סגור
כנס Tech @ Work לירון דמרי
(אולפן כלכליסט)

כלכליסט טק
"עד 3,000 דולר למי שמביא חבר לעבודה - כך גייסנו 200 עובדים השנה"

לירון דמרי, מייסד ומנכ"ל FORTER, אמר את הדברים בכנס TECH@WORK של כלכליסט. דמרי: "אנו נמצאים בתקופה בה העובדים הם המשאב הכי חשוב של הארגון"

"אנו נמצאים בתקופה בה העובדים הם המשאב הכי חשוב של ארגון", כך אמר לירון דמרי, מייסד ומנכ"ל FORTER במהלך כנס TECH@WORK של "כלכליסט". לדבריו, "אנו נהנים מכוח רב בשוק מכיוון שהמוניטין של החברה מגיע דרך עובדים מרוצים שמביאים חברים, וחבר שמביא חבר מקבל עד 3,000 דולר. כך גייסנו השנה 200 עובדים".
ואולם, נושא הגיוס עדיין נחשב נושא שיש "לפצח", ולא כל מגויס מתעניין רק בכסף. "אני נותן הרבה קרדיט לעובדים, עובדי הייטק רואים עצמם יושבים בעתיד במקומות יותר גדולים ולדעתי עובדים שואלים את עצמם קודם כל מה הכלים שיתנו להם כדי לקבל יותר הזדמנויות בהמשך", הוסיף דמרי. "כל עובד שמצטרף, עושה זאת בנקודה הראשונית בקריירה שלו ומה שאני מאמין שהעובד רוצה הוא לדעת מה תוחלת הקריירה שלו. ומעבר לכך, חשוב לא פחות, מה מטרת מקום העבודה. לדעת שאתה נמצא במה שניתן להגדיר כצד הנכון של תעשיית ההייטק. כאשר העובד שומע שאנחנו נלחמים בגנבי רשת ומסייעים לקונים בכל העולם לבצע קניות באופן בטוח, העובד מרגיש שהוא נמצא בצד הנכון של תעשיית ההיטק".
עוד הוסיף דמרי, "מעבר לכך, חשוב המוניטין שבנינו כחברה ששמה במוקד שקיפות לעובדים וגם פתיחות לצרכים שלהם. זה אומר שאנו מלמדים עובדים כיצד נראים תהליכי קבלת ההחלטות בחברה שלנו. אנחנו חושפים בפני העובדים בכל סיום רבעון את המצגת של הדירקטוריון. כל עובד מקבל מן ההנהלה סקירה של מצב החברה עם הטוב ועם הרע.
"כיום מרבית ההחלטות שמתקבלות אצלנו מתקבלות על ידי הדרג העובד. לנו יש את הפריבילגיה לגייס עובדים, לפטר אם צריך ולהתוות אסטרטגיה ולכן חשוב לנו שלכל עובד יהיה את מירב הקונטקסט כדי לסייע בתהליך קבלת ההחלטות".
1 צפייה בגלריה
לירון דמרי מייסד פורטר
לירון דמרי מייסד פורטר
לירון דמרי, מייסד פורטר
(צילום: ויקטור לוי)
באשר לפיטורי עובדים מציין דמרי כי המרקם שמבוסס על כישורים חברתיים אינו נופל בחשיבותו מהיכולת לעבוד. "יש לנו יעדי חברה ויש גם ערכים של החברה. האופן בו אנו מתנהלים בחברה, יש בו רציפות וקביעות ואם יש אדם שאינו מתאים, אנו נמליץ לו להמשיך הלאה.
"בנוסף, כיום אנו נעים בכיוון בו הסיניורים, כלומר הבכירים, מקבלים את עמדות הניהול. הם מקבלים תפקידים משמעותיים – וזה מאפשר לנו להכשיר אנשים חדשים, אנשים שלא היה להם שום רקע בהייטק, וזה משהו שאינו נפוץ בהייטק. אנו פותחים לשם כך כיתות, ואם יש אנשים שמתאימים לדרישות הבסיסיות שלנו אז הם יכנסו ל- FORTER, ובעתיד יש להם אופציות להתקדמות. כך אדם שהחל את דרכו למשל כאנליסט יכול למצוא עצמו כמנהל מוצר, או שמנהל מוצר ימצא עצמו כמנהל פרויקטים. אנו גם מאפשרים תנועה גלובאלית למשל למשרדינו בשנחאי או בארה"ב וכל זה מהווה חלק מסך השיקולים שעובדים מקבלים כבר עם כניסתם לתפקיד".
עוד ציין דמרי, כי "כחברה פתוחה וכנה ראינו אנשים מתמודדים בקורונה עם קושי. דרכנו לסייע להם לתפקד היתה לאפשר להם להרחיב את סוף השבוע ביום אחד בלי לקחת מהם הרבה. ככל שראינו שעבודה מהבית מתאפשרת ואינה פוגעת בתפוקה, הפכנו זאת לאמירה של החברה - אדם עובד אינו מחויב לקו ישר אלא ליצירתיות, אנו רוצים עובדים שיש להם תחביבים, כמו קבוצת מטיילים שלנ או קבוצת רצים שלנו שמנצלת את שעות הפנאי".