סגור
כנס צמיחה 2025 - תמיר הרשקוביץ
(צילום ושידור: Streame)
כנס הצמיחה

"לקוחות קצה וארגונים עדיין רוצים מענה אנושי מותאם אישית ש-AI לא מספק כיום"

כך אומר תמיר הרשקוביץ, סמנכ"ל ומנהל אגף השקעות באיילון ביטוח ופיננסים, בראיון במסגרת כנס הצמיחה של כלכליסט בשיתוף מזרחי טפחות

"לקוחות קצה ומרבית מהארגונים עדיין רוצים מענה אנושי מותאם אישית ש-AI אינו מספק כיום, לכן אני לא רואה ב-AI סיכון", כך אומר תמיר הרשקוביץ, סמנכ"ל ומנהל אגף השקעות, באיילון ביטוח ופיננסים בראיון במסגרת כנס הצמיחה של כלכליסט בשיתוף מזרחי טפחות .
הוא ציין כי נכון להיום, רוב החברות שעוסקות ב-AI אינן רווחיות ומבזבזות יותר כסף משהן מכניסות וכי למרות ההשקעות המסיביות בתחום, יש סימן שאלה האם הן יצדיקו את עצמן בטווח הקצר. עם זאת הוא הביע אופטימיות רבה לגבי בינה מלאכותית, ורואה בה הזדמנות אדירה ולא סיכון.
הרשקוביץ ציין כי הוא מאמין ש-AI לא יפגע בשוק התעסוקה, אלא דווקא יעזור וישפר אותו. הוא העריך בראיון שהבינה המלאכותית תשפר את הפריון ואת הרווחיות, ותהפוך אותנו ל"חדים ומהירים יותר". הוא הדגיש ש-AI הוא רק "הפרונט אופיס", ולצדו תמיד יידרש "מיד אופיס" ו"בק אופיס" אנושיים, שיהיו אחראים על שירות לקוחות, איפיון ובקרת איכות.
בראיון התייחס הרשקוביץ לאסטרטגיות השקעה מוצלחות בתקופה תנודתית. לדבריו, איילון השיגה תשואות טובות לחוסכים ע"י הגדלת חשיפה לישראל לפני כשנה וחצי. ההתמקדות הייתה במניות בנקים, חברות ביטוח וחוב קונצרני ישראלי, על בסיס מחיר ורווחיות. החלטות אלו, שהתבססו, לדבריו, על מחיר ורווחיות ולא על ציונות, מיקמו את מרבית מסלולי החיסכון בשלישייה הראשונה.
הרשקוביץ ציין את ההיחלשות ההיסטורית של הדולר בעולם (כמעט 15% מול היורו) בחצי השנה האחרונה, תופעה המעידה על שינוי בגישת גופים מוסדיים גדולים לארה"ב ויציאה מנכסים אמריקאיים. במקביל, נרשמה כניסה של כספים למדדי אירופה ולישראל, עם עלייה של כמעט 40% בבורסה בת"א בשנה האחרונה, לעומת כ-7% ב-S&P 5004. הדבר משקף, לדעתו, חוסר וודאות לגבי ארה"ב, במיוחד בנוגע למדיניות מכסים פוטנציאלית.