סגור
כנס TECHTLV - פאנל: טרנספורמציה דיגיטלית - מבט לעתיד
(סיני דודפור )

TECH TLV
מנהל חטיבת הטכנולוגיה באמדוקס: "ישראל נמצאת בפיגור במודרניזציה של רשתות"

אבישי שרלין אמר בכנס TECH TLV של כלכליסט, כי "אנשים רוצים לחבר הכל להכל וזה דורש זמינות של הרשת. אנחנו לא רואים את אותן השקעות שמושקעות בתעשייה המקומית. משתמשים בענן כמקשר, אבל זה ייתקע כי לא עשינו מודרניזציה לתשתית המקומית, יש בעיית תשתיות שתחריף"

ישראל משתמשת המון בענן, אך רק 10% הם חלק מהסטארטאפ ניישן, כל שאר השוק עדיין לא בענן. נימבוס זה מהלך אמיץ מהבחינה הזו שישראל היא המדינה הראשונה שהולכת על ענן שנמצא במרכז הטרנספורמציה. הממשלה אמרה למשרדי הממשלתיים להפסיק להשתמש בטכנולוגיות ישנות". דברים שאמר בועז מעוז, מנכ"ל גוגל קלאוד ישראל בכנס TECH TLV של כלכליסט, על השפעת פרויקט נימבוס - פרויקט הענן של הממשלה - על עסקים קטנים. "גוגל היא שחקן מרכזי בסיפור הצלחה של האקוסיסטם".
3 צפייה בגלריה
TECHTLV בועז מעוז מנכ"ל גוגל קלאוד ישראל
TECHTLV בועז מעוז מנכ"ל גוגל קלאוד ישראל
TECHTLV בועז מעוז מנכ"ל גוגל קלאוד ישראל
(צילום: אוראל כהן)
"הקורונה לא המציאה את האי קומרס. הלקוחות היו, הצרכנים היו ורכשו. בתקופה האחרונה ראינו שבסגר הצרכנים קונים באונליין ושיוצאים מהסגר קונים בחוץ", אמר אפי דהן מנהל אזור ישראל, מרכז ומזרח אירופה של PayPal.
"עסקים קטנים והמון אנשים מצאו עצמם בלי עבודה ושם ראינו את השינוי. כלים טובים עוזרים לעסקים קטנים לעשות את המעבר הזה לטרנספורמציה דיגיטלית ולנהל את העסק שלהם מכל מקום בארץ ובעולם. נראה יותר טכנולוגיות שעוזרות לאנשים שעובדים מהבית או מחו"ל לנהל את העסק. השינוי יהיה בניהול פרויקטים, במכירות ובתשלומים. פעם 20% מהאנשים יצאו מהבית בלי ארנק והיום אחוז האנשים שמשתמשים בסלולרי כארנק הוא הרבה מעבר ל-20%".

3 צפייה בגלריה
TECHTLV אפי דהן מנהל אזור ישראל מרכז ומזרח אירופה  PayPal
TECHTLV אפי דהן מנהל אזור ישראל מרכז ומזרח אירופה  PayPal
אפי דהן, מנהל אזור ישראל מרכז ומזרח אירופה ב-PayPal, בפאנל בכנס TECH TLV של כלכליסט
(צילום: אוראל כהן)

איפה הקשיים והבעיות במעבר של עסקים קטנים לטרנספורמציה דיגיטלית? איפה החסמים?
אבישי שרלין אמר בכנס TECH TLV של כלכליסט, כי "אנשים רוצים לחבר הכל להכל וזה דורש זמינות של הרשת. אנחנו לא רואים את אותן השקעות שמושקעות בתעשייה המקומית. משתמשים בענן כמקשר, אבל זה ייתקע כי לא עשינו מודרניזציה לתשתית המקומית, יש בעיית תשתיות שתחריף. יש לישראל בעייה מקומית. בחו"ל רואים לקוחות מבצעים מודרניזציה מלאה של כל התשתיות כדי להערך לזירה הבינלאומית שבה כל עסק יכול לייצר קשר עם כל עסק בלי קשר למרחק ביניהם".
לדברי דהן, "פעם עסק קטן היה מוכר רק לאנשים בשכונה. בשנה אחרונה אחד מכל שישה עסקים שנפתחו מוכרים לחו"ל. זה משפר את איכות החיים ויעזור לכולם".

3 צפייה בגלריה
TECHTLV  אבישי שרלין מנהל חטיבת הטכנולוגיה
TECHTLV  אבישי שרלין מנהל חטיבת הטכנולוגיה
אבישי שרלין, מנהל חטיבת הטכנולוגיה באמדוקס, בפאנל בכנס TECH TLV של כלכליסט
(צילום: אוראל כהן)

מה המגמות שיתרחשו בתחום הזה?
שרלין אבישי: "המגמות ברורות. העולם יהיה יותר קטן ומצד שני זה מייצר סיבוכים טכנולוגים. כל נושא הסייבר יהפוך לסופר קריטי, נושא הפינטק ישתנה והעולם העסקי ישתנה גם הוא משמעותית. זה מייצר הזדמנויות גדולות והחיבור של חברות שמשקיעות עשרות אלפי דולרים בשנה לבין המדינה זה יהיה משחק מעניין בעתיד. הטכנולוגיה הולכת להיות בכל מקום ולגעת בכל דבר ואנחנו צריכים לנצל את זה".
מעוז: "כל חברה שלא תשתנה לא תהיה פה בעוד חמש שש שנים. טסלה זו חברת טכנולוגיה שבמקרה מייצרת רכבים. היום כל תהליך עסקי טכנולוגי שלא מונע על ידי למידת מכונה לא יצליח"
דהן: "השינויים יהיו הרבה יותר מהירים תודות לטכנולוגיה. הכל יקרה תוך כמה חודשים במקום כמה שנים. השינויים יהיו הרבה יותר מהירים. יהיו המון פתרונות והתחרות תהיה על החוויה, המהירות וקצב השינויים. מה שפעם היה גימיק, בעתיד אם זה לא יביא ערך המתחרים יעשו את זה יותר טוב. אנשים ועסקים גדולים וקטנים צריכים להתאים עצמם הרבה יותר מהר".