סגור
הוועידה הלאומית הכלכלית סם סלמאן

הוועידה הכלכלית
יו"ר Huminn: "סטארט-אפים בארץ מעבירים את המושכות מהר מדי לחו"ל"

כך אמר סם סלמאן בוועידה הכלכלית הלאומית של כלכליסט ולאומי, וסיפר כי "Huminn הוקמה כדי להתמודד עם האתגרים הבלתי פתירים של האנושות, שלמרות מאמצים גדולים של ממשלות, פארמה וחברות מזון, לא נפתרו"

סם סלמאן, יו"ר ושותף מייסד ב-Huminn, התארח היום בוועידה הכלכלית הלאומית של כלכליסט ובנק לאומי ודיבר עם ג'יימס שפירו, CTech.
מי אתם ולמה בישראל?
"אנחנו גאים להיות כאן ולהצליח. יצרנו את Huminn כדי להתמודד עם האתגרים הבלתי פתירים של האנושות, שלמרות מאמצים גדולים של ממשלות, פארמה וחברות מזון, לא נפתרו. לשם כך, מצאנו שהדרך היחידה היא לחפש דפוסים בטבע, בכל תחומי החיים וקנה המידה של החיים, ולהבין ולמדוד אותם כדי להיות מסוגלים לנצל אותם, ולהשפיע באופן מדיד על האנושות באמצעות חדשנות מסחרית חיובית".
"השם huminn בהשראת Human & Innovation, נוסד בכדי לשקף את פילוסופיית התכלית שלנו שדרך חדשנות משפיעה לאנושות, אנחנו ושותפינו יכולים להצליח מסחרית תוך השפעה מדידה על האנושות ומרכיביה".
ספר לי על כמה מהפרויקטים הספציפיים של החברה כדי להתמודד עם האתגרים הגדולים האלה.
יש לנו מספר פלטפורמות בישראל, כולל שותפות עם המכון הוולקני. באמצעות Huminn Poultry, אנו מפתחים עריכת גנים שאינם GMO, כפתרון לשיפור רווחת בעלי החיים ולשיפור משמעותי בביטחון התזונה העולמי. אנו עושים זאת על ידי ביטול בקיעת אפרוחים זכרים ועצירת התפתחותם בביצה בשלב מוקדם".
"חלק מאתגרי האנושות לא נפתרים בגלל בעיות חינוך ומימון. אנחנו מאמינים שיש בעיות, מסלולים ודפוסים שניתן לארגן ולהתמודד איתם. אנחנו מחפשים פרדיגמה חדשה של חקלאות עירונית שתתמודד עם הצרכים החדשים של העולם כיום והמחסור במזון. Huminn Plantae מדמיינת מחדש את החקלאות העירונית ואת השימוש בתרכובות מצמחים כדי לפתור בעיות בריאותיות גדולות. אנו עושים זאת על ידי גרימת מה שהאבולוציה בטבע הייתה מייצרת אם הצמחים שאנו אוכלים ומשתמשים בהם היו מתפתחים בחווה העירונית או האנכית במקום בשדה".
"בנוסף, אנו עוסקים בפרויקטי המיקרוביום שלנו, כולל Huminn Rumenera, שמשתמש בכוח המיקרוביום בפרות כדי למדוד את יעילותן, להגדיל את כמות החלבון שהן מייצרות ולהפחית את כמות גז החממה המזיק- מתאן".
שמעתם על Startup Nation והצלחות המיזוגים והרכישות שלה. מה חברות ישראליות צריכות לעשות כדי להשיג יותר חברות בסטטוס מהדור הקודם ולא להסתמך על מיזוגים ורכישות?
"חברות רבות הן חלק מהעולם החדש. בישראל יש חדשנות אמיתית. יש לנו הזדמנות לקחת את החדשנות כאן ולשדרג אותה עד הסוף ולא להעביר אותה הלאה. ישראל מתפתחת מעבר ל-Startup Nation ומטפלת יותר בחלקים ובמימוש הערכות של מבצעים מסחריים. נשתמש כאן באנלוגיה של מרוץ שליחים אולימפי. ישראל הופכת ל"רץ" המתחיל, דברים מתפתחים כאן במהירות ובאומץ. אבל לעתים קרובות מדי, השרביט מועבר לרץ הבא מחוץ לישראל, ולכן חברות ישראליות כמעט ואינן נהנות מהניצחון הכולל של השלמת המירוץ. המירוץ הושלם לעתים קרובות מדי והיתרונות הגדולים ניתנים לאחרים מחוץ לישראל".