סגור
כנס TECHTLV - מיכל ברוורמן-בלומנשטיק
(סיני דודפור)

TECH TLV
"נבצע תוכנית הסבה לעובדים שתתאים לתכנים של מיקרוסופט"

מיכל ברוורמן בלומנשטיק, מנכ"לית מיקרוסופט ישראל מחקר ופיתוח, אמרה בכנס TECH TLV של כלכליסט, כי המרכז בישראל יגייס 2,500 עובדים בשנים הקרובות. לדבריה "דרוש גיוון בהייטק, ואנו נגייס עובדים מהפריפריה, כולל ערבים וחרדים"; לדעתה "בסייבר אין בועה. הטרנספורמציה הדיגיטלית הואצה מאד, ולכן כל הזמן צריך עוד אנשים בתחום"

"אנו נהנים מתהליך הגיוס ואנו עומדים לגייס 2,500 עובדים בשנים הקרובות", כך אמרה היום (ג') מיכל ברוורמן בלומנשטיק, מנכ"לית מיקרוסופט ישראל מחקר ופיתוח וסמנכ"לית הטכנולוגיה הגלובלית של מייקרוסופט לאבטחת ענן ו-AI בכנס TECH TLV של כלכליסט, בשיחה עם כתבת כלכליסט סופי שולמן.
"בשנים הקרובות נכפיל את מרכז המו"פ של מיקרוסופט בישראל וזה אחרי שכבר הגדלנו אותו בשנתיים האחרונות ב-55%. יש כמה דברים שאנו מתכוננים לעשות. אנו מאמינים שכיף לעבוד אצלנו, העובדים משפיעים על מאות מיליוני אנשים בעולם. חשוב לנו להביא את הטאלנטים, לעשות את האימפקט ולעשות טוב", אמרה ברוורמן בלומנשטיק.
לדבריה, "אנו פועלים בכמה רמות. ראשית בחינוך. אנו עובדים כעת על הסבה של אנשים מאחת האוניברסיטאות. אני מאמינה בשילוב אקדמיה ותעשייה ונבצע תוכנית הסבה שתתאים לתכנים של מיקרוסופט, אנשים שלנו יתנו דגש על תכנים באוניברסיטאות וכך נהיה יותר ממוקדים בצרכים של התעשייה. זה יהיה ניצחון שלנו ושל האוניברסיטה. ההייטק הישראלי הוא מדהים, הוכחנו שאנו סוחבים את הכלכלה הישראלית קדימה אבל אנחנו יודעים שרק 8% מהאוכלוסייה שייכים להייטק. המטרה היא להגיע ל-15%.
1 צפייה בגלריה
מיכל ברוורמן בלומנשטיק מנכ"לית מיקרוסופט ישראל מחקר ופיתוח
מיכל ברוורמן בלומנשטיק מנכ"לית מיקרוסופט ישראל מחקר ופיתוח
מיכל ברוורמן בלומנשטיק, מנכ"לית מיקרוסופט ישראל מחקר ופיתוח
(יריב כץ)
לדברי מנכ"לית מיקרוסופט ישראל, "נדרש גיוון. אנחנו נגייס עובדים מהפריפריה, נפתח מרכז בבאר שבע ובירושלים כדי להגיע לחרדים, לערבים ולכולם".
למנות פרויקטור לשיבת הייטקיסטים לישראל
בנושא יבוא של אנשי הייטק זרים מחו"ל אמרה ברוורמן בלומנשטיק: "אני יותר מתחברת לתוכנית שלנו, שמיועדת להחזיר את גולת ההייטק הביתה. יש עד 200 אלף הייטקיסטים ישראלים מדהימים שנמצאים בעולם, אנחנו גם מאפשרים רילוקיישנים, אבל צריך להחזיר עובדים הביתה. אני עצמי למדתי בארה"ב ושבתי לישראל. השיבה לישראל אינה פשוטה ועלינו כמדינה להקים גוף שיתכלל את הטיפול בחזרה הביתה, ובראש אותו גוף יש להעמיד פרויקטור. זה יותר אפקטיבי מהבאת עובדים זרים".
בדומה לחברות אחרות, גם מיקרוסופט חווה מחסור בעובדים. לדברי ברוורמן בלומנשטיק, "מחקר אחרון דיבר על 13,500 עובדים חסרים אבל המספר הרבה יותר גדול, זו פונקציה של היצע וביקוש, אם נצליח להחזיר רק 10% מהעובדים שבחוץ לארץ, אזי פתרנו את המחסור שיש לנו בעובדים. אני מדברת על הנושא עם גופים בממשלה ויש לכך היענות. בעקבות הקורונה יש כמיהה לשוב הביתה לישראל ויש לעשות את התהליך קל, וזה מה שאנו עושים במיקרוסופט ולכן המון אנשים שבו אצלנו ארצה בקורונה. רוב האנשים ששלחנו לחו"ל גם חוזרים כי אנו עושים את זה קל, מזמין ומחבק".
לגבי נושא הסייבר אמרה ברוורמן בלומנשטיק: "תפקידי ממוקד גם בתחום הסייבר. לא הסכמתי לוותר על תפקידי זה במרכז הפו"מ שלנו. אנו מפתחים כאן המון סייבר, וכמחצית מעובדי המרכז מפתחים מוצרי סייבר. המוצרים שלנו הם בין המובילים במיקרוסופט. ביצענו בשנים האחרונות רכישות של חברות בתחום הסייבר, כולל את חברת "אדאלום". בקורונה ביצענו שתי רכישות של חברות סייבר והטמענו את הטכנולוגיות שלהן. אנחנו מסתכלים כל הזמן על הזדמנויות, מיקרוסופט כל הזמן גדלה, רכישות הן חלק חשוב מאסטרטגיית הרכישה שלנו. סייבר מגיע בחלקו ממרכז המו"פ בישראל, בחלקו מחדשנות אורגנית וחלק על ידי רכישות. אני חושבת שבסייבר אין בועה. הטרנספורמציה הדיגיטלית מאוד הואצה וזה דבר מדהים. לכן כל הזמן צריך עוד אנשי סייבר, חייבים להיות צעד אחד לפני המתחרים ולכן אינני סבורה שזו בועה אלא תעשייה שעונה על צורך".