי שיהיה אפשר לדעת הכל"

עומר גרנות, נשיא מדלן ו-Localize שבנתה פלטפורמה המפשטת את התהליכים ברכישת דירה באמצעות שימוש בטכנולוגיה ובדאטה אמר בכנס הנדל"ן של כלכליסט ש"רכישת בית היא כנראה הבעיה הצרכנית הכי גדולה שהטכנולוגיה עדיין לא פתרה". גרנות אמר את הדברים בוועידת הנדל"ן של כלכליסט ובנק הפועלים, במסגרת שיחה שעסקה בנושא ישראל 2030 והטכנולוגיות שיעצבו את המרחב האורבני בעשור הבא.
גרנות פתח את דבריו בסיפור אישי על כך שהוא עצמו עבר לפני כמה שנים לדירה בניו יורק ושהוא ואשתו החליטו כי הם עוברים לדירה מסוימת כי היה בה "נוף משגע". יום אחד הוא הופתע לראות בבוקר אדם מסתובב מחוץ לחלון הדירה שלו, וההפתעה נבעה מכך שהדירה הייתה בקומה השישית. גרנות אמר כי תהליך הבנייה שנמשך שלוש שנים עד שהוא עזב את הדירה, ושלתפיסתו מדובר בדוגמה נקודתית אך מייצגת למחסור במידע שגורם לרוכשי דירות לקבל החלטות לא נכונות.
לפי גרנות, עולם הנדל"ן חווה השקעות מאסיביות, אך מדובר בשוק עצום שהטכנולוגיה עדיין לא נגעה בו. לדוגמא, בשוק האמריקאי הנוכחי בעל היקף העסקאות של כ-1.9 טריליון דולר בשנה והיקף עמלות תיווך בגובה 90 מיליארד דולר בשנה, אין אף שחקן בשוק עם נתח של יותר מ-5%.
1 צפייה בגלריה
עידת הנדלן ‍עומר גרנות נשיא Localize
עידת הנדלן ‍עומר גרנות נשיא Localize
‍עומר גרנות, נשיא מדלן ו-Localize
(צילום: אוראל כהן)
גרנות אומר כי הבעיה שמדלן פותרת היא הבעיה של קניית בית, והמציאות היא שקניית בית היא עדיין תהליך מאוד קשה, כואב ומלא בספקות וחרטה. לפי גרנות, הבעייתיות בשוק הנדל"ן נובעת משוק לא סימטרי ולא שקוף שיש בו מידע חסר עם שוני גדול מאוד בין שוק לשוק, ושמדובר בשוק מורכב להבנה. לדבריו: "הצרכן בקצה אינו מקצוען בתחום הנדלן. צריך תובנות שעל פיהם הוא יוכל לקבל החלטות. זה מייצר תסכול גדול לכל מי שמעורב בתהליך, גם צרכנים וגם מתווכים". והוסיף כי "המציאות היא שהשוק הזה מתמודד עם הבעיה הזו בצורה כמעט מעליבה ביחס לכסף שמושקע בו".
גרנות טוען כי צריך לעשות סדר בעולם של דאטה בעולם תיווך הנדל"ן - גם למען הצרכן וגם למען המתווכים. לפי גרנות, היום מתווכים צריכים לנהל אלפי לקוחות בכל רגע נתון, ושיעור מימוש העסקאות הוא 2% - זאת אומרת שרק 1 מ-50 לקוחות פוטנציאליים באמת סוגר עסקה - "מצב בלתי מתקבל על הדעת". לכן Localize ומדלן מייצרים המון דאטה באופן כזה שהלקוח יכול ללמוד על הנכס "הכל", בין אם מדובר בחינוך ונתונים על בתי ספר, פשיעה, רעש, היסטוריה נדלנית ואפילו שעות חשיפה לשמש בבניין.